Hejsa,
Som nogen få ved, så har den kære B12 være stillestående i 1 mdr. tid
:( pga. metalisk skrabelyd fra gearkassen, når der kommer modstand på...
I går fik vi så endelig tid til at tage motoren ud af stellet, og lægge
den på hovede så vi kan åbne den fra bunden af, og derved kunne
inspicere gearkassen.
Da vi ikke fik tid til så meget efter afmonteringen, så havde vi kun
bundkaret af, og lyste ind i det fine maskineri :) og alt ser nydeligt
ud derinde, skiftearmende osv.. så flotte og lige ud, tromlen var
nydelig, og der var ingen spåner i olien, eller metal stykker i
bundkaret... det eneste spor vi har haft indtil nu er 2 stks. små
cromflager, ala dem fra kuglerne i kugle lejer... så håbet er endnu om
at det er et udgangs leje, og derved ikke en dyr del der skal skifes :)
Men nu for vi af se, når bunden tages af, kan der stadig ske mange
ting, så der krydses fingre herfra om det kun er et leje der skal skiftes :)
Nu, jeg har motoren af :) så er det jeg vil lave diverse ting på den,
da det er lettest når den er afmonteret... derved skal der ske følgende :
Nye pakninger, lejer, osv..
Knasterne skiftes ud med GSX-r 1100 knaster.
Nye koblingsplader, da den fedter.
Factory Shift-kit, til at skåne gearkassen.
Olie dyser, renses og inspiceres.
Men er der ting ? som jeg burde gøre ud over disse ??? nu den alligevel
er åben.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"
http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"