Mad til kræftramt hund?
Fra : Bettina

Dato : 07-06-04 10:51

Hejsa

Jeg har skrevet indlægget længere nede "øv det var en kræftknude".

Der er en der skriver om, at der er noget mad, der er bedre end det
almindelig...noget som skulle på at formindske risikoen, for at
kræften kommer igen....Det skulle være noget proteinrig mad...

Er der nogen der kan fortælle nærmere om dette?

Og fortælle om præcise mærker/varianter, som er dette slags foder...
Der er også skrevet noget om omega 3, skulle være godt??

Hvor køber jeg disse ting?
(gerne link til online butikker).

På forhånd tak.
Bettina

Fra : Jytte

Dato : 07-06-04 11:31

Bettina wrote:
> [...]
>
> Og fortælle om præcise mærker/varianter, som er dette slags foder...
> Der er også skrevet noget om omega 3, skulle være godt??

Prøv at kigge på disse sider: www.barf.dk og www.raw4dogs.dk

God bedring med din hund

Hilsen
Jytte

Fra : Nilleslyst

Dato : 07-06-04 17:08

Hej Bettina
I lakseolie findes der både omega-3 og omega-6 fedtsyrer, men jeg ved ikke,
om de har betydning for behandling af en kræftsygdom. Selv giver jeg mine
hunde lakseolie for at forbedre deres hud og pels, og dér er olien meget
effektiv.

Du kan se mere her: www.henne-pet-food.dk

Jeg vil ønske dig rigtig god bedring med din hund.
Venlig hilsen
Anelise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-04 17:46

"Bettina" <BettinaFS@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindelig...noget som skulle på at formindske risikoen, for at
> kræften kommer igen....Det skulle være noget proteinrig mad...

Hvis dette skulle være tilfældet, så skulle det jo være det samme, som at
sige, foder du bruger nu, er kræftfremkaldende.

Hvis jeg ikke husker helt galt, så var din hund ikke ret gammel, og knuden
sad ikke i forbindelse med mave / tarmsystem, og det burde derfor være
ganske udelukket, at den var foder betinget.
Så mit gæt ville lyde på, at den var født med den.

Knuden er fjernet. Dyrlægen kunne ikke se metastaser, og regner derfor med,
at have fået det hele, da der ikke er fundet andre knuder. hunden må derfor
betragtes, som værende helbredt. Den har derfor ganske fortræffelige
muligheder for, at få lov til at leve et normalt liv, og er den heldig, så
at dø af alderdom. Selvfølgelig er sund kost til en hund, ikke at foragte,
men den skal ikke spise sundere, eller anderledes, fordi den har haft en
knude. Så glem knuden, indtil dyrlægen giver dig en god grund til
bekymring. Dit hår skal nok blive gråt engang, men der er ingen grund til
at fremskynde det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Bettina

Dato : 08-06-04 02:50

Hej igen

Jeg har vist formuleret mig forkert.

Det jeg mente, er det man kan læse om her:
http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Fodring_af_hund_med_kraef/tema_fodring_af_hund_med_kraef.html

Spørgsmålet er så om der er andet end Hill's Canine n/d der kan
bruges?

Hilsen Bettina

Fra : Nilleslyst

Dato : 08-06-04 13:13

Hej Bettina
Hvis jeg havde en kræftsyg hund, ville jeg sikkert være nem at overbevise om
fortræffeligheden af det omtalte foder, men jeg vil nu tage oplysningerne om
foderet med mere end et gran salt, når jeg ser, at dyrlægen, der har skrevet
artiklen, er ansat i Hills-foderfirmaet.
Venlig hilsen
Anelise

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 08-06-04 14:33

Hej Bettina.
Prøv at kikke her www.amilet.dk. og læs deres artikel, jeg er selv gået over
på det foder efter at have læst hvad der egenligt bliver tilsat Hundefoder
også det fra dyrlægen.
Held og lykke med din hund.
MVH.
Susanne