specielt fotoalbum
Fra : jacob

Dato : 06-06-04 17:03

hej gruppe, jeg har surfet en del rundt for at læse om
fotoalbums, men har ikke fundet noget der tilfredsstiller mig
100%.

det jeg søger er et fotoalbum, der skal være på index.htm når
siden loades skal albummet hente en random billed fra en folder.
der skal så under billedet være en "next" og "previus" knap som
henter det næste billede i mappen.

jeg har fundet et par albums der kan gøre dette, men de kræver
enten en liste over billederne i indexfilen, eller en database
med billederne registreret i. disse to løsninger er lidt
omfattende, kan det ikke gøres nemmere?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 06-06-04 18:16

jacob wrote:
> [...]
> enten en liste over billederne i indexfilen, eller en database
> med billederne registreret i. disse to løsninger er lidt

Du kan jo godt lade et PHP eller ASP script scanne dine mapper igennem
for billedfiler og så vise et random billed. Men når du begynder at få
en del mapper og billeder, begynder det nok at gå ud over performance,
når det hele skal scannes igennem.

Men hvis du fortæller om du kan bruge PHP eller ASP på din hjemmeside,
så er det lidt nemmere at finde det rigtige til dig.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : jacob

Dato : 06-06-04 19:46

Anders Lund wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du kan jo godt lade et PHP eller ASP script scanne dine mapper igennem
> for billedfiler og så vise et random billed.

Der skal ikke ligge vildt mange billeder...

> Men hvis du fortæller om du kan bruge PHP eller ASP på din hjemmeside,
> så er det lidt nemmere at finde det rigtige til dig.

Jeg har lige installeret apache på min gamle spand af en computer... men
jeg aner ikke om der er PHP eller ASP understøttelse...