Foling ??
Fra : Doris

Dato : 06-06-04 09:49

Jeg fik en haflingerhoppe ind i vinters noget mager, men det viser sig nu
hun er i fol kun tre år :( Jeg ved ikke hvornår hun skal fole, hendes
patter er trukket helt op og hun er godt tyk omkring dem. Hun er også blevet
blød bagtil. Jeg ved godt det med vokspropper, men det kan man jo ikke regne
med altid. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt ang. hvor lang tid der ca.
er tilbage, vil jo gerne have lidt ekstra opsyn med hende, når hun er så
ung.
V.H. Doris.

--
DORIS

Fra : Anet

Dato : 06-06-04 11:06

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er tilbage, vil jo gerne have lidt ekstra opsyn med hende, når hun er så

(klip)

Du kan som du ganske rigtig selv skriver se om der er ved at være
vokspropper på patterne. Lige de sidste eller den sidste dag da vokser
patterne og de bliver spændte og fyldte med mælk. Hoppen bliver blødere
rundt omkring bagi så huden kan give sig når føllet skal ud af fødselsvejen.
Altså det er lige som om at hun bliver lidt hævet og blød i kønsåbningen.
Føllet ligger sig ligesom lidt ned i maven og længere tilbage. Hold øje med
hende om hun evt. ligger sig meget, skraber meget eller går hen for sig selv
på folden. Det er stort set det du kan se det på.
Held og lykke med folingen.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Doris

Dato : 07-06-04 09:05

Tusind tak Anet. Melder lige tilbage når der er sket noget, det bekymrer
mig bare, at hun faktisk kun er et lille barn selv.
V.H. Doris.
Tog hende fra en hestehandler og har nu købt hende.

Fra : Anet

Dato : 07-06-04 19:25

Selv om en hoppe ikke er så gammel så plejer de at kunne fole alligevel. Men
dog må vi håbe at den hingst der har været på hende ikke er alt for stor.
Godt nok siger man at fostret følger moderen i størrelse men alligevel...

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Doris

Dato : 09-06-04 21:27

Har lige haft en kyndig mand til at se på hende og han mener ca. 1-2 uger
endnu, men såfølgelig lige kontrollere hver dag.
M.V.H. Doris.