Tele2 fastnet - ADVARSEL!!!! - Halvlang
Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 08-06-04 00:07

SÅ er det slut vi flytter vores abonnement til TDC det er snart de
eneste man kan stole bare nogenlunde på

Min kæreste og jeg har boet i 2 lejligheder lige i nærheden af
hinanden. Jeg har haft Tele2 i snart 3-5 år og har anbefalet dem til
min kæreste som så også har haft dem. Vi har begge være Abbonenter hos
dem i næsten 3 år og har egentligt været meget godt tilfredse
Men her på det sidste i forbindelse med at vi flyttede til en spritny
lejlighed , er det som om at de ikke er interesseret i at have os som
kunder mere. Vi er ihvertfald begyndt at føle os rigtigt dårligt
behandlet og jeg kan ABSOLUT ikke længere anbefale Tele2
Dette trods at jeg har lagt rigtigt mange penge hos dem i de forgangne
år.

Sagen kort:

I løbet af sensommeren sidste år bliver det min kæreste og jeg klart,
at det er lykkedes os at finde en rigtig lækker lejlighed hvos vi kan
flytte sammen. Da det er mig der står for det tekniske herhjemme
bliver det aftalt at det er mit nummer vi tager med, da vi på det
tidspunkt stadig havde tele2. Min kæreste opsiger så sit abbonement og
jeg bestiller flytning. Der er godt og vel 1 måned til vi skal flytte
og der burde være god tid for Tele2 til at trykke på de få par knapper
der skal trykkes på for at flytte et abbonement et andet sted hen. Jeg
har med vilje bestilt flytningen så tidligt for at undgå at stå og
mangle telefonforbindelsen, da jeg ringer ret meget og ikke ønsker at
betale den noget højere pris det koster at ringe fra mobilen. Der er
jo også mange ting der skal ordnes med håndværkere og alt sådan noget.

Så skulle det jo være i orden skulle man mene. Men åbenbart ikke hvis
man er Tele2-kunde. De ringer en uge senere og meddeler os at de ikke
kan finde adressens telefonstik på centralen og vil lige verificere
adressen med os. Adressen de har fået var den rigtige kan jeg
konkludere. Da det er spritnye lejligheder der her er tale om kunne
det jo være at den ikke var oprettet på centralen endnu så vi aner
ikke uråd. Røret bliver lagt på og tiden går.

En uge før vi skal flytte ringer de igen. De har stadig ikke kunne
flytte nummeret til adressen (den er blevet afvist af TDC) men
adressen er rigtigt nok og hun vil bestille genflytning. Røret lægges

Da vi så en uge senere står i lejligheden er der intet signal på
telefonlinjen. Jeg var enda henne og måle på stikket og der skal
normalt være ca 48 volt på det enda selvom det er lukket. Den var HELT
død ikke en eneste milivolt kunne jeg måle. Så jeg ringer et par dage
efter til Tele2 og de beklager meget men intet sker. Der går 12 dage
før vi får signal og da har jeg ringet flere gange til dem. Enkelte
gange var jeg ved at hidse mig op men tog mig selv i det. En enkelt
gang (det var een af de sidste) indrømmer de så at een af dem der har
genbestilt har klokket i det (ok det kan ske) men de vil så give os
gartis abbonement i 1 måned (ok det var da heller ikkie for meget når
vi nu har undværet telefonen i nåsten ½ måned) 3 måneder ville nok
havde været mere passende men altså ok. Hun lover at nu vil der ske
noget. Tak det har jeg ligesom hørt et par gange før søster!!!

Da vi havde boet i huset 12 dage fik vi endelig forbindelse. Ok jeg
var godt nok ved at skrotte Tele2 på dette tidspunkt, hvis ikke det er
fordi jeg er så knald-tålmodig.

Men problemerne ophører slet ikke dér

Min kæreste modtager en regning på sit opsagte abbonement (de ville
gerne have at hun betale endnu 3 måneder selvom hun er opsagt) da hun
har PBS og vores forbindelse til omverden er ikke eksisterende, kunne
hun ikke nå at afvise den. HUn ringede så til dem og fik det
godtgjort, det vil sige hun fik ikke det hele tilbage. De skylder
hende stadig 28 kroner og dem hgar hun kæmpet for lige siden. HUn har
blandt andet fået af vide at hun ikke kunne få dem tilbage da de var
blevet ædt af et rykkergebyr (flot!!!)

Dem kæmper hun så stadig med.

Her for 1 måneds tid siden modtog vi så, til begges forbløffelse, så
et brev hvor vi fik af vide at vi ikke havde betalt for juni. at vi
snarest skal betale. Der står envidre at næste regning vil blive
pålagt et rykkergebyr på 100 kr. Det kommer meget bag på os da vi er
tilmeldt PBS og altid har været det lige siden vi flyttede ind. Kun
lige i overgangen fra jeg sagde min PBS-aftale op for at flytte den
til vores fælleskonto har vi betalt et girokort og det var længe før
den mådned de skrev i brevet. Vi har papirerne i orden og kan se at
den hele tiden har været tilmeldt på nær ovennævnte måned og der
betalte vi som sagt med girokort og min kæreste skyndte sig at melde
den til PBS. Min kæreste ringer så ind og får fat i een eller andet
herre der fortæller hende at det er fordi at Tele2s (DERES EGEN)
PBS-adgang har været gået ned i denne periode. Han vil ikke godtgøre
os rykkergebyret som han mener er vores egen skyld fordi vi ikke selv
har holdt øje med at pengene blev trukket over PBS (Er det ikke det
man har PBS til? Ellers kan det sku da være fløjtende ligegyldigt med
at få regningerne betalt over PBS hvis ikke det sker af sig selv)

JEg ville egentligt havde haft afvist den men nåede det desværre ikke.
Den er lige blevet trukket men nu gider jeg simpelthen ikke at slås
med de idioter mere!!! Så i aften har jeg været inde og bestille
TDC-SAMTALE som iøvrigt giver mig gratis telefon ikke bare i weekenden
men også om aftenen. Jeg er sikkerpå at det kan betale sig for os
selvom abb er en smule dyrer. Vi ringer næsten aldrig om dagen

Så det kan godt være at de tjente 128 uberettiget på os, til gengæld
får de ikke en skid flere peneg nogensinde af mig. Farvel Tele2 - hvis
I fortsætter med jeres "gode" kundepleje så skal I ikke regne med at I
lever ret længe. Er jeg den eneste der synes de er blevet en smule for
friske hos Tele2? HEr tænker jeg ikke bare på fastnet men så sandelig
opgså på mobilmarkedet. De råber op om hvor billige de er i forho9ld
til Telmore, til gengæld skal man regne med at man bliver behandlet
som et stykke affald i deres kundeservice. Selvom jeg godt ved at
Tele2-fastnet og Tele2-mobil er to forskellige ting så synes jeg godt
nok at de begynder at ligne hinanden lidt for meget.

Farvel tele2 fra een af jeres store kunder, Aldrig mere skal jeg have
Tele2

Steven

Fra : Jochke

Dato : 08-06-04 08:35

Steven Nybo Andersen skrev følgende:
> [...]
> Tele2-fastnet og Tele2-mobil er to forskellige ting så synes jeg godt
> nok at de begynder at ligne hinanden lidt for meget.

Føler med jer. Skal så siges I langt fra er de eneste der har det på den
måde. Men tror nu ikke Tele2 har problemer med at få nye kunder, de har jo
deres egen måde at drive forretning på. Her er nogle artikler om deres
agressive måde at få kunder på.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23814
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23576
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=21690
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20124
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19822
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19785
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19778
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19756

Listen er lang og kan nok fortsættest længe endnu.

