login funktion i mysql med templates
Fra : Henrik Johansen

Dato : 07-06-04 19:12

Hejsa.

Jeg har søgt meget på nettet for at finde ud af mit problem men kunne ikke
finde noget så jeg prøver her.

Hvordan for man det her til at virke :
header ("locations:'".$TwocolObj->SetLeft($ErloggetindObj->Create())."'");

Jeg bruger templates. Så der hvor login boksen er skal den skiftes ud med en
anden templates der fortæller at man er logget ind. Hvordan gør man det ?

Hilsen Henrik

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-06-04 19:15

Henrik Johansen wrote:
> [...]
>
> Hvordan for man det her til at virke :
> header ("locations:'".$TwocolObj->SetLeft($ErloggetindObj->Create())."'");

Aner jo ikke hvad der er i :
$TwocolObj->SetLeft($ErloggetindObj->Create())
Hvad indeholder den?

Men ellers kunne en løsning være at skifte locations ud med Location
(der er et s til sidst - som ikke skal være der)

mvh
Johan

Fra : Henrik Johansen

Dato : 07-06-04 19:23

Ups en stave fejl...

TwocolObj viser 2 kolloner frem på siden. I den venstre side af kollonerne
sætter jeg en menu med en login boks. Når brugeren så er logget ind sætter
jeg så den nye template $ErloggetindObj ind. Det er sådan set det jeg prøver
på....
Undskyld hvis jeg ikke har forklaret mig tydeliger

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-04 19:44

On Mon, 7 Jun 2004 20:11:30 +0200, "Henrik Johansen"
<spookym@computer.dk> wrote:

>header ("locations:'".$TwocolObj->SetLeft($ErloggetindObj->Create())."'");

Prøv at bruge location: i stedet for locations:

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: at tjekke (og ikke at checke)

Fra : Henrik Johansen

Dato : 07-06-04 19:45

Det har jeg gjort.. jeg for bare en side kan ikke findes fejl....

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 07-06-04 20:16

Henrik Johansen wrote:
> ("locations:'".$TwocolObj->SetLeft($ErloggetindObj->Create())."'");

> Det har jeg gjort.. jeg for bare en side kan ikke findes fejl....

err.. det kan godt være det bare er mig, men prøver du på at sende
output til header() funktionen ala "<html>.....</html>" eller returnere
du faktisk en url, som header('Location: ...'); jo faktisk forventer ?

ex:
header('Location: http://example.com');

--
excuse of the day : wrong polarity of neutron flow
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Henrik Johansen

Dato : 07-06-04 20:44

Hmm det er godt nok svært at forklar det her *G*

Jeg bruger templates og klasser. Det vil sige at i min index.php er der ikke
noget html. Det er derfor jeg gør det på den måde. Jeg henter den template
ind...

Kan næsten ikke forklare det bedre..
sorry...

Hilsen Hernik

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 07-06-04 21:23

jaja, templates og klasser :) - men hvis det der kommer ud af din
"$TwocolObj->SetLeft($ErloggetindObj->Create())" er html, kan du ikke
sende det som en "header('Location: ...')";

hvis du vil ha det skrevet ud kan du bruge:
die($TwocolObj->SetLeft($ErloggetindObj->Create());

- ulrik