phpinfo som tekst?
Fra : Joe Doe

Dato : 07-06-04 10:48

Jeg vil gerne have vist phpinfo som ren tekst istedet for HTML (outputtet
skal ikke vises i en browser). Jeg synes før jeg har set, at det kunne lade
sig gøre, men nu kan jeg ikke huske hvordan?

En "strip_tags(phpinfo())" gør det i hvert fald ikke.

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 07-06-04 11:11

In <40c439c7$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Joe Doe" <nowhere@invalid.xyz> writes:

> [...]
>sig gøre, men nu kan jeg ikke huske hvordan?

>En "strip_tags(phpinfo())" gør det i hvert fald ikke.

Jeg gør noget i samme boldgade, fordi jeg vil vise outputtet fra
phpinfo i min egen indpakning. Min kode ser således ud:

<?php
ob_start();
phpinfo();
$val_phpinfo .= ob_get_contents();
ob_end_clean();
$val_start = strpos($val_phpinfo, '<table');
$val_end = strpos($val_phpinfo, '</body>');
$val_phpinfo = substr( $val_phpinfo, $val_start, $val_end-$val_start);
$val_phpinfo = ereg_replace(" border=\"0\"","",$val_phpinfo);
$val_phpinfo = ereg_replace("<th>","<th class=\"q\">",$val_phpinfo);
$val_phpinfo = preg_replace("/<font style([^<]*)/","<div style\\1</div>",$val_phpinfo);
$val_phpinfo = ereg_replace("</font>","",$val_phpinfo);
$val_phpinfo = ereg_replace("ADDRESS","address",$val_phpinfo);
$val_phpinfo = ereg_replace("module_Turck MMCache","module_Turck_MMCache",$val_phpinfo);
echo $val_phpinfo;
?>

Det meste af det er rettelser for at slippe af med underlige
tags og konstruktioner, der ikke validerer som xhtml 1.0.
Bemærk at phpinfo returnerer en hel webside, så starten af
mit script klipper alt af inden den første table og efter
slut på body.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Mads Sülau Jørgensen

Dato : 07-06-04 14:35

Joe Doe wrote:

> En "strip_tags(phpinfo())" gør det i hvert fald ikke.

Nej det gør den ikke da phpinfo() ikke returnere noget, men blot printer
direkte ud, derfor skal man lige fange outputtet først. Som så:

<?php
ob_start();
phpinfo();
$phpinfo = ob_get_contents();
ob_end_clean();

print strip_tags($phpinfo);
?>

Så får man en fin plaintext udgave af den :)

--
Mads Sülau Jørgensen
"All glory to the hypno toad!"

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 07-06-04 15:29

Mads Sülau Jørgensen wrote:

> Nej det gør den ikke da phpinfo() ikke returnere noget, men blot printer
> direkte ud, derfor skal man lige fange outputtet først. Som så:

det er rigtigt, men hvis man bare vil ha det "rå" output, så virker
følgende glimrende:

<?php
ini_set('html_errors', 0);
phpinfo();
?>

--
excuse of the day : user to computer ration too low.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/