Man kan så diskutere om det er smart at lade deres sælgere være
provisionslønnet.

> Farvel tele2 fra een af jeres store kunder, Aldrig mere skal jeg have

Har hørt man kan få nogle klistermærker man kan sætte på døren hvor der står
"Tele2 NEJ TAK", så man slipper for deres sælgere. Men det er vist mest
virksomheder der har brug for dem, da dørsalg jo kun er forbudt for private.

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : Mstyle

Dato : 08-06-04 16:51

> [...]
>
> --
> /Jochke
> Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Jeg fandt lige et link til set skilt:

http://nethilsen-postkort.dk/pics/details.php?image_id=693&mode=search

M/

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 08-06-04 23:05

On Tue, 8 Jun 2004 09:34:50 +0200, "Jochke" <jochke11@jochke.dk>
wrote:

> [...]
>virksomheder der har brug for dem, da dørsalg jo kun er forbudt for private.

Orv det vil jeg gerne vide lidt mere om. Kan du fortælle lidt mere om
hvordan man får den, hva de koster o.s.v.

Steven

Fra : Jochke

Dato : 09-06-04 08:34

Steven Nybo Andersen skrev følgende:

> Orv det vil jeg gerne vide lidt mere om. Kan du fortælle lidt mere om
> hvordan man får den, hva de koster o.s.v.

Hej Steven.

Jeg ved desværre ikke hvor man kan få dem henne. Ville gerne selv have sådan
en. Det er bare noget jeg har læst i en artikel på TDC's Intranet.

Her er et uddrag:
" Kunder bliver tilmeldt Tele2, selvom de kun har sagt ja tak til at få en
brochure. Andre gange har firmaets sælgere udgivet sig for at komme fra TDC.
Og erhvervsdrivende føler sig så generede af Tele2's sælgere, at de har
fremstillet specielle 'Tele2-nej tak'-klistermærker til at sætte på dørene.
Disse og flere andre episoder er årsagen til, at forbrugerombudsmanden har
politianmeldt Tele2. Rent faktisk skete det allerede i august sidste år, men
det er først blevet offentligt i forbindelse med en spørgetime i Folketinget
for nylig.

- Forinden havde flere hundrede kunder klaget over, at de på en
overrumplende og aggressiv måde var blevet kontaktet af sælgere fra Tele2,
siger Jesper Müller, fuldmægtig hos forbrugerombudsmanden.

Sidste år accepterede Tele2 at betale en bøde på 210.000 kr. for ulovligt at
have ringet til 23.000 forbrugere. Nu kommer så den nye sag, som politiet er
i gang med at efterforske, skriver Aarhus Stiftstidende.

Hos Tele2 vil markedsdirektør Thomas Nistrup ikke garantere, at problemerne
ikke gentager sig.

- Man kan aldrig love, at noget ikke gentager sig, når man har med levende
mennesker at gøre. Men jeg kan love, at vi har strammet op på vores
procedurer. Vores sælgere får i dag en langt grundigere oplæring end
tidligere, siger han."

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-06-04 02:07

On Wed, 9 Jun 2004 09:34:02 +0200, "Jochke" <jochke11@jochke.dk>
wrote:

>Her er et uddrag:
>" Kunder bliver tilmeldt Tele2, selvom de kun har sagt ja tak til at få en
>brochure.

Ja det er den klassiske. Den kende vi jo godt
JEg har så valgt at kalde den noget i retning af Teliafinden da Telia
også brillierede med at gøre noget ligende på et tidspuknkt. Det
stoppede gudskelov for ellers havde det sku ikke set for godt ud med
deres kundeandele idag

> [...]
>det er først blevet offentligt i forbindelse med en spørgetime i Folketinget

Ser man DET!!!!!!

>Hos Tele2 vil markedsdirektør Thomas Nistrup ikke garantere, at problemerne
>ikke gentager sig.

Han er sku da ikke rigtig rask oveni er jeg bange for HUH!!!
Først fusker han og snyder sig (godt nok hans firma men altså) til
tusindevis af kunder og så siger han at han ikke vil love at det
gentager sig!!! HVAD ER DOG DET FOR EN USERIØS DIREKTØR!!!!!!!!!!!!!

> Men jeg kan love, at vi har strammet op på vores
>procedurer.

Det er da på høje tid. Det han han vidst lovet et par gange errindrer
jeg

>Vores sælgere får i dag en langt grundigere oplæring end
>tidligere, siger han."

Man kommer da i tvivl om de overhovedet har nogen i det hele taget.

Steven

Fra : TS

Dato : 08-06-04 10:38

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> wrote in message
> SÅ er det slut vi flytter vores abonnement til TDC det er snart de
> eneste man kan stole bare nogenlunde på

Hej
Jeg har også problemer med dem. Jeg havde Tele 2 ADSL og fastnet telefon.
Det opsage jeg med et brev 30. marts. EFter 14 ringede jeg for at høre om de
havde modtaget brevet. DEt havde godt nok modtaget et brev - men ikke
effektueret min opsigelse! Det ville han kigge på. Efter endnu 1½ uge (30
april) ringede jeg igen. Han kunne ikke se en opsigelse, men godt at der
vbar komemt et brev. Han bad mig om at maile det brev jeg havde sendt. Det
fik jeg kvittering på at de havde modtaget - men elelr skete der ikke noget.
Jeg fik bl.a. en rykker på en regning fra sidst i marts, som jeg i min
opsigelse bad om at få ændret da jeg kun havde 1 måneds opsigelse på ADSL og
derfor ikke vil betale til engang midt i juni. Jeg ringde til dem for 2 uger
siden - da de også havde givet mig forkerte telefonfakturaer (havde ikke
registreret min opsigelse).
Så i sidste uge fik på på samme dag en samlet regning på de beløb de mener
jeg skylder dem, samtidig med et inkassobrev fra deres inkassofirma på en
del af beløbet!
Undervejs har jeg flere gange ringet til dem og blevet lovet at de vil
behandle min opsigelse. I forrige uge fik jeg brev om at min ADSL var opsat
til midten af juni! og at jeg skulle aflevere udstyret tilbage i en kasse
senest en måned efter. DEn kasse har jeg helelr ikke fået endnu. Det er
simpelthen utrolig at man efter mange gange at have kontaktet dem med
henblik på en opsigelse af engagementet, endnu ikke kan blive fri for dem.
Samtidig sender de rykkere og ryger til inkasso. I inkassobrevet står der
endvidere at jeg er blevet overbragt til dem da jeg ikke har reageret på den
rykekr jeg fik...det kan jeg sgu ikke tage seriøst.
Så i går sendte jeg to anbefalede breve, et til Tele 2 A/S og et til deres
inkassofirma. Jeg vedlagde 10 stk. bilag i hvert brev.
Det næste skridt må være at kontakte Teleankenævnet.
Må læren være: Skal I opsige et abonnement hos et teleselskab - så send et
anbefalet brev og ring til dem efter tre 3 for at få dem til at sende/mail
en skriftlig kvittering på at de har modtaget en opsigelse, og ikke bare
modtaget et brev (som bliver beliver lovet behandlet indenfor 14 dage...)
mvh TS

Fra : Georg

Dato : 08-06-04 17:00

Som jeg altid har sagt: Hvorfor skifte fra TDC for at spare et lille beløb,
når det bare spiller hos TDC. I de 3 år jeg har haft fastnet og adsl hos
tdc, har jeg ALDRIG oplevet noget dårligt. Sidste år havde jeg en del støj
på linien, det blev fikset i løbet af 2 dage, hvor noget kabel oppe ved
vejen blev skiftet. Jeg har ihvertfald ingen grund til at eksperimentere med
min teleforbindelse. Det er den altså for uundværlig til.

