Hjælp til trigger (MS SQL 2000)
Fra : Morten Snedker

Dato : 08-06-04 10:02

Jeg er helt ny ud i triggers, og har brug for lidt hjælp, som sikkert
er piece of cake for mange af jer.

Jeg har en tabel, tblCVR, med en masse poster. Så har jeg
tblCVR_slettet, som er identisk i opbygning, men tom som udgangspunkt.

Når en post slettes i tblCVR skal den flyttes til tblCVR_slettet. How
to?

/Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 08-06-04 20:26

Morten Snedker <morten_spammenot_@dbconsult.dk> wrote in message news:<povac05nthm79los1d8a4jnalfk0a05glh@4ax.com>...
> [...]
> tblCVR_slettet, som er identisk i opbygning, men tom som udgangspunkt.
>
> Når en post slettes i tblCVR skal den flyttes til tblCVR_slettet. How

Nu er jeg ikke stiv i detaljerne ved nyere versioner af MS SQLServer,
men mon ikke det du skal bruger er noget i retning af

create trigger tblCVR_deltrg for delete
as
begin
insert into tblCVR_slettet