Hundetræning
Fra : Nana Sørensen

Dato : 06-06-04 16:06

Hejsa hundegruppe.

Endnu engang tyr jeg til jer gode hundemennesker. Gys, hvor er jeg glad for
jer.

Vi har den her lille chihuahuavuffer på 13 uger. Jeg vil gerne gå til
hundetræning med ham, gerne snart. Er der nogen der ved hvor jeg kan gøre
det? Og hvad det koster?
Jeg bor i Rødovre på sjælland og har ikke bil, så det skal helst kunne
rejses til med bus. Peanut gider godt at køre i bus, men ikke for længe, så
gerne i nærheden? Altså... Hvad koster det, og hvor foregår det i nærheden
af Rødovre?
Og lige noget andet.... Hvad handler hundetræning om? lydighedstræning
eller?

Mvh. Nana

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 06-06-04 16:41

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> af Rødovre?
> Og lige noget andet.... Hvad handler hundetræning om? lydighedstræning

hej Nana - du høre til under DKK kreds 1 - her er link til deres
hjemmeside - jeg tror dog, at du først skal begynde med lidt hvalpetræning -
men spørg hos kredsen
http://www.dansk-kennel-klub.dk/kreds1

hilsen Pia

Fra : Ralph

Dato : 06-06-04 17:34

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa hundegruppe.
> Og lige noget andet.... Hvad handler hundetræning om? lydighedstræning
> eller?

Nu har du jo fået svar på første del af dit spørgsmål, så kan jeg da godt
fortælle hvad jeg ved om næste del:

Til hundetræning lærer en hund det du har lyst til, iflg. min hukommelse kan
de hos DCH lære:

At komme når man kalder.

At gå på plads

Sit, incl at blive siddende selvom man går

Dæk, se ovenst.

Fjernkommandoer (tegnsprog om du vil), af een eller anden grund er det
"stærkere" - min erfaring - end de mundtlige kommandoer, mao. du kan få en
ophidset hund, der jagter 500 ænder 200 m. væk til at lægge sig(ligner lidt
en "sieg Heil"- gestus), men ikke kalde den til dig. Ja, jeg har prøvet.

Søge

Springe

Apport (hente pinden)

Og de steder jeg kender, også agility.

Men da jeg gik med min Cairnterrier - startede da den var ca ½ år, var det
sjoveste da at drille de store hunde, samt selvfølgeligt opmærksomheden og
godbidderne.

Jeg har prioriteret efter hvad JEG synes er vigtigst.

--
venligst
Ralph

Fra : Karina.

Dato : 07-06-04 09:21

Hej alle.

Jeg bor i Herlev og har en blandings hund, er der nogen der ved
hvor/hvordan jeg finder nærmeste DCH elle DKK trænings klub (hvis
altså jeg må træne i de klubber med en blandings hund).?

Jeg har ikke bil så det skal være muligt at komme dertil med bus eller
tog.

Vh.Karina.

Fra : René Kofoed

Dato : 08-06-04 07:02

"Karina." <1kgc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså jeg må træne i de klubber med en blandings hund).?
>
> Jeg har ikke bil så det skal være muligt at komme dertil med bus eller

Hej Karina.
Ved ikke lige hvor nærmeste DCH ligger, men prøv www.dch-danmark.dk der kan
du finde alle lokal afdelingerne, og finde den der er tættest på.
- Og ja, i DCH er velkommen med din blandingshund.
Mvh Susanne.

Fra : BettinaP

Dato : 07-06-04 10:20

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message
> [...]

> af Rødovre?
> Og lige noget andet.... Hvad handler hundetræning om? lydighedstræning

Du skal nok lige starte med noget hvalpetræning:

Rødovre brugshundeklub træner langs volden ved ejbybrovej
http://www.danskbrugshundeklub.dk/

Ellers er der Vestegnens hundeskole, men det er nok lidt længere væk for dig
(dem vil jeg nu anbefale aligevel)
www.veh.dk

Hos Veh koster det 200 kr for 2 måneder (tror jeg nok)
Rødovre er lidt anderledes, det er noget med et årsabonnement og så
holdpriser oveni

Held og lykke med den lille
BettinaP