Ole Hansen wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> writes:
>
>>> .... Så er BT020 nok et langt bedre valg - eller et MEZ4
>>> plasticdæk, der stort set ikke er til at slå ihjel.
>>
>> Nårh, det vil jeg nu ikke ligefrem sige... mit fabriksmonterede Z4
>> på SV'en holdt ikke meget over 7K km... og det var _dødt_!
>
> Jeg har (stadig) standard-dækkene på min SV'er, der efterhånden har
> gået 7500 km.. Så der går nok ikke så længe, inden der skal andre
> på.. Jeg overvejer Michelin Pilot Road - men så skifter man vel både
> for og bag, eller hvad? (Fordækket er helt fint.. Måske kan man sælge
> det brugt?)
Jeg skiftede bagdækket til et Metzeler M1 Sportec sidste forår, og lod det
originale Z4 fordæk blive siddende. Jeg havde ikke en eneste gang problemer
med den kombination, og det inkluderer endda en track weekend på
Nürburgring. Men det optimale er naturligvis at køre med "ens" dæk på begge
hjul. Skal man endelig køre med forskellige dæktyper/compounds, er det
ifølge "eksperterne" klart bedst, at fordækket har den blødeste compound
(hvor jeg så altså gjorde det lige omvendt).
Jeg har så dette forår valgt at skifte begge dæk. Sportec'en (bagdækket) var
totalt slidt ned (kun ca. 4000 kilometer), og Z4 (fordækket) var efterhånden
blevet temmelig spidst (onde tunger vil påstå at jeg har kørt med forkert
dæktryk, selv vælger jeg naturligvis at tro på, at jeg har været flittig til
at køre ad de små snoede...). Fordækket har klaret næsten 12.000 kilometer.
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk