MSSQL: Export
Fra : Beck

Dato : 06-06-04 17:07

Hej

Jeg skal exportere en database fra en sql 2000 til sql 2003 server, dette
går også godt nok men mine views bliver kopieret som tabeler, er der nogen
der kan hjælpe mig.

Kristina

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-06-04 18:13

....og så var det jo at Beck sagde:
> Jeg skal exportere en database fra en sql 2000 til sql 2003 server,
> dette går også godt nok men mine views bliver kopieret som tabeler,
> er der nogen der kan hjælpe mig.

Mig bekendt findes der ikke nogen MS SQL Server 2003 men der er en SQL
Server 2005 (Yucon) på vej.

Så lad mig gætte... Du har en SQL Server 2000 på Win 2000 Server som du vil
flytte over på en SQL Server 2000 på en Win 2003 server? Har jeg ret?

I så fald, har du lavet en backup af den gamle database? Og har du så lavet
en restore på den nye SQL Server?

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : ///JJ

Dato : 07-06-04 13:27

Kasper Katzmann wrote:

> [...]
> jeg ret?
>
> I så fald, har du lavet en backup af den gamle database? Og har du så

Jeg har heller ikke set nogen sql server 2003
Det må være en tryk fejl.

///JJ

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-06-04 19:49

"Beck" wrote

> [...]
dette
> går også godt nok men mine views bliver kopieret som tabeler, er der

Kan du ikke lige kort skitsere hvordan du kopiere data og hvilke
værktøjer du bruger?
Jeg kender et par tilfælde hvor ovennævnte kan drille, men det er typisk
fordi man bruger værktøjerne forkert eller i en anden sammenhæng end de
er beregnet til

- Peter

Fra : Kim Andersen

Dato : 07-06-04 07:14

> [...]
> Jeg kender et par tilfælde hvor ovennævnte kan drille, men det er typisk
> fordi man bruger værktøjerne forkert eller i en anden sammenhæng end de

Laver man normalt ikke en backup så man ender med en *.bak fil, hvor efter
man laver en restore *.bak filen på den nye SQL server?

/Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-06-04 09:32

"Kim Andersen" wrote

> Laver man normalt ikke en backup så man ender med en *.bak fil, hvor efter
> man laver en restore *.bak filen på den nye SQL server?

Joe, det er een metode
Man har så muligvis efterfølgende et issue med brugere og andre settings der
ikke ligger direkte i databasen

- Peter

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-06-04 10:34

"Beck" <lars.beck@c.dk> wrote in message

Du kan kopiere de filer databasen består af, ved at sætte databasen
offline og kopiere dem til den nye server. På denne server kan du så
attache disse filer, også på nye drev bogstaver osv.

Brugerne kan du kopiere ved at lave en DTS pakke til det eller ved at
følge denne "opskrift" fra MS.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;246133

Mvh Kenn