Hent noget ind i en session
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-04 08:15

Hej NG

Jeg skal hente noget ind i en session, men jeg får denne fejl:
Request.Form-samling kan ikke bruges, når BinaryRead er kaldt.

Jeg har først en aspSmartUpload sætning og derefter skal den
hentes til en session, min session er:

Session("pic") = Request.Form("pic")

Er der nogle som kan se hvad der er galt?

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 07-06-04 08:44

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> hentes til en session, min session er:
>
> Session("pic") = Request.Form("pic")
>
> Er der nogle som kan se hvad der er galt?

Yep, når du bruger aspSmartUpload, skal du i stedet for Request samlingen
bruge dit aspsmartUpload objekt til at hente oplysninger fra din form:

Session("pic") = ditSmartUploadObjekt.Form("pic")

Mvh
Chrisser

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-04 09:05

Hej Chrisser

Jeg kan ikke få den til at virke, du kan se min kode på disse sider.

Her er min aspSmartUpload:
www.darkskies.dk/aspupload.jpg

Og her min insert sætning:
www.darkskies.dk/gem.jpg

Fra : Chrisser

Dato : 07-06-04 11:27

Martin Jørgensen wrote:
> Hej Chrisser
>
> Jeg kan ikke få den til at virke, du kan se min kode på disse sider.

> [...]

Det ser ud som om du gør det to forskellige steder ( to forskellige sider
? ) ?
Du skal lave og udføre din sql i din upload-kode, den skal komme efter du
har kaldt .Upload - derefter vil den være at finde i samlingen.

Chrisser

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-04 11:54

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Du skal lave og udføre din sql i din upload-kode, den skal komme efter du
> har kaldt .Upload - derefter vil den være at finde i samlingen.

Hej Chrisser

Jeg har prøvet det, men den kan ikke finde det, det er som om at smartupload
henter tingene før at min SQL streng kan få tingene.
Min upload og SQL sætninger:
www.darkskies.dk/pic_upload.txt

Og min "Fejl" meddelse:
http://darkskies.dk/asp.jpg

Håber at du kan se hvad der er galt.

Fra : Chrisser

Dato : 07-06-04 13:34

Martin Jørgensen wrote:
> Jeg har prøvet det, men den kan ikke finde det, det er som om at
> smartupload henter tingene før at min SQL streng kan få tingene.
> Min upload og SQL sætninger:
> www.darkskies.dk/pic_upload.txt

Det ville være nemmere at du indsatte linierne i dine indlæg , nå men:
Har du prøvet at skrive Session("pic") ud ?
Har du prøvet at indlæse i sessionen før du kalder .Save ?
Hvad giver udskriften af din sqlsætning ?

> Og min "Fejl" meddelse:
> http://darkskies.dk/asp.jpg

Den kan jeg ikke se ( for småt )

Mvh
Chrisser

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-04 13:48

> Det ville være nemmere at du indsatte linierne i dine indlæg , nå men:

> Har du prøvet at skrive Session("pic") ud ?

Ja, men den siger ingen ting, jeg bruger denne linie:
Response.Write Session("pic")

> Har du prøvet at indlæse i sessionen før du kalder .Save ?

Ja, men det hjælper ikke ret meget.

> Hvad giver udskriften af din sqlsætning ?

INSERT INTO galleri (pic) values('')
og ikke andet.

> Den kan jeg ikke se ( for småt )
Du skal føre musen over billedet, og der kommer en lille "dims" frem i højre
hjørne, klik på den, og billedet bliver stort.

Fra : Chrisser

Dato : 07-06-04 14:32

Martin Jørgensen wrote:

> Ja, men den siger ingen ting, jeg bruger denne linie:
> Response.Write Session("pic")

Og du er helt sikker på at du har et felt i din form der hedder pic ?

Chrisser

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-04 14:37

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Og du er helt sikker på at du har et felt i din form der hedder pic ?
>
> Chrisser

Hej Chrisser

Ja, Jeg har et felt som hedder pic i min database, og jeg har roddet med
den kode, de sidste par dage, men intet hjælper.

Fra : pepss

Dato : 07-06-04 14:48

"Martin Jørgensen" skrev
Chrisser wrote

> Ja, Jeg har et felt som hedder pic i min database, og jeg har roddet med
> den kode, de sidste par dage, men intet hjælper.

Det Chrisser spøger om er der et tekstfelt der heder pic i den formular du
bruger til at uploade filen med?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-04 15:05

pepss wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Chrisser wrote

> Det Chrisser spøger om er der et tekstfelt der heder pic i den formular du

Hej alle sammen

Jeg har ikke et textfelt, men jeg har en file felt
<input type="file" id="pic" name="pic">

Her bliver et billed hentet af brugeren, og derefter skal billedet,
overføres til serveren, og sende et link til databasen, men den kommer ikke
til databasen.

Jeg har lagt 2 .txt filer op på min sever.

Her skal man vælge et billed:
www.darkskies.dk/pic.txt

Når at man har valgt et billed og klikker på knappen (virker ikke), går man
videre til:
www.darkskies.dk/pic1.txt

Kan I se hvad der er galt?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-04 14:42

Martin Jørgensen skrev:

> Ja, Jeg har et felt som hedder pic i min database,

Chrisser spørger ikke om hvad du har i din database, men om hvad du
har i din form (~ din asp-side). Det er to forskellige ting - omend
du godt kan have et felt kaldet pic begge steder.

Har du et link til din asp-side?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-04 15:32

Martin Jørgensen skrev:

> Jeg har ikke et textfelt, men jeg har en file felt
> <input type="file" id="pic" name="pic">

Herfra kan du alene hente selve filen - ikke filnavnet. Prøv at se
nogle af eksemplerne på <http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/>
(fx nr. 5). Her kan du se hvordan du får fat i filnavn og fil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen