Statistik på web
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-06-04 23:16

Hej!

Hvis jeg skal lave noget grafisk statistik eller lign. over de besøgende
jeg har på min hjemmeside, fx. antal og fordeling hvordan griber jeg så
det an?

Jeg kører Apache2 på Mandrake Linux 9.2.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : ST

Dato : 06-06-04 23:25

On Mon, 07 Jun 2004 00:15:54 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> det an?
>
> Jeg kører Apache2 på Mandrake Linux 9.2.

Installer er væktøj til at klare det, der findes flere f.eks.:

- Webalizer
- Analog

Mvh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-04 18:30

On Mon, 07 Jun 2004 00:24:40 +0200, ST wrote:

> - Webalizer

Den er hermed installeret... men øh... hmm hvor kan jeg se statistikkerne
henne?

Sorry hvis det er lidt for åbenlyst, men har ledt og ledt...

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-06-04 18:36

I dk.edb.system.unix, skrev Martin Johansen [6000]:

> Den er hermed installeret... men øh... hmm hvor kan jeg se statistikkerne
> henne?
>
> Sorry hvis det er lidt for åbenlyst, men har ledt og ledt...

Du starter her: "man webalizer"

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-04 18:48

On Mon, 07 Jun 2004 17:36:13 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Du starter her: "man webalizer"

Der var jeg startet

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-06-04 00:08

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> writes:

> Hvis jeg skal lave noget grafisk statistik eller lign. over de besøgende
> jeg har på min hjemmeside, fx. antal og fordeling hvordan griber jeg så
> det an?

Du installerer en loganalyzer. På det seneste er jeg personligt blevet
glad for AWStats. Jeg har tidligere brugt Webalizer.

Jeg bruger i øvrigt også AWStats til at lave statistik på en
mailserver.

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't look now, but the man in the moon is laughing at you.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-06-04 21:33

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Du installerer en loganalyzer. På det seneste er jeg personligt blevet
> glad for AWStats. Jeg har tidligere brugt Webalizer.

Kan man se din stats? jeg har ikke kunnet finde den på din hjemmeside, har
jeg overset den, eller er det kun for dig selv?
Vil godt lige se den inden jeg installere,,,

> Jeg bruger i øvrigt også AWStats til at lave statistik på en
> mailserver.

Postfix?
Lyder som noget jeg skal have her,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-06-04 18:54

> Der var jeg startet

Men du læste ikke om outputdir ('-o' option, eller OutputDir i din
konfigurationsfil, så vidt jeg husker)?

Sæt evt. en webserver op til at vise filerne derfra. Det synes jeg
selv er den letteste løsning, men det er naturligvis valgfrit.

--
Jacob - www.bunk.cc
The important thing is not to stop questioning.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-04 19:19

On Mon, 07 Jun 2004 19:54:25 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Men du læste ikke om outputdir ('-o' option, eller OutputDir i din
> konfigurationsfil, så vidt jeg husker)?

Nja jeg havde misforstået konceptet

> Sæt evt. en webserver op til at vise filerne derfra. Det synes jeg selv
> er den letteste løsning, men det er naturligvis valgfrit.

Jeg har leget lidt med det og jeg må give dig ret. Jeg har sat den op
til, at outputte til min eksisterende webserver.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-06-04 14:29

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> Kan man se din stats? jeg har ikke kunnet finde den på din hjemmeside, har
> jeg overset den, eller er det kun for dig selv?

Den er kun for mit arbejde

Jeg har ikke lige noget statistik kørende for mine egne sider. Jeg har
en statistik kørende for min mailserver herhjemme, men den holder jeg
for mig selv, da jeg ikke synes det rager andre mennesker hvem jeg
udveksler mail med.

> Vil godt lige se den inden jeg installere,,,

Har du prøvet deres hjemmeside? Der er en fin demo:
<http://awstats.sourceforge.net/cgi-bin/awstats.pl>

På arbejdet er vi blandt andet glade for de gode muligheder der er med
plugins og for at filtrere (vha. unix-kommandoer osv.) på hvad man
putter ind i den.

Man kan fx lave noget i stil med:

LogFile="grep --file liste-over-spændende-ip-adresser /path/to/logfile |"

Så laver den kun statistik på de besøgende der var med i listen over
spændende IP-adresser. Man kan selvsagt finde på alt muligt andet der
kunne være spændende at filtrere ud af sin logfil.

> Postfix?

Ja. Faktisk på to, både den hjemme og den på arbejdet.

--
Jacob - www.bunk.cc
Decaffeinated coffee? Just Say No.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-06-04 19:11

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> [...]
> en statistik kørende for min mailserver herhjemme, men den holder jeg
> for mig selv, da jeg ikke synes det rager andre mennesker hvem jeg

Jeg ved ikke hvorfor, men på en eller anden måde kan jeg engetligt godt
følge dig der,,,

> Har du prøvet deres hjemmeside?

Havde jeg ikke

> Der er en fin demo:
> <http://awstats.sourceforge.net/cgi-bin/awstats.pl>

Det ser fornuftigt ud.

> Ja. Faktisk på to, både den hjemme og den på arbejdet.

Jeg må kikke på det, om ikke før så i min ferie om ~1 måned,,,