En hurtig én. /-streg i IF sætning ?
Fra : Peter

Dato : 07-06-04 19:53

Hejsa.

Har brug for en IF sætning ligende:

if($uri == /index.php){

Men hvordan får jeg /-stregen skrevet uden at den melder fejl?
Har søgt og søgt men intet fundet.

På forhånd tak

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-06-04 19:55

On Mon, 7 Jun 2004 20:52:48 +0200
"Peter" <ingen@mail.invalid> wrote:

> [...]
>
> Har brug for en IF sætning ligende:
>
> if($uri == /index.php){
>
> Men hvordan får jeg /-stregen skrevet uden at den melder fejl?

øhh hvad mener du med fejl?
følgende skulle da ikke give nogen fejl.
if($uri == "/index.php"){

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Peter

Dato : 07-06-04 20:00

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
øhh hvad mener du med fejl?
følgende skulle da ikke give nogen fejl.
if($uri == "/index.php"){

Ikke en fejl nej, men det udføre ikke min IF sætning som jeg vil have det.

<?php

$uri = $_SERVER['REQUEST_URI'];

if($uri == "/index.php"){
echo "<form action='$uri?logind=ok' method='post'>";
} else {
echo "<form action='$uri&amp;logind=ok' method='post'>";
}
?>

Hvis URI er /index.php skal linket være: /index.php?login=ok
Hvis ikke skal linket være: /index.php?site=test&login=ok

Men uanset hvordan URI er vil den lave &login løsningen.
Jeg tror jeg har stirret mig blind på problemet.

Mvh
Pete

Fra : Peter

Dato : 07-06-04 20:22

"Peter" <ingen@mail.invalid> wrote in message
> Jeg tror jeg har stirret mig blind på problemet.

Ja skål! Filerne ligger i en undermappe så URI er /mappe/index.php

Typisk :)

Mvh
Pete