Georg

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 08-06-04 23:13

On Tue, 8 Jun 2004 18:00:02 +0200, "Georg" <linesnuden@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>vejen blev skiftet. Jeg har ihvertfald ingen grund til at eksperimentere med
>min teleforbindelse. Det er den altså for uundværlig til.

Det kan du da have ret i og jeg har da også selv været TDC-kunde på
internettet lige siden start og har kun kunne sidde lænet tilbage i
stolen og grine lidt når andre (der IKKE valgte dem) har slåset med
mailservere der brød ned i tide og utide, man ikke fik den lkovede
hastighed o.s.v. o.s.v.

Men

Grunden til at jeg fik Tele2 var at da jeg boede i ungdomsbolig, ikke
havde så mange penge og jeg ville godt spare lidt da jeg ringer meget.
Min bedstemor har haft Tele2 i mange mange år uden problemer og hun
anbefalede dem til mig, JEg har også været glad for tele2 men jeg vil
ikke have dem for enhver pris. De er blevet MEGET dårlige nu så derfor
vil jeg ikke have noget med dem at gøre mere overhovedet.

Steven

Fra : K. Nielsen

Dato : 08-06-04 23:20

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok at de begynder at ligne hinanden lidt for meget.
>
> Farvel tele2 fra een af jeres store kunder, Aldrig mere skal jeg have

Jeg læste lige jeres forfærdelige behandling hos tele2 og så at du havde
bestilt TDC- SAMTALE. Har I overvejet ACN FRIENDS CALL FREE? Man beholder
det almindelige abb. hos TDC, (altså stiger jeres abb. ikke) og får
samtalerne hos ACN og så ringer I gratis til alle andre ACN kunder, døgnet
rundt, året rundt. Ringer I til andre er min. taksten stadig lavere end TDC.
Det er gratis at blive koblet til og fra ACN og der er ingen bindingsperiode
og ingen månedlige gebyrer.
Skriv hvis det har interesse, så skal jeg sende noget mere info.

Venlig hilsen
Kirsten Nielsen
uafh. rep

Fra : Asboe

Dato : 09-06-04 04:33

K. Nielsen skrev i meddelelsen:
<40c63b95$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

>Har I overvejet ACN FRIENDS CALL FREE?.............
>........så skal jeg sende noget mere info.

Dørsalg er forbudt - Og det er heller ikke god tone med reklamer her!
Læs her: http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk

Og lidt citatteknik: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Hilsen Asboe

Fra : Mstyle

Dato : 09-06-04 17:12

"Asboe" <asboe_fjernmig@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <40c63b95$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> Dørsalg er forbudt - Og det er heller ikke god tone med reklamer her!

Nu er det godtnok ved at være for meget med "NETPOLITIET" - drop nu det fis
Asboe!!!

Kirsten sælger ikke niget som helst, hun er bare villig til at hjælpe steven
igang med GRATIS TELEFONI til hele stevens familie.

Der skal være plads til os alle, og din negative tone og belæring er ikke
velset her!

M/

Fra : Pongo

Dato : 09-06-04 17:29

Mstyle wrote:

> [...]
>
> Kirsten sælger ikke niget som helst, hun er bare villig til at hjælpe
> steven igang med GRATIS TELEFONI til hele stevens familie.

Det er vist ikke helt rigtigt.
ACN er et MLM-firma, hvor de enkelte repræsentanter får provision af de
kunder de skaffer. Der er ganske rigtigt ikke mange penge i det, når det
produkt man "sælger" angiveligt er gratis, men ikke desto mindre er der
tale om reklame for et produkt man selv har fordel at videresælge.

> Der skal være plads til os alle, og din negative tone og belæring er
> ikke velset her!

Tonen forekom mig nu ganske mild i forhold til hvad der ellers er set.
Der er skam plads til os allesammen, hvis bare vi forsøger at overholde
de fælles spilleregler.
Der er også god fornuft i at vi alle deltager som netpoliti, hvis vi vil
undgå at grupperne alene fyldes med spam og reklamer fra alle mulige
firmaer og private der ønsker en gratis opslagstavle.
Man kan altid diskutere hvor grænsen går. ACN og pgOne har jo en del
såkaldt "uafhængige repræsentanter" der gerne vil sælge for dem. Derfor
optræder der hyppigere opfordringer og lovprisninger af disse firmaers
produkter end der gør fra teleselskaber med en mere traditionel
markedsføringsstrategi.

/Klaus

Fra : _Carsten_

Dato : 09-06-04 17:41

"Pongo" <Pongos.email@ddress> skrev i en meddelelse

> [...]
> produkt man "sælger" angiveligt er gratis, men ikke desto mindre er der
> tale om reklame for et produkt man selv har fordel at videresælge.

Det er så heller ikke helt rigtigt!
ACN er ganske vist et MLM firma hvor "sælger" får provision, men alm. ACN
telefoni kunder får ikke provision af de kunder de anbefaler.
Så Du/Vi ved faktisk ikke om der er tale om reklame fra en "sælger" eller en
andbefaling fra en anden kunde.
Så måske vi skal finde et andet sted og holde vores gætte konkurrence!

Carsten

Fra : Pongo

Dato : 09-06-04 18:09

_Carsten_ wrote:
> [...]
> eller en andbefaling fra en anden kunde.
> Så måske vi skal finde et andet sted og holde vores gætte konkurrence!

Mit gæt var baseret på at det oprindelige indlæg var underskrevet med
stillingsbetegnelsen: "uafh. rep". Derfor antog jeg at der ikke var tale
om en kunde der anbefaler til en anden kunde. Der stod ganske rigtigt
ikke at hun repræsenterede ACN, men det syntes jeg der var god grund til
at antage. Jeg skrev heller ikke i mit indlæg at ACN-kunder fik
provision af at skaffe kunder.

/Klaus

Fra : _Carsten_

Dato : 09-06-04 17:14

> [...]
> <40c63b95$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> Dørsalg er forbudt - Og det er heller ikke god tone med reklamer her!

Hvor er døren?

Carsten

Fra : _Carsten_

Dato : 09-06-04 07:14

"K. Nielsen" <lysthaab@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bindingsperiode
> og ingen månedlige gebyrer.
> Skriv hvis det har interesse, så skal jeg sende noget mere info.

Drop fast net telefonnen og hop på en IP løsning, det er langt billiger og
der er langt støre mulighed for at ringe gratis til flere www.musimi.dk

Carsten

Fra : Jochke

Dato : 09-06-04 08:39

_Carsten_ skrev følgende:

> Drop fast net telefonnen og hop på en IP løsning, det er langt
> billiger og der er langt støre mulighed for at ringe gratis til flere
> www.musimi.dk

Ja det bliver jo nok fremtiden. Men vil gerne have nogle af de større
firmaer ind på banen, før jeg går over. Ser ud til Telmore pønser på noget,
de har i hvertfald et spørgeskema i gang på deres hjemmeside om IP telefoni.

Fra : _Carsten_

Dato : 09-06-04 09:28

"Jochke" <jochke11@jochke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
noget,
> de har i hvertfald et spørgeskema i gang på deres hjemmeside om IP

Er Telmore et af de støre firmaer?

Hvorfor vente med at spare penge?
Hvad skulle de støre firmaer kunne tilbyde som Musimi ikke kan, udover at de
vil tage sig godt betalt!

Jeg er tilfreds nok med Musimi, det fede ved musim i er at det handler om at
tilbyde billigst muligt telefoni og det bare skal kunne køre rundt.

