|
| Haster har problemer med NE2 Fra : Mikkel Jørgensen |
Dato : 03-05-01 20:18 |
|
Hejsa
Så har jeg langt om længe fået mit ADSL, MEN jeg har problemer.
Jeg kan ikke komme på nettet. Jeg har fulgt manualen til punkt og prikke men
alligevel ingen internet hvad har jeg gjort galt ?
Jeg vil tilføje at´jeg har en hub imellem router og PC 1 og jeg ikke har
koblet flere pc'er på.
Mvh.
Mikkel Jørgensen
| |
Michael (03-05-2001)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 03-05-01 20:39 |
|
"Mikkel Jørgensen" <mikkel.joergensen@get2net.dk> wrote in message
news:F6iI6.338$cQ1.50976@news.get2net.dk...
> Jeg kan ikke komme på nettet. Jeg har fulgt manualen til punkt og prikke
men
> alligevel ingen internet hvad har jeg gjort galt ?
Prøv at pinge routeren (192.168.1.1).
Virker det ikke, har du muligvis lavet en kabelfejl. Brug de to grå kabler,
og sæt disse i hub'en (ikke uplink porten).
Virker det, så åben en browser, og indtast routerens ip adresse. Check ip
adressen i WAN status. Er denne 0.0.0.0 så ring til TDK og be' dem om at
kickstarte din linje.
> Mvh.
>
> Mikkel Jørgensen
Mvh.
Michael
| |
Mikkel Jørgensen (03-05-2001)
| Kommentar Fra : Mikkel Jørgensen |
Dato : 03-05-01 20:54 |
|
Jeg kan sagtens pinge routeren, men derfra og videre ud i verden ser det ud
til at jeg ikke kan komme
Mvh.
Mikkel Jørgensen
Michael <mke@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9csc5p$3f7$1@sunsite.dk...
> "Mikkel Jørgensen" <mikkel.joergensen@get2net.dk> wrote in message
> news:F6iI6.338$cQ1.50976@news.get2net.dk...
> > Jeg kan ikke komme på nettet. Jeg har fulgt manualen til punkt og prikke
> men
> > alligevel ingen internet hvad har jeg gjort galt ?
>
> Prøv at pinge routeren (192.168.1.1).
> Virker det ikke, har du muligvis lavet en kabelfejl. Brug de to grå
kabler,
> og sæt disse i hub'en (ikke uplink porten).
>
> Virker det, så åben en browser, og indtast routerens ip adresse. Check ip
> adressen i WAN status. Er denne 0.0.0.0 så ring til TDK og be' dem om at
> kickstarte din linje.
>
> > Mvh.
> >
> > Mikkel Jørgensen
>
> Mvh.
> Michael
>
>
| |
Mikkel Jørgensen (05-05-2001)
| Kommentar Fra : Mikkel Jørgensen |
Dato : 05-05-01 18:34 |
|
Hej
Min linie virker nu. Grunden til at jeg ikke kunne komme på var at dc havde
givet mig den forkerte adgangskode
Mvh.
Mikkel Jørgensen
"Michael" <mke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:9csc5p$3f7$1@sunsite.dk...
> "Mikkel Jørgensen" <mikkel.joergensen@get2net.dk> wrote in message
> news:F6iI6.338$cQ1.50976@news.get2net.dk...
> > Jeg kan ikke komme på nettet. Jeg har fulgt manualen til punkt og prikke
> men
> > alligevel ingen internet hvad har jeg gjort galt ?
>
> Prøv at pinge routeren (192.168.1.1).
> Virker det ikke, har du muligvis lavet en kabelfejl. Brug de to grå
kabler,
> og sæt disse i hub'en (ikke uplink porten).
>
> Virker det, så åben en browser, og indtast routerens ip adresse. Check ip
> adressen i WAN status. Er denne 0.0.0.0 så ring til TDK og be' dem om at
> kickstarte din linje.
>
> > Mvh.
> >
> > Mikkel Jørgensen
>
> Mvh.
> Michael
>
>
| |
John (03-05-2001)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 03-05-01 20:48 |
|
Mikkel Jørgensen <mikkel.joergensen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:F6iI6.338$cQ1.50976@news.get2net.dk...
> Jeg kan ikke komme på nettet. Jeg har fulgt manualen til punkt og prikke
men
> alligevel ingen internet hvad har jeg gjort galt ?
>
I første omgang ville jeg ringe til StjæleDanmark's support - de er der
netop til den slags.
Under alle omstændigheder bør du nok beskrive dit problem med en bedre
detaljeringsgrad.
> Jeg vil tilføje at´jeg har en hub imellem router og PC 1 og jeg ikke har
> koblet flere pc'er på.
Jeg har ingen erfaring med NE og det hardware der følger med. Når du bruger
hub så kan det ofte være et problem at man ikke bruger uplink-porten / et
cross-over kabel. Det vil sandsynligvis stå i dine manualer hvorledes du gør
Peter
| |
|
|