ECS K7S5A vil ikke starte overhovedet
Fra : Anders

Dato : 07-06-04 19:28

Hej gruppe.

Ved ikke om dette er OT, men prøver alligevel.

Jeg har lige installeret 256 Mb ekstra DDR SDRAM i min computer med MB'et
ECS K7S5A (rev 3.1 tror jeg nok) og cpu'en AMD Athlon XP 1800+. Ved første
opstart fungerede det fint, jeg kom ind i windows (XP home) og lukkede så
computeren igen. Da jeg havde sat siden af kabinettet og frontpanelet på
igen, startede jeg påny computeren. Nu starter den imidlertid ikke - skærmen
får intet signal, CD-rom-drevene starter, og så er det som om at der bliver
trykket på reset-knappen - for CD-drevene begynder igen at køre. Dette
gentages i en undelighed.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan løse dette meget trælse
problem?

(Jeg har prøvet at resette CMOS settings vha. jumperne, men er ikke sikker
på at jeg har gjort det helt rigtigt. Har også pillet batteriet ud og sat
det i igen, uden effekt. Har også prøvet at fjerne den nye RAM-blok, men det
har ingen effekt.)

På forhånd mange tak.
/Anders

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-06-04 19:43

"Anders" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.

og så er det som om at der bliver
> trykket på reset-knappen - for CD-drevene begynder igen at køre. Dette
> gentages i en undelighed.

Havde samme problem dog med et ECSK7S5Apro mobo. I starten skulle den have
4-5 min. for at starte op. Til sidst kunne den slet ikke. Det viste sig at
være ram-problemer.

> Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan løse dette meget trælse
> problem?

Undersøg/roker med rammene.

Og nu det grimme. Efter at have erstattet rammene kørte den et stykke tid.
Jeg blev så overmodig og satte nogle DDR-ram i i stedet for SD, med det
resultat at en chip på kortet begyndte at lugte fælt. Ping!! Ikke mere mobo
her.

Jeg er ikke den første der har oplevet ram-problemer med dette kort.

Jeg kører nu med ECSK7S5A og der er også porblemer med hvilke ram man sætter
i hvilke porte. DDR-rammene kører den ad h...... til med.
SD-rammene (256mb) kan den kun køre alene i den ene ramport. osv. osv.

SÅ: Nul mere ECS til mig.

PH

Fra : Anders

Dato : 07-06-04 20:07

"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse news:hH2xc.852
> 4-5 min. for at starte op. Til sidst kunne den slet ikke. Det viste sig at
> være ram-problemer.

Lyder meget logisk at det er rammene den er gal med. Jeg undrer mig dog
over, at den kørte perfekt én gang og derefter ikke vil noget... Jeg har 256
Mb DDR-Ram i ddr1-prten, og satte 256 Mb DDR-Ram i ddr2-porten. Jeg prøver
lige at bytte om på dem (har som sagt prøvet at pille de nye ud).

> [...]
> Jeg blev så overmodig og satte nogle DDR-ram i i stedet for SD, med det
> resultat at en chip på kortet begyndte at lugte fælt. Ping!! Ikke mere

Puh. Der var også en eller anden lugt her. Håber ikke at hele MB'et er
kaput.

> SÅ: Nul mere ECS til mig.

Jeg er også godt træt af det :(

Men tak for hjælpen, anyhow...
/Anders

Fra : XoDeus

Dato : 19-06-04 10:41

det hele lyder som meget fæle problemer med jeres RCS kort.
Jeg har ikke kørt med andet siden 2000 og har aldrig nogensinde haft
problemer. Jeg sørger blot for at opdatere min BIOS i ny og næ og kører
med Optimized settings. Ikke mere i det.

//XoDeus