Carsten

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-06-04 02:18

On Wed, 9 Jun 2004 10:28:13 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>Er Telmore et af de støre firmaer?

Det må jeg vidst svare ja til ihvertfald hvad angår mobiltelefoni.
MEn hvad skal jeg iøvrigt bruge det til når jeg har Skype og
en 2 mbit-forbindelse også hos TDC?

Steven

Fra : _Carsten_

Dato : 10-06-04 07:04

> Det må jeg vidst svare ja til ihvertfald hvad angår mobiltelefoni.
> MEn hvad skal jeg iøvrigt bruge det til når jeg har Skype og
> en 2 mbit-forbindelse også hos TDC?

Skype kan ikke ringe til alm. telefoner endnu.

Carsten

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-06-04 02:12

On Wed, 9 Jun 2004 00:20:05 +0200, "K. Nielsen" <lysthaab@mail.dk>
wrote:

> [...]
>og ingen månedlige gebyrer.
>Skriv hvis det har interesse, så skal jeg sende noget mere info.

Hej Kirsten

Det var sødt at skrive men nej tak. Vi har brændt ballerne lidt for
meget og er ikke klar til nogle providere lige nu. Vi vil hellere have
et firma som vi kender godt og som vi er 100% sikre på har en stabil
drift. Vi er desværre lidt trætte af providere P.t. Håber at du kan
følge mig.

Venligst: Steven

Fra : K. Nielsen

Dato : 10-06-04 09:43

klip

> [...]
> et firma som vi kender godt og som vi er 100% sikre på har en stabil
> drift. Vi er desværre lidt trætte af providere P.t. Håber at du kan

ja, jeg kan godt følge jer. Har selv engang haft lignende oplevelse med
debitel. Grunden til at jeg skrev om ACN var, at du skrev at I havde bestilt
TDC- samtale, altså har I tillid til TDC og ACN køre jo på TDC´s net, så det
er TDC der står for driften osv. men ved at kører samtalerne over ACN stiger
jeres abb. ikke. Jeg mener at TDC har hævet deres månedlige abb. med kr.
50,00 for at få de gratis samtaler om aftenen og i week-enden og hos ACN
taler man jo gratis hele døgnet, alle dage uden at abb. stiger.... så det
var et forslag :)

K.Nielsen

Fra : David Holm

Dato : 10-06-04 10:02

> [...]
> taler man jo gratis hele døgnet, alle dage uden at abb. stiger.... så det
Hmmm... Men hos TDC, Tele 2 og Telia ringer man gratis til alle fastnet
kunder ikke kun egne kunder som ved ACN...

mvh

David

Fra : K. Nielsen

Dato : 10-06-04 10:39

"David Holm" <wormiefjern@alberg.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm... Men hos TDC, Tele 2 og Telia ringer man gratis til alle fastnet
> kunder ikke kun egne kunder som ved ACN...
>
> mvh
>
> David

Ja, det er rigtig nok, men så kan man jo bare henvise dem man snakker tit og
meget med til ACN ( det bliver man også belønnet for) og så kan man bare
tale løs. Så er det heller ikke teleselskabet, der bestemmer på hvilket
tidspunkt af døgnet man skal tale gratis. Der ud over er min. taksten til
andre kunder billigere.

K. Nielsen

Fra : Mstyle

Dato : 10-06-04 12:07

Det er lidt sjovt at se hvor mange der ikke kan se ACN ideen Vi har selv
alle i vores omgangskreds med på ACN og det giver os 100% gratis telefoni
døgnet rundt.

IP telefoni er vand ved siden af ACN - og jeg har fået mange 40 kronesedler
i nedslag på min ACN regninger for at henvise andre brugere - hvorfor ikke
tage chancen når den er gratis?

Nå men held og lykke kirsten

Med Venlig Hilsen /

M/

Fra : _Carsten_

Dato : 10-06-04 13:27

"Mstyle" <m@9879473virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> IP telefoni er vand ved siden af ACN - og jeg har fået mange 40
kronesedler
> i nedslag på min ACN regninger for at henvise andre brugere - hvorfor ikke
> tage chancen når den er gratis?

ACN er vand ved siden af IP-telefoni.
Jeg bruger IP-telefon fra www.musimi.dk det er gratis at have, ingen abo.
afgift for at være kunde, billige priser også til udlandet, plus mulighed
for at ringe GRATIS til alle andre IP-telefonikunder i hele verden.

Kan tage min IP-Telefon med mig over ALT i verden hvor der er Internet.
Det vil sige jeg kan rejse til USA, sætte min telefon til Internettet, folk
i Danmark ringer mit normale Danske telefon nummer og jeg modtager mit
opkald i Danmark, uden ekstra omkostninger, alt til lokal takst eller
gratis, hvis det er en anden IP-telefoni kunde der ringer til mig.
Jeg kan også ringe til alm. Dansk takst, fra min IP-telefon i USA til venner
og familie i Danmark.

Hvis man kender en der flytter til udlandet og har adgang til Internet, så
kan han oprette en IP-Telefoni aftale og få et alm. dansk telefon nummer
hvor han forsat kan snakke med alle han kender til normal Dansk takst, frem
for at skulle ringe hjem til udlands takst.

STORE muligheder med IP-telefoni, alt andet er vand ved siden af.

Carsten

Fra : _Carsten_

Dato : 10-06-04 13:29

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Det vil sige jeg kan rejse til USA, sætte min telefon til Internettet,
folk
> i Danmark ringer mit normale Danske telefon nummer og jeg modtager mit
> opkald i Danmark,

Der skulle stå at jeg modtager mit opkald i USA

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-06-04 17:50

On Thu, 10 Jun 2004 14:26:32 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>STORE muligheder med IP-telefoni, alt andet er vand ved siden af.
>
>Carsten

Det kan jeg godt følge dig i. Det lyder umiddelbart som en god idé

Steven

Fra : Mstyle

Dato : 10-06-04 21:43

> Det kan jeg godt følge dig i. Det lyder umiddelbart som en god idé
>

> Steven

Sikkert en god ide hvis man kan finde ud af teknikken - leve med nedetiden
osv. osv. osv. Har IP trafik fortrinsret på Internettet? Hvad med virus?
Husk på at det eksisterende net (TDC) er et "lukket" net...

Hvis alle gik på ACN havde vi 100% gratis samtaler i DK, men det gør alle
bare ikke Og derfor kan det lade sig gøre...

Det vil sige at vi nu skal til at rejse rundt med en ekstra kuffert til en
mursten af et teknisk "vidunder" af en klodset IP telefon

Skulle det ikke være muligt istedet at konfigurere en telefon i USA ved
ankomsten (IP adr eller lign)?

M/

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-06-04 21:42

On Thu, 10 Jun 2004 22:43:07 +0200, "Mstyle" <m@9879473virkerikke.dk>
wrote:

> [...]
>mursten af et teknisk "vidunder" af en klodset IP telefon
>
>Skulle det ikke være muligt istedet at konfigurere en telefon i USA ved

Jeg ved ikke med jer andre, men fandt denne link ved lidt søgning på
nettet Jeg KAN være gal på den men altså???
Jeg synes også at jeg har hørt noget med ACM og pyramidespil for noget
tid siden men jeg er ikke helt sikker:

http://www.casinoportalen.dk/Forum/Thread.asp?ID=10064

Er måske lidt på vagt overfor lidt for friske sælgere. JEg kan ikke
gøre for det det er en TELE2-skade desværre. Har også været en del iu
sydens sol så jeg har en god opfattelse (synes jeg selv) om hvad man
skal være på vagt for men den kan jo svigte af og til aligevel

HVad siger I her i gruppen til det

Steven

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-06-04 22:25

Hmm jeg fandt lige en link mere der virkede lidt interessant:

Fra Google-groups
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=23ae994e6177340c&seekm=402b2797%240%2427424%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk#link1

5000 kr for en reklamebrochure HUH!!!
det har jeg sku ikke meget lyst til

Men hvad siger i?!

