Fast IP adresse og TDC
Fra : Chris

Dato : 06-06-04 00:43

Hej,

På trods af at jeg iflg. min faktura længe har betalt 10 kr/mdr for en
fast IP adresse skiftede denne meget ofte når jeg gik på nettet. Jeg
ringede så til TDC support hvor de bekræftede at jeg havde en fast IP og
at man iøvrigt skulle være erhvervskunde for at være helt sikker på at
ens IP ikke skifter. Nu skal jeg til at sætte en web server op, og så er
det ikke så smart at den skifter.

Men helt ærligt, kan det virkelig passe at ens udbyder ikke kan
garantere for at IP er fast når man nu iflg. fakturaen betaler for en
fast?! Der må i givet fald være mange private TDC kunder med egen
webserver som lider under dette? Har nogen tilsvarende erfaringer med
TDC. Jeg må indrømme at jeg er overrasket (og skuffet) over at de ikke
tager private kunder mere seriøst :(

/Chris

Fra : Thomas

Dato : 06-06-04 12:15

On Sun, 06 Jun 2004 00:43:02 +0100, Chris <csv72@netscape.net> wrote:

> [...]
>webserver som lider under dette? Har nogen tilsvarende erfaringer med
>TDC. Jeg må indrømme at jeg er overrasket (og skuffet) over at de ikke

Din IP kan skiftes ifølge punkt 7 i de betingelser der er, de dækker
hvis der skulle være noget central arbejde der kræver at du bliver
flyttet til en anden port eller muligvis DSLAM.
Jeg har kun hørt om meget få tilfælde hvor det sker, men ja hvis du
vil være 100% sikker på at IPen aldrig skifter så skal man være BB
Prof kunde,

/Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-06-04 15:48

> [...]

>at man iøvrigt skulle være erhvervskunde for at være helt sikker på at
>ens IP ikke skifter. Nu skal jeg til at sætte en web server op, og så er

Hvis du virkelig har fået ny Ip flere gange, kan du nu godt have ret i
brkymringen omkring at du ikke har fast IP.

Hvis det ellers er sat op til fast IP, skulle du kun i meget sjælne
tilfælde få en ny..

Prøv at releade din IP fra din router eller pc... vent 10 minutter og
renew den.. Hvis du har fået ny IP har du helt sikkert ikke fast IP
ved TDC, og du bør kræve pengene tilbage fra fast IP..

Det er nu lige så meget fast IP; hvis man har en router stående hele
tidens om holder gang i forbindelsen, så vil man kun få ny IP hvis
central udstyret går ned, eller man mister forbindelsen.

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 06-06-04 17:17

Det lyder da helt vanvittigt at TDC ikke vil love dig en fast IP selvom
du betaler for det. Det er helt rigtigt at det kan være nødvendigt med
en ny IP ved store netværksændringer hos din udbyder (TDC) men det er
sikkert ikke ret sandsynligt at dette skulle ske.
Jeg ville kontakte TDC en sidste gang og derefter gå til
forbrugerstyrelsen/-ombudsmanden for at få mine penge igen. Derefter
ville jeg skifte til en seriøs udbyder. Jeg har haft samme IP hos
Cybercity i mere end 4 år nu, og det er unden merebetaling!

mvh

Peter Rasmussen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-06-04 19:58

Peter Kjellerup Rasmussen skrev:

> [...]
> nødvendigt med en ny IP ved store netværksændringer hos din udbyder
> (TDC) men det er sikkert ikke ret sandsynligt