MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gråspurve m. kanoner.
Fra : J. Jensen

Dato : 07-06-04 20:04

Jeg har XP præinstalleret på min computer.
Der er efter 1 år opstået et problem.
Når jeg klikker på en exe fil , eller vil afspille en AVI videofil ,
foreslår computeren mig at melde en fejl til Microsoft.
Skal jeg virkelig til at sætte computeren tilbage til samlebåndsniveau på
grund af dette,
med deraf følgende , opsætning til internettet , slættede koder i
registreringsdatabasen osv. osv osv.
I windows 98 kunne man da finde en defekt fil i Windows og reparere den.
Er udviklingen gået tilbage på dette punkt ???????
Jeg har "prøvet på" af gendanne computeren til en tidligere tidligere dato ,
men det vil den ikke.

J.J.

Fra : ///JJ

Dato : 07-06-04 22:00

J. Jensen wrote:
> [...]
> Er udviklingen gået tilbage på dette punkt ???????
> Jeg har "prøvet på" af gendanne computeren til en tidligere tidligere

Nej, prøv først at kigge lidt her i gruppen i de allerede postede indlæg. Du
kan finde mange tips til fejlsøgning.
Du vil sikkert få flere forslag her også, fx.:

* Check for virus
* Check for spyware
* Opdater din pc (her: for at få overskrevet evt. defekte filer...)
* Kør noget diskcheck
* For AVI-filens vedkommende, prøv en anden afspiller end den du bruger
nu...
* Er det *alle* EXE-filer der er berørt?

De tre-fire første punkter bør du under alle omstændigheder gøre
regelmæssigt.

Du har også mulighed for at gen-installere Windows ovenpå den du har.
Proceduren er stort set den samme som hvis du startede på en frisk, men den
beholder langt størstedelen af dine indstillinger. Måske det kan reparere
dit system.

Ellers uddyb gerne dit problem.

///JJ

Fra : J. Jensen

Dato : 08-06-04 08:05

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Mvh
> ///JJ
>
> Svar : I min computer kommer der , når jeg kører " Systemoplysninger -
Værtøj til bekræftelse af filsignatur" meldingen : Fejl fundet
derfor afsluttes.
Informer Microsoft om fejlen ??????

Den seneste mislykkedes operation , var da jeg skulle
opdatere min TomTom 3.01 , med en opdateringsfil fra TomTom.
Filen fejler ikke noget , jeg har prøvet den på en anden
computer , uden problemer.

Og hvis jeg under " Systemoplysninger - Windows
fejlrapportering " finder denne fejlrapport i de 7 skærmbilleder
store rapporter står der :
6/6 2004 10:24 Applications Error fejlagtigt program
ttnupg.exe version 0000
fejlagtigt modul nview dll version 6. 13. 10. 3150

J.J.

Fra : ///JJ

Dato : 08-06-04 13:11

J. Jensen wrote:

> 6/6 2004 10:24 Applications Error fejlagtigt program
> ttnupg.exe version 0000
> fejlagtigt modul nview dll version 6. 13. 10. 3150

Jeg kan udfra ovenstående se at "nview.dll" er medskyldig. nview.dll er en
driver til dit grafik-kort. Hvis du er heldig kan du løse problemet
problemet ved at gen-installere din grafik-kort-driver.

Jeg kan dog ikke give nogen fornuftig forklaring på hvorfor
grafikkort-driver spiller med når du kører ttnupg.exe.... men jeg kender
heller ikke noget til TomTom.

Hvis det ikke virker, må du meget gerne give respons på mine andre forslag,
specielt det om alle exe-filer er berørt. Ellers kan jeg sidde her og hjælpe
dig til uendelighed. :)

///JJ

Fra : J. Jensen

Dato : 08-06-04 14:01

> [...]
>

> Mvh
> ///JJ
>
> Svar : Nej ikke alle exe. filer er berørt , men jeg kan ikke definere
hvilke.
Jeg har prøvet at opdatere driveren , fra enhedshåndtering ,
men den kan ikke finde en bedre end den der er installeret nu.
AVI filer kan heller ikke køres fra andre programmer.
Jeg har netop prøvet at køre maskinen over i fejlsikret
tilstand ,
det har ikke hjulpet.
I enhedshåndtering står der under skærmkort - egenskaber, at
enheden virker korrekt.
Jeg vil prøve at køre en "Scandisk" fra opstartsdisketten.
Resultat følger senere.

J.J.

Fra : ///JJ

Dato : 08-06-04 20:34

J. Jensen wrote:
> Svar : Nej ikke alle exe. filer er berørt , men jeg kan ikke definere
> hvilke.

Okay - rart at vide :)

> Jeg har prøvet at opdatere driveren , fra
> enhedshåndtering , men den kan ikke finde en bedre end
> den der er installeret nu.

Ikke usædvanligt! Du skal i stedet hoppe ind på din producents hjemmeside og
downloade en driver. Og tvinge den oveni den gamle. Det er IMHO det eneste
der virker :)

> AVI filer kan heller ikke
> køres fra andre programmer.