Steven

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 07:26

> Hmm jeg fandt lige en link mere der virkede lidt interessant:
>
> 5000 kr for en reklamebrochure HUH!!!
> det har jeg sku ikke meget lyst til
>
> Men hvad siger i?!

ACN er ikke Pyramidespil, det er Networkmarketing, lige som Tupperware.
Men 5000 kr. er MEGET dyrt i opstart i forhold til hvad man får og de fleste
jeg kender og høre om (arbejder selv med networkmarketing) ender op med at
have en 5000 kr. dyr mappe som står ogsamler støv, der skal knokles for at
få tjent sine penge hjem, men så kan det også give en stabil indkomst, ja
resten af ens tid, men jeg synes ikke at det er det værd, så er der mange
andre Network selskaber der er langt mere spændne og hvor man får mere for
5000 kr. plus støre garanti for at tjene singe penge hjem igen, selv hvis
man ikke laver noget, altså pengne er ikke spildt.

De 5000 kr. skal man kun betale hvis man vil være ACN forhandler, det er
gratis at blive ACN telefoni kunde.

Carsten

Fra : Mstyle

Dato : 11-06-04 00:59

> [...]
> sydens sol så jeg har en god opfattelse (synes jeg selv) om hvad man
> skal være på vagt for men den kan jo svigte af og til aligevel

Kære Steven - du snyder kun dig selv ved at tænke på pyramider og spil...
Jeg ville ikke være tilfreds ACN kunde på snart 4. år hvis ikke jeg havde
undersøgt lidt om dem.

Jantelov, misundelse og det der er værre - det er vi som danskere gode
til Men man kan jo håbe på at du har lidt internationale gener i dig. At
du evt. kommer ud over din frygt for at ALLE providere (teleudbydere) er
nogle røvere...

Altså hvis der er ganske alm. danskere der kan holde en (jeg har hørt de
findes) rimelig løn eller vi kan kalde det indtjening på at jeg bruger min
telefon, så bliver jeg ikke mindre glad - tværtimod... TDC er nok de største
røvere, men det er en anden sag...

Du MÅ IKKE forveksle pyramidespil og Network Marketing! Uanset hvad er der
altid nogen der tjener på os, om vi tænder lyset eller bruger brændstof...
Der sidder altid een på toppen af pyramiden og sender services/forbrugsgods
ned gennem pyramiden, ud til forbrugeren.

Flere af de indlæg du fandt på Google bar præg af ligegyldighed. Man stopper
ikke efter een måned med at bygge sin forretning - flere virksomhedsejere
ved at de første år er der underskud som selvstændig. Jeg har ladet mig
fortælle at uafh. reps. i flere tilfælde kan have et overskud på 50% inden
for den 1. måned - kun på grund af ACN tankegang.

PS: forum casinoportalen??? Jeg foragter spil og ser kun tabere i spil,
derfor kan deres indlæg kun være useriøse - jeg opfatter generelt spillere
som tabere der venter på at gevinsten skal komme til dem - man bliver ikke
rig hvis ikke man selv har kontrol over lidt af "spillet"... Når noget går
galt er nogle voksne stadig ikke kommet ud over at give alle andre
skylden.... Verdens største fejl...

M/

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 07:14

> Sikkert en god ide hvis man kan finde ud af teknikken - leve med nedetiden
> osv. osv. osv. Har IP trafik fortrinsret på Internettet? Hvad med virus?
> Husk på at det eksisterende net (TDC) er et "lukket" net...

Teknikken, det er plug and Call
Nedetiden? det er sgu lang tid siden jeg har oplevet at Internettet er ned,
så har jeg oplevet længer tids strøm svigt, bla. den gang hvor det meste af
Danmark ikke havet strøm på grund af en fejl fra Sverige eller sådan noget.
Man kan sætte sin IP-Telefoni til at have fortrins ret her hjemme, så fylder
det heller ikke så meget.
IP-telefoner får ikke virus
TDC lukket ned er ingen problemer, bruger Arrownet, det er også lukket.

> Hvis alle gik på ACN havde vi 100% gratis samtaler i DK, men det gør alle
> bare ikke Og derfor kan det lade sig gøre...

Hvis Alle havet ACN, så var det jo ikke gratis mere at ringe til ACN kunder.

> Det vil sige at vi nu skal til at rejse rundt med en ekstra kuffert til en
> mursten af et teknisk "vidunder" af en klodset IP telefon

IP-telefon er ikke mere klodset end en alm. telefon, man kan da så bare
vælge en software udgave, på f.eks. sin bærbar computer.

> Skulle det ikke være muligt istedet at konfigurere en telefon i USA ved
> ankomsten (IP adr eller lign)?

Jov da, man kan bare ændre konto nr. i IP telefonen, hvis man f.eks. kan
låne en i USA, det er lige så let som at oprette en mail konto i Outlook.

Carsten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-06-04 07:20

> Nedetiden?

https://musimi.dk/index.php/driftstatus/
Der er mere nedetid på deres IP-telefoni end der er på min almindelig
fastnetforbindelse

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 07:32

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse
>
> https://musimi.dk/index.php/driftstatus/
> Der er mere nedetid på deres IP-telefoni end der er på min almindelig
> fastnetforbindelse

Småting!
Har aldrig oplevet nedetid når jeg skal bruge det.

Hos TDC kan ens fastnetforbindelse være ned i mere end 1 mdr. det har vi da
hørt om på TV.
IP-telefoni er fremtiden, og jeg vil være med til at støtte fremtiden, lige
fra starten.
Jeg har sparet mange penge, ringet 1 time til USA for 16 kr. plus det jeg
betalte i abo. til TDC, er nok til at betale min regning hos Musimi, altså
jeg ringer sådan set gratis.

Carsten

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 11-06-04 12:58

On Fri, 11 Jun 2004 08:32:05 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>Småting!
>Har aldrig oplevet nedetid når jeg skal bruge det.
>
>Hos TDC kan ens fastnetforbindelse være ned i mere end 1 mdr. det har vi da
>hørt om på TV.

Ej det hører vidst til de grelle tilfælde tror jeg.
HVor tit er det lige det er sket?

Men du har ret IP-telefoni ER fremtiden

Steven

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 13:14

> Ej det hører vidst til de grelle tilfælde tror jeg.
> HVor tit er det lige det er sket?

Efter det meget torden vejer der var sidste år, har der været så mange
problemer at de åbenbart stadig døjer med det.

> Men du har ret IP-telefoni ER fremtiden

Ja det er det.

Carsten

Fra : Pongo

Dato : 11-06-04 19:09

_Carsten_ wrote:

> Efter det meget torden vejer der var sidste år, har der været så mange
> problemer at de åbenbart stadig døjer med det.

Mon ikke ADSL og andre bredbåndsforbindelser på kobber er lige så hårdt
ramt i forbindelse med tordenvejr ?

