Trådløst netværk - hvordan med stråling?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-06-04 17:46

Jeg har tidligere hørt og læst om at de trådløse netværk havde meget større
stråling end de tilladte/anbefalede værdier - er der ændret på det eller er
det stadig det samme? Jeg overvejer at sætte trådløst netværk op, men ikke
hvis hele husstanden udsættes for for kraftig stråling. Er der nogen der ved
noget om den slags?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 07-06-04 18:29

Tag du det roligt

Mobiltelefon helt til hovedet
Fjernsyn og radio sendere for ikke at tale om radar
etc er langt "farligere"

Du kan også glemme at køre bil, politiets radar fart målere udstråler
50milliwatt direkte i en smal stråle

Kom aldrig i nærheden af lufthavne (radar)

Udstrålingen fra w-lan er max 100 milliwatt normalt rundstrålende.

Hvis du vil undgå "stråling" køb en jernkasse 2x2x2meter
gå ind i den luk døren så har du et Faradays (har ikke checket
stavning af F..) bur uden stråling ind eller ud

De fleste ambasader har et sådant rum.
ikke fordi det er farligt men hemmeligt

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

On Mon, 7 Jun 2004 18:45:40 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 07-06-04 18:38

On Mon, 7 Jun 2004 18:45:40 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote in dk.edb.netvaerk
<40c49bb1$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
>hvis hele husstanden udsættes for for kraftig stråling. Er der nogen der ved

De trådløse netværk må sende med en effekt på højest 50 mW (1/20 watt),
og det er ikke meget i forhold til f.eks. en mobiltelefon.

Da strålingen / effekten aftager med kvadratet på afstanden, er det i
praksis ikke noget problem, især sammenlignet med mobiltelefonen der
holdes i en afstand af ca. 1 cm til hovedet.

Iøvrigt er det bedre at bruge dk.edb.netvaerk.traadloest til spørgsmål
om trådløse netværk.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-06-04 08:54

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> <40c49bb1$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> Iøvrigt er det bedre at bruge dk.edb.netvaerk.traadloest til spørgsmål

Sorry - var ikke klar over den fandtes...