Okay. Noteret. Det kan dog være et codec-problem. Jeg har fornylig svaret en
anden på det problem her i gruppen. Kig efter indlægget bagud.

> Jeg har netop prøvet at køre
> maskinen over i fejlsikret
> tilstand ,
> det har ikke hjulpet.
> I enhedshåndtering står der under skærmkort -
> egenskaber, at enheden virker korrekt.

Ikke usædvangligt heller. Alligevel, prøv at downloade og installere en "ny"
driver.

> Jeg vil prøve at køre en "Scandisk" fra
> opstartsdisketten. Resultat følger senere.

Denne retning tror jeg ikke vi behøver at køre i nu. Bare glem det.

Evt. re-installation med eksisterende indstillinger startes inde fra Windows
(ikke recovery eller boot-disks). Bare smid cd'en i og vælg installer, så
spørger den om du vil "opdatere" eller "starte forfra". Denne løsning er
muligvis den hurtigste for dig, baseret på de oplysninger du har givet mig
indtil videre.

Giv ikke op endnu!
PS. Vær flink at svare i én besked, ellers bliver det svært at hitte redde
i.

mvh
///JJ

Fra : J. Jensen

Dato : 09-06-04 09:15

[...]

Svar : Jeg har prøvet at lægge Windows XP skiven i drewet.
Jeg klikker på installer.
Den kendte melding : Send fejlmeddelelse til Microsoft kommer på
skærmen.
Nu er det mig der er ved at være træt.

J.J.

Fra : J. Jensen

Dato : 09-06-04 09:25

Svar : Jeg går ned , jeg går ned

Nyt - Nyt : Når jeg vil opdatere nyhedsgrupperne , lukker " Autority NT
system "computeren efter 1 minuts nedtælling.

Hvis i ikke hører mere fra mig , er jeg "omkommet".

Fra : WK Konsortiet

Dato : 09-06-04 10:00

Det er en virus... w32.blaster så vidt jeg husker... eller noget i den stil.
Køb en router, og du vil undgå det !

Fra : ///JJ

Dato : 09-06-04 12:58

J. Jensen wrote:
> Svar : Jeg går ned , jeg går ned
>

> Nyt - Nyt : Når jeg vil opdatere nyhedsgrupperne , lukker " Autority
> NT system "computeren efter 1 minuts nedtælling.
>

> Hvis i ikke hører mere fra mig , er jeg "omkommet".

Som WK skriver, så det er temmelig sikkert en virus, og den kan meget vel
være årsagen til nogle af dine andre problemer. Sørt for at din
virus-scanner er opdateret, eller brug en af de mange online scannere - jeg
kan anbefale http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp. Hvis
du ikk kan komme ind på siden med IE, så har du helt sikkert virus - brug en
anden browser. :)

///JJ

Fra : J.Jensen

Dato : 09-06-04 18:55

> [...]
>

> Mvh
> ///JJ
>
> Svar : Efter at have geninstalleret alt på maskinen , virker alt som det
skal.

Tak for snakken.
J.J.

Fra : ///JJ

Dato : 09-06-04 18:24

J.Jensen wrote:

> Tak for snakken.
> J.J.

Ingen årsag.
Vær obs på at din virus kan have overlevet geninstalleringen, hvis den
(også) ligger på drev som du ikke har formatteret e.lign.

///JJ

Fra : J. Jensen

Dato : 08-06-04 14:09

> [...]
> ///JJ
>
>Svar : Der er ikke virus på computeren , jeg opdaterer virusprogrammet hver
dag.
Spyware renser jeg jævnligt ud for , der er ingen i dag.
Opdaterenger fra Windows update er a jour ført.

J.J.

Fra : J. Jensen

Dato : 08-06-04 14:55

> [...]
forslag,
> specielt det om alle exe-filer er berørt. Ellers kan jeg sidde her og

Der er ikke nogen Scandisk på opstartsdisketten , så der kommer
jeg ikke videre.
Min Recovery Cd giver tilsyneladende ikke mulighed for kun at
geninstallere Windows,
men kun at føre computeren tilbage til samlebåndsniveau.
Så det skal ikke undre mig om det er samlebåndsniveauet der
sejrer i sidste ende.
Men tak for din interesse.
J.J.

Fra : J. Jensen

Dato : 08-06-04 16:38

> [...]
>

> Mvh
> ///JJ
>
> Svar : DirectX Diagnotiseringsprogram melder alt i orden .
Gud ved hvorfor man har alle de fejlsøgningsprogrammer , de
finder jo aldrig noget.
J.J.

Fra : Frodo

Dato : 08-06-04 20:06

> [...]
> driver til dit grafik-kort. Hvis du er heldig kan du løse problemet
> problemet ved at gen-installere din grafik-kort-driver.

Jeg har på egen maskin opdaget at men ikke skal bruge den driver opdatering,
til nVIDIA, som windows-update foreslår, da den konflikter med windows XP
(spørg ikke om logikken)

Men på nVIDIA's hjemmeside kan findes en nyere driver, som ikke har denne
konflikt.

Mvh

Frodo