/Klaus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-06-04 13:33

> Jeg har sparet mange penge, ringet 1 time til USA for 16 kr. plus det jeg
> betalte i abo. til TDC, er nok til at betale min regning hos Musimi, altså
> jeg ringer sådan set gratis.

nu har jeg siddet og regnet lidt på det også, hvis jeg skal have ip-telefoni
skal jeg først have en hurtigere forbindelse (sidder ved en 64/64kbit
linie), for at have samme hastighed på internettet stadig som jeg har nu når
telefonen er i brug vil det give mig en extra udgift på 190 kr pr måned
minus tlf-abonnementen 109kr/måned, er det stadig 71 kr dyrere pr måned
(hvis jeg tog det der er nødvendigt for kun at ringe er beløbet 90 kr, men
så svarer det jo til telefon og modem hvor kun en af delene kan benyttes
optimalt ad gangen) .

Jeg kan have mange samtaler for 71 kr om måneden ved alm. fastnet.

Derudover er der opstarten med nyt udstyr

Desuden snakker jeg kun i tlf til abonnementer i dk (kender ingen i
udlandet, ringede dog til usa i19 minutter for 12 år siden) så besparelser
på udland-telfoni er ligegyldigt for mig
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 13:43

> [...]
> udlandet, ringede dog til usa i19 minutter for 12 år siden) så besparelser
> på udland-telfoni er ligegyldigt for mig

IP-Telefoni kan KUN betale sig for folk der har en fastforbindelse
min.256/128 hvad nok langt de fleste Danske Internet bruger har nok (ca.
90%)
Alle dem med Modem/ISDN kan ikke være med.

IP-telefoni og alm. Internet brug kan sagens forgå på samme tid.

IP opkald i Danmark er også billiger end TDC.

Carsten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-06-04 13:48

> IP-Telefoni kan KUN betale sig for folk der har en fastforbindelse
> min.256/128 hvad nok langt de fleste Danske Internet bruger har nok (ca.
> 90%)
> Alle dem med Modem/ISDN kan ikke være med.

Jeg har ikke modem/isdn, men derimod fasforbindelse via webspeed
(http://tdckabeltv.dk/?UniversID=8)

> IP-telefoni og alm. Internet brug kan sagens forgå på samme tid.

Der står 100 kbit på musimi og for stadig at have det samme skal jeg så op
på 164 kbit både op og ned

> IP opkald i Danmark er også billiger end TDC.

ja men stadig er det en dyrere løsning til mit forbrug, og jeg bruger ikke
tdc til telefoni, men derimod telia

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Mstyle

Dato : 11-06-04 14:18

> ja men stadig er det en dyrere løsning til mit forbrug, og jeg bruger ikke
> [...]

Hej Ivan,

Telia???? Uha uha

Jeg bruger ACN FCF, det er noget der virker. Jeg kalder det IP telefoni for
os uden teknisk snilde og kendskab til opsætning af servere og andet
hardware

100% gratis telefoni i min husstand - eneste udgift pr. md. er 119,00 til
TDC for abb.

M/

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 14:31

> [...]
for
> os uden teknisk snilde og kendskab til opsætning af servere og andet

Hvis man kan sætte en email konto op, så kan man også sætte sin IP-Telfon
op.
Men endnu bedre, man kan få IP-Telefoni som selv klare opsætningen fra
udbyders side, så det er lige så let som at klø sig i numsen

> 100% gratis telefoni i min husstand - eneste udgift pr. md. er 119,00 til
> TDC for abb.

119 kr. den udgift spare jeg så, hver mdr. og så kan jeg ringe for de 119
kr.
Faktisk er min telefon regning mindre end det hver mdr.

Carsten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-06-04 14:42

> [...]
> hardware
> 100% gratis telefoni i min husstand - eneste udgift pr. md. er 119,00 til

Dvs du har ingen venner som ikke bruger ACN ?
Hvor må det være trist for dig
Hvorfor har du ikke abonnementet ved Telia så havde du sparet 10 kr/måned
eller det er måske et krav med TDC ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Tanja Christensen

Dato : 11-06-04 18:06

Ivan V. Klattrup skrev:

>Dvs du har ingen venner som ikke bruger ACN ?
>Hvor må det være trist for dig
>Hvorfor har du ikke abonnementet ved Telia så havde du sparet 10 kr/måned
>eller det er måske et krav med TDC ?

Ja eller Sonofon, der havde man sparet 20 kr om måneden

--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born

Fra : Pongo

Dato : 11-06-04 19:06

Ivan V. Klattrup wrote:
> Hvorfor har du ikke abonnementet ved Telia så havde du sparet 10
> kr/måned eller det er måske et krav med TDC ?

Har du fastnetabonnement hos Telia, men vælger at flytte dine samtaler
helt eller delvist til et andet selskab, betaler du dobbelt
abonnementspris.
Jvf: http://www.telia.dk/privat/img/pdf/telia_privat_priser14042004.pdf

/Klaus

Fra : Mstyle

Dato : 13-06-04 11:33

> Dvs du har ingen venner som ikke bruger ACN ?
> Hvor må det være trist for dig

Hvorfor er det trist for mig? Er det fordi du antager at jeg ingen venner
har som ikke er på ACN... Hummmm, det kunne jo være at de samtaler jeg har
til andre "ikke ACN kunder" foregår ved at de ringer mig/os op.

Hvis du vidste hvor mange venner jeg/vi har ville du ønske at du havde
tegnet dem som kunder

> Hvorfor har du ikke abonnementet ved Telia så havde du sparet 10 kr/måned
> eller det er måske et krav med TDC ?

Det er et krav at du skal have abb. ved TDC for at være ACN kunde.

> --
> Ivan V. Klattrup
> www.klattrup.dk

M/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-06-04 11:48

> Det er et krav at du skal have abb. ved TDC for at være ACN kunde.

så hverken kan eller vil jeg være acn-kunde
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Mstyle

Dato : 13-06-04 12:49

> så hverken kan eller vil jeg være acn-kunde
> --
> Ivan V. Klattrup
> www.klattrup.dk

Nej - og du vil heller ikke være TELE2 kunde... Måske skulle du lave dit
eget selskab

M/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-06-04 13:24

> [...]
> har som ikke er på ACN... Hummmm, det kunne jo være at de samtaler jeg har
> til andre "ikke ACN kunder" foregår ved at de ringer mig/os op.

Hvorfor så ikke bare skrotte både ACN og TDC og få dem alle til at ringe dig
op, det er da det aller billigste...

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 14:28

> [...]
> på 164 kbit både op og ned

> ja men stadig er det en dyrere løsning til mit forbrug, og jeg bruger ikke

Du høre så til en af de få med så langsom forbindelse, så vis du ikke ellers
kan have glæde af støre hastighed på din Internet forbindelse, så er det
ikke noget for dig!

Du skal også tænke på at de 100 kbit på musimi er kun når telefonen er i
brug, ellers ikke.

Jeg har en 1024/512 Kbit til 249 kr. pr. mdr.

Carsten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-06-04 14:36

> Du høre så til en af de få med så langsom forbindelse, så vis du ikke
ellers
> kan have glæde af støre hastighed på din Internet forbindelse, så er det
> ikke noget for dig!

Jo jeg kan godt bruge en hurtigere linie, men ikke en merudgift

> Du skal også tænke på at de 100 kbit på musimi er kun når telefonen er i
> brug, ellers ikke.

Det gør jeg også, men jeg er vant til at mit internet kører med samme
hastighed uanset om jeg snakker i tlf eller ej dvs. at jeg som et minimum
stadig har de 64 kb op/ned når jeg knævrer, og ved en opgradering som kan
bruges til ip-tlf kan jeg ikke finde det billigere end 340 kr / måned (
540/540 hos tele2 som jeg hader)

> Jeg har en 1024/512 Kbit til 249 kr. pr. mdr.

