OK at slikke sine sår ??
Fra : Karina.

Dato : 06-06-04 10:37

Hej alle.

Misja har nok engang skåret sig i den ene trædpude, jeg tror det var
på et glaskår der gemte sig i græsset her på vores morgentur (hvor jeg
bor er der desværre mange der er SÅ ligeglade med børne fødder og dyre
poter).

Det er ikke noget dybt sår og vi har prøvet det så tit at jeg ikke er
bekymret for det, men mit spørgsmål er så: Misja vil jo mægtig gerne
vaske og slikke såret (det bløder ikke) men jeg fik en gang at vide
det kunne skade/forsinke ophelningen af såret. Er der nogen af jer der
ved noget om dette skulle være sandt eller er det en gammel skrøne?

Udover at hun slikker Fusicourt cremen af igen kan jeg ikke selv
umiddelbart se det skulle kunne skade og det er også d.... svært at
undgå, uden at pakke hendes pote helt unødvendigt ind, eller
hvordan..?

Vh. Karina,
- der har en hund som tror poten falder af og går i stykker når mor
vasker den med sæbe *G*

Fra : Nana Sørensen

Dato : 06-06-04 16:01

Ang at slikke sår....

Jeg er selv førstegangs hundeejer, s¨å jeg ved bare slet ikke noget om det
her. Men jeg tænker på om hunde i naturen ikke vil slikke deres sår, fordi
det er hensigtsmæssigt at rense dem sådam? Kan man ikke som hovedregel regne
med at så længe det ikke bliver overdrevet, og den ikke slikker hul, så er
det ok?
Jeg ved godt at nogen hunde nærmest har en slikke-psykose, og faktisk slikke
uden grund til de har sår osv. Men en sund og normal hund, kan dem ikke
styre slikkeriet godt nok selv? Og hvad gør man hvis den ikke gør det?

Mvh. Nana