mercury 7,5 HK, der ikke vil dreje?
Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 06-06-04 18:23

Jeg har erhvervet mig ovennævnte på en auktion og har et problem med dyret.
Den kan/vil ikke dreje. Motoren er "låst" ca 10 Grader styrbord. Den kan
dreje fra 10 - 30 grader styrbord, men låser tilsyneladende fast inden
ligeudpositionen.
Sidder der en pal, som jeg ikke kan finde? -eller er det afhængigt af
motorens gang eller??
Al hjælp er velkommen
Asger k

Fra : Niels & Astrid

Dato : 08-06-04 19:55

Hej Asger ! Den er formentlig rustet fast i den stilling, grundet mgl. brug
etc.Der er intet til hinder for at den skulle kunne dreje fra side til side
ca. 35 grader til hver side når du stille og roligt masserer den fra side
til side. Det er en god ide at fylde fedt i kronrøret som samtidig bærer
motoren, der er en eller to smørekopper til det samme på siden af
motorbenet. Jeg har selv en motor 7,5 hk fra 1974 som har smørekopper så mon
ikke din også har det . Og her som ialt andet må du godt løsne rusten med en
tyndtflydende rustolie og lade det trænge igennem en tid først. Ikke vold,
men bestemthed. Niels F.