Jeg har ikke set nogen der vil levere til den pris her hvor jeg bor
(Rudkøbing på Langeland) ellers var jeg nok hoppet med på vognen

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 14:47

> Jo jeg kan godt bruge en hurtigere linie, men ikke en merudgift

Ja det hænger lige som sammen, desværre!
Jeg havet en 512/256 før til 199 kr. pr. mdr. men har lige opgraderet til
1024/512 da det KUN kostet mig 50 kr. mere pr. mdr.

> [...]
> stadig har de 64 kb op/ned når jeg knævrer, og ved en opgradering som kan
> bruges til ip-tlf kan jeg ikke finde det billigere end 340 kr / måned (

Hvis man har 64 kb, så er det jo ikke fordi man har det store behov,
personligt vil jeg blive sindssyg at have sådan en langsom forbindelse
Ja så er der TDC og Cybercity, men helt lige så godt tilbud som Tele2 har de
ikke, personligt vil jeg heller aldrig vælge Tele2

> Jeg har ikke set nogen der vil levere til den pris her hvor jeg bor
> (Rudkøbing på Langeland) ellers var jeg nok hoppet med på vognen

Jeg har Arrownet, via fællesantennen.
Så må du få oprettet en antenneforening

Carsten

Fra : Pongo

Dato : 11-06-04 19:24

_Carsten_ wrote:
> IP-Telefoni kan KUN betale sig for folk der har en fastforbindelse
> min.256/128 hvad nok langt de fleste Danske Internet bruger har nok
> (ca. 90%)

Har du de 90% et eller andet sted fra ?

http://www.itst.dk/static/AarsberetningBilag/html/chapter05.htm
a.. Danmark har den højeste udbredelse af hurtige internetforbindelser i
Europa med 11,1 forbindelser pr. 100 indbyggere og er blandt de førende
på verdensplan

Nu kan der jo godt være flere indbyggere om en ADSL-forbindelse og det
er heller ikke alle indbyggere der kan kaldes Internet-brugere, men jeg
ville alligevel tro at der stadig er ganske mange Internet-brugere der
benytter dialup-forbindelser.
/Klaus

Fra : _Carsten_

Dato : 11-06-04 20:28

> Har du de 90% et eller andet sted fra ?

Nej det er et skud og jeg tror det rammer ganske ok for der kun ca. 1% af
alle dem jeg kender der har en alm, dial up forbindelse.

> [...]
> er heller ikke alle indbyggere der kan kaldes Internet-brugere, men jeg
> ville alligevel tro at der stadig er ganske mange Internet-brugere der

Jeg tror ikke det er så mange ud fra min erfaring i min omgangs kreds og de
kunder jeg har mødet i forbindelse med IT.

Carsten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-06-04 00:12

On Fri, 11 Jun 2004 21:27:37 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>Nej det er et skud og jeg tror det rammer ganske ok for der kun ca. 1% af
>alle dem jeg kender der har en alm, dial up forbindelse.

Hvor mange "kender" du? 1% er jo altså 1 ud af 100! Jeg "kender" ikke
flere hundreder mennesker, men jeg kender da mere end en der endnu
bruger modem (selvom tallet er dalende).

Mange bruger endnu modem, men det er nok primært folk der måske kun
tjekker mail et par gange om ugen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : _Carsten_

Dato : 13-06-04 08:07

> [...]
> flere hundreder mennesker, men jeg kender da mere end en der endnu
> bruger modem (selvom tallet er dalende).

Man siger at et menneske gennemsnit kender mellem 1000 og 1500 personer.
Faktisk kender jeg KUN 3 der ringer op via modem og en af dem skal jeg
hjælpe med at sætte op i dag, men de har bestilt ADSL
Så det er under 1% af dem jeg kender.

> Mange bruger endnu modem, men det er nok primært folk der måske kun
> tjekker mail et par gange om ugen.

Langt de fleste af dem jeg kender bor i områder med mulighed for billig fast
Internet, som jeg selv via en antenneforening. 1024/512 Kb. for 249 kr.

Carsten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-06-04 11:15

On Sun, 13 Jun 2004 09:06:57 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>Man siger at et menneske gennemsnit kender mellem 1000 og 1500 personer.

Hvem er "man"? Jeg vil absolut ikke påstå at jeg kender så mange så
godt til at vide hvilken internetforbindelse de evt. måtte have!

>Faktisk kender jeg KUN 3 der ringer op via modem og en af dem skal jeg
>hjælpe med at sætte op i dag, men de har bestilt ADSL
>Så det er under 1% af dem jeg kender.

Du VED altså, at de 997-1497 andre du "kender" ikke har modem?
Imponerende!

>Langt de fleste af dem jeg kender bor i områder med mulighed for billig fast
>Internet, som jeg selv via en antenneforening. 1024/512 Kb. for 249 kr.

Jeg kender da også flere og flere der går over til en anden løsning
end modem, men det ER nu den billigste måde, hvis man kun henter mails
et par gange om ugen (omend det kan være tungt). Hvorfor betale 249,-
kr. pr. måned, når man kan nøjes med et par kroner, hvis man kun
kobler op sjældent?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : _Carsten_

Dato : 13-06-04 18:19

> Hvem er "man"? Jeg vil absolut ikke påstå at jeg kender så mange så
> godt til at vide hvilken internetforbindelse de evt. måtte have!

Selvfølgelig kender du da også så mange, du omgås dem bare ikke, det er
forskellen.
Jeg kender da folk lige fra den gang jeg gik i børnehave, at jeg så ikke har
noget at gøre med dem i dag er så en anden ting, men jeg kender dem, jeg
kender da også ham nede på tanken, jeg har ikke noget at gør med ham, men
jeg kender ham, det samme med alle naboerne på vejen og på mit arbejde osv.

> Du VED altså, at de 997-1497 andre du "kender" ikke har modem?
> Imponerende!

Jep!

> [...]
> et par gange om ugen (omend det kan være tungt). Hvorfor betale 249,-
> kr. pr. måned, når man kan nøjes med et par kroner, hvis man kun

Forunder 100kr. pr. mdr. kan man få fast forbindelse 256/128.

Carsten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-06-04 19:44

On Sun, 13 Jun 2004 19:18:41 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>Selvfølgelig kender du da også så mange, du omgås dem bare ikke, det er
>forskellen.

Jeg vil godt gentage mig selv: Nej, jeg kender ikke 1000-1500
mennesker så godt, at jeg ved hvilken internetforbindelse de har!

> [...]
>jeg kender ham, det samme med alle naboerne på vejen og på mit arbejde osv.

Og du ved, at tankpasseren (og alle de andre du "kender") ikke har
modem? Alle 1000-1500? Imponerende!

At vi har en forskellig opfattelse at ordet "kender" ændrer ikke på,
at hvis dit "regnestykke" skal gå op - så skal du VIDE, at over 300
personer du "kender" har en ADSL-forbindelse, samt VIDE at max. 3
personer du "kender" IKKE har en modem-forbindelse.

>Jep!

Hvordan kan du vide om tankpasseren (og alle de andre ude i
periferien) har ADSL eller modem-adgang? Det er da helt hen i vejret
det her...

>Forunder 100kr. pr. mdr. kan man få fast forbindelse 256/128.

Hvis man kun ringer for et par kroner eller ti om måneden på sin
modem-forbindelse (mailtjek tager måske et par minutter), så er det da
også noget af en merudgift. Modem er stadig den smarteste/billigste
løsning for en del - men antallet bliver selvfølgelig færre og færre.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : _Carsten_

Dato : 13-06-04 20:23

> [...]
> personer du "kender" har en ADSL-forbindelse, samt VIDE at max. 3
> personer du "kender" IKKE har en modem-forbindelse.

