Ang. kribensis
Fra : Jessen

Dato : 08-06-04 08:59

Hej Ng.

Vi har fået fat på 4 kribensis (tror det er de stribede) og har set at i
hvert fald 2 af dem ændre farver, Men kun for en periode over 5-7min. så
bliver den igen sådanne lidt alm. i farverne igen, hvor normalt er det ?
Og er der nogle der kan komme med en meget nem måde at se forskel på han &
hun ?
der er en stor (ca. 7-8cm & 3 på ca. 4-5cm) den store har ikke rigtig nogle
farver på sig. har billeder hvis nogle er interresseret for evt. køns
bestemmelser

Venligst

D. Jessen

jessen01FJERN-DETTE@mail.dk

Fra : Thomas Bowers

Dato : 08-06-04 16:13

Hunnen bliver normalt ikke mere end 6-7 cm og virker mere rund i det end
hannen. Så vidt jeg husker bliver hunnen ofte kraftig rød på bugen i
perioder ad gangen (de intervaller du nævner).

Hannen bliver normalt større (8-9 cm), er ikke ligeså kraftig farvet og
virker mere aflang i det (knap så rund)

Så jeg vil gætte på at du har 1 han og 3 hunner ...... se evt. - >
http://www.dbs.nus.edu.sg/research/fish/aquarium/cichlid/kribensi.jpg (en
hun)

Hilsen Thomas