www.akvarieudstyr.dk og dankort
Fra : EC

Dato : 07-06-04 14:13

Denne butik har den 1/6 trukket et beløb på mit dankort som skulle dække
2 rør og porto MEN.. status er stadig if.. www.akvarieudstyr.dk :

>Ordren er modtaget d. 5/26/2004 7:11:22 AM
>Den nuværende status på ordren er følgende: Din ordre forventes afsendt om
2 dage

Har I haft samme problemer med denne butik ?

De skriver i øvrigt sådan på statussiden :

>Den forventede leveringstid fra registrering af betalingsmodtagelse er 10
arbejdsdage

er det lovligt/god service ?

--

/ Jesper

Fra : Pernille Impey

Dato : 07-06-04 17:23

"EC" <ect@FJERNnypost.dk> wrote in message
.....> Har I haft samme problemer med denne butik ?...
Jeg handler ikke med den butik, så jeg har ikke nogen erfaringer med dem
personligt.

> De skriver i øvrigt sådan på statussiden :
>Den forventede leveringstid fra registrering af betalingsmodtagelse er 10
arbejdsdage
> er det lovligt/god service ?

De må ikke trække pengene fra din konto førend den dag de afsender varene.

Følgende citat er fra http://www.betaling.dk

"7) Hvornår må forretningen trække beløbet fra min konto?
"Forretningen må først trække beløbet, når varen afsendes/leveres. Det vil
sige, at hvis der er leveringstid på varen, trækkes beløbet først, når varen
afsendes/leveres til dig. Hvis det er en vare, som du får med det samme -
f.eks. download af software, må beløbet trækkes med det samme. "

betaling.dk er PBS's side så de regler der henvises til der er gode nok. Jeg
har været udsat for noget ligendende ved en handel med en helt anden butik
(som intet har med akvarier at gøre) og brokkede mig ganske voldsomt over
det til dem. Om man kan klage til PBS over det, hvis det er fast praksis fra
butikkens side at hæve pengene for tidligt, ved jeg ikke noget om.
Men du er i din gode ret til at være sur hvis de ikke har sendt dine varer
den dag de hæver pengene.

PI

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-06-04 19:41

"EC" <ect@FJERNnypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 dage
>
> Har I haft samme problemer med denne butik ?
>
> De skriver i øvrigt sådan på statussiden :

Hvis du ikke bryder dig om at handle der, så er det ganske simpelt lad
være!
Du læser vel deres leverings bestemmelser igennem inden du bestiller!

Carsten

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-06-04 23:26

Jeg har ikke indtryk af, at det er en dårlig butik. Tvært imod, synes jeg at
de har et ganske pænt udvalg. Om varene kommer frem, er en anden sag Men
jeg mener ikke at jeg tidligere har læst noget "brok" mht. akvarieudstyr.dk
Som Carsten så rigtigt skriver, kan / bør man læse betingelserne igennem før
betalingen. Men giv dem, dog en chance, de kan jo stadig nå at overholde
tidsfristen. Jeg véd at det er utroligt træls at vente på, når man nu lige
troede at de nye rør skulle i amaturet 2 dage efter bestillingen

Om det er god kundeservice / købmandsskab må vist være op til den enkelte at
bedømme.

Kan det overhovedet betale sig for dig at købe over nettet? Jeg købte selv 2
150cm rør hos Carstens dyrehandel i Aalborg. Mener jeg gav noget lign. 140
kr/stk. Tror ikke at det er billigere på akvarieudstyr.dk? Men ok, det er jo
noget bøvlet noget at sende rør, men ellers tror jeg godt at man kan få
Carsten til at sende div. ting og sager.

Mvh

Jasper

Fra : Lars Stigaard

Dato : 07-06-04 22:53

1. det er jo lidt sent, at komme med den nu .. efter de har taget røven på
Jesper
2. Hvilke leverings bestemmelser de mener at ha ret til at holde dem på
akvarieudstyr.dk , kan de stikke op hvor kuli ålen bor , hvis de ikke over
holder den danske lovgivning.

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Tjinca

Dato : 08-06-04 06:08

"Carsten Gall" <xxxcgall@vip.cybercity.dkxxx> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke bryder dig om at handle der, så er det ganske simpelt lad
> være!
> Du læser vel deres leverings bestemmelser igennem inden du bestiller.

.....Men det fritager dem stadig ikke for pligten til at overholde loven!

Fra : EC

Dato : 08-06-04 11:30

Får mine penge retur, da de ikke har afsendt mine vare endnu.

Så må jeg jo bare håbe det går hurtigere med at køre mine
penge retur end det tempo de har arbejdet med indtil nu.

--

/ Jesper

Fra : HKN

Dato : 08-06-04 18:44

Kan tilføje at jeg valgte at køre ind for at hente de fisk jeg havde set på
deres netshop - pudsigt nok var alle dem, til de priser som var oplyst på
nettet, udsolgt! Men de havde selvfølgelig samme slags - bare bedre, større,
flottere - og dyrere!!

Tror ikke jeg handler der mere.....

Mvh

Henrik

Fra : Tjinca

Dato : 09-06-04 06:35

"HKN" <henrikndkFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> deres netshop - pudsigt nok var alle dem, til de priser som var oplyst på
> nettet, udsolgt! Men de havde selvfølgelig samme slags - bare bedre,

Jeg selv har været der 2 gange, og har begge gange fået god betjening.

Den ene gang ulejligede ekspedienten sig endda med at ringe til en bekendt
der opholdte sig i Tyskland, for at høre hvilket middel mod indvoldsorme der
vil være passende (ikke at han selv var total uviden). At de så ikke lige
kunne give mig en kvittering den ene gang fordi PC'en ikke lige fungerede,
kunne jeg nu godt leve med. Modsat Zoocity, hvor de knap nok gad vise mig
hylden hvor medicinen stod, men jeg kunne da komme med en vandprøve, for nu
at være sikker på, at der var ikke var tale om forringet vandkvalitet.
Godmorgen mand! ormene hang ligesom ud af enden på fiskende.

Så jeg tror nu det er lidt forskelligt, hvordan man oplever og tolker
tingene. Nogle har været heldige andre ikke, men jeg har i alt fald ikke
haft grund til at klage.

Tjinca

Fra : henrik

Dato : 12-06-04 18:58

hvordan gik det, kunne du overhovedet få pengene igen fra den lyssky biks ?

Fra : EC

Dato : 15-06-04 13:01

Ja, de er kommet

--