Jeg ved at over 300 personer jeg kender har ADSL/Cabel forbindelse.
Jeg har på nuværende tidspunkt, kendskab til 3 personer som har modem.

> Hvordan kan du vide om tankpasseren (og alle de andre ude i
> periferien) har ADSL eller modem-adgang? Det er da helt hen i vejret
> det her...

Måske fordi de kommer til mig når der skal laves PC

> [...]
> også noget af en merudgift. Modem er stadig den smarteste/billigste
> løsning for en del - men antallet bliver selvfølgelig færre og færre.

Ja det er det, bare sur røv når folk sender en fil på 10 MB fordi de ikke
ved at man har modem

Carsten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-06-04 20:33

On Sun, 13 Jun 2004 21:22:43 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>Jeg ved at over 300 personer jeg kender har ADSL/Cabel forbindelse.
>Jeg har på nuværende tidspunkt, kendskab til 3 personer som har modem.

Imponerende! Med mindre du fx. bor på kollegie (eller fx i en
boligforening), hvor alle få trukket en fast forbindelse ned over
hovedet - og du mener du "kender" alle på dette kollegie, så må jeg
indrømme, at jeg ikke tror på disse tal.

Jeg tror ikke engang jeg kan sætte "forbindelse" på 100 personer.

>Måske fordi de kommer til mig når der skal laves PC

Tankpasseren, og de 999-1499 andre? Imponerende!

>Ja det er det, bare sur røv når folk sender en fil på 10 MB fordi de ikke
>ved at man har modem

Filer på den størrelse hører slet ikke hjemme på mail, uanset
forbindelse.

Lad os bare stoppe her - jeg tror som sagt ikke på dine tal.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : _Carsten_

Dato : 13-06-04 20:55

> [...]
> hovedet - og du mener du "kender" alle på dette kollegie, så må jeg
> indrømme, at jeg ikke tror på disse tal.

Kommer fra Ishøj hvor godt 5000 hustande er tilsluttet Internet via fælles
antenne, har boet der i mere en 27 år og haft forretning der, med
IT/Forbruger elektronik, jeg kender MANGE mennesker.
Bor i Dag på Lolland hvor jeg også er på Internettet via fælles antenne.
Kender igen rigtigt mange folk rundt om i landet fra de god 9 år jeg har
været aktiv på Internette.
Om du tror mig er jeg sådan set lige glad med.

> Tankpasseren, og de 999-1499 andre? Imponerende!

Du roder ting sammen!
Jeg har sagt med garanti at jeg kende godt 300 personer som har fast
forbindelse og 3 med modem
1000-1500 personer er hvad et menneske i gennemsnit kender i løbet af et
liv, mit liv er langt fra slut så jeg kan nå at møde 800 endnu.

> Filer på den størrelse hører slet ikke hjemme på mail, uanset
> forbindelse.

Hvem siger det?

> Lad os bare stoppe her - jeg tror som sagt ikke på dine tal.

Det må du som om, jeg er nok bedst til at vide hvor mange jeg kender

Carsten

Fra : Absolut Jens

Dato : 14-06-04 15:06

_Carsten_ wrote:
> [...]
>
> Hvem siger det?

> Det må du som om, jeg er nok bedst til at vide hvor mange jeg kender

nu kender du 301.

--
Jens
fuck en fuck dag nu vil jeg fuck ikke finde mig i mere fuck pisse lort

Fra : Morten Davidsen

Dato : 13-06-04 22:41

> Jeg ved at over 300 personer jeg kender har ADSL/Cabel forbindelse.
> Jeg har på nuværende tidspunkt, kendskab til 3 personer som har modem.
Tja .. jeg vil nu vove at påstå at det siger mere om din specifikke
omgangskreds i forhold til hvad det siger om den danske omgangskreds
(såfremt det er den vi taler om?)

/MD

Fra : Mr. Nobody

Dato : 10-06-04 22:58

Hej

For lige at vende tilbage til det det handlede om nemlig tele2 så var jeg
nede på postkonteret her i Skagen i mandags og på vej ud stod der en sælger
fra Tele2,og når jeg ser alle de sager der køre mod dem syntes jeg ikke at
postvæsnet burde lade tele2 stå på posthuset så jeg skrev en mail til
postdanmark og forklarede dem hvad jeg havde læst og hørt om tele2 og at
postdanmark burde tænke over hvem de gav lov til at stå på posthusene.De
skrev tilbage at de havde lavet en aftale med Tele2 om salg på posthusene og
de var udmærke tilfredse med samarbejde og de havde stor tiltro til dem.Så
er det bare jeg siger lige børn leger bedst eller hvad.

Hilsen jesper

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-06-04 22:39

On Thu, 10 Jun 2004 23:57:45 +0200, "Mr. Nobody" <mr-nobody@pc.dk>
wrote:

> [...]
>de var udmærke tilfredse med samarbejde og de havde stor tiltro til dem.Så
>er det bare jeg siger lige børn leger bedst eller hvad.

hehe

Tja de (Pest Danmark(og ja det er helt med vilje jeg staver det
sådan)) har jo desværre ingen konkurrence så de har intet at miste ved
at opføre sig tåbeligt hvilket vi (nogle af os) bemærker når man skal
sende en pakke med dem. Så bliver man i 9 af 10 mulige tilfælde
betjent af en gammel kone der er så sur og gnaven at man er i tvivl om
hun overhovedet burde havde søgt jobbet. Jeg husker tydeligt sidst jeg
skulle sende en pakke (jeg gør det meget nødigt da jeg jo kender Post
Danmark og de er ellers "rimeligt" flinke her på vores lokale
postkontor) jeg havde tilfældigvis ikke lige en rulle af de brede
klare tape liggende da jeg kun sender en pakke hvet andet år eller
noget i den dur. Så spurgte jeg om jeg måtte låne noget tape af dem.
Jeg fik så at vide at jeg da måtte købe en hel rulle. Jeg plejer at
kunne låne det tynde tape de har som plejer at være alt rigeligt og
det gav hun mig så (jeg måtte endelig ikke bruge det hele). Da jeg
havde sat to usle små tynde stykker på pakken sagde hun at "nu måtte
det være godt nok" og flåede næsten tapen ud af hånden på mig.

Så er det man lige tænker på om de ikke kunne bruge lidt konkurrence.
Jeg er ret sikker på at hvis et andet posthus end Åest Danmark åbnede
imorgen så ville post Danmark kunne lukke om 14 dage.

Så jo lige børn leger bedst som du selv ganske rigtigt bemærker

Steven

Fra : Pongo

Dato : 11-06-04 19:27

Steven Nybo Andersen wrote:
> [...]
> sådan)) har jo desværre ingen konkurrence så de har intet at miste ved
> at opføre sig tåbeligt hvilket vi (nogle af os) bemærker når man skal

Det er da vist kun brevforsendelser Post Danmark har monopol på. Pakker
kan du da godt sende med en konkurrent.
/Klaus

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 14-06-04 18:36

On Fri, 11 Jun 2004 20:27:04 +0200, "Pongo" <Pongos.email@ddress>
wrote:

>Det er da vist kun brevforsendelser Post Danmark har monopol på. Pakker
>kan du da godt sende med en konkurrent.
>/Klaus

Det er korrekt men så bliver prisen også en ganske anden og meget
højere pris desværre

Steven

Fra : Absolut Jens

Dato : 20-06-04 11:19

Steven Nybo Andersen wrote:

> Det er korrekt men så bliver prisen også en ganske anden og meget
> højere pris desværre
>
> Steven

det er nok fordi pakken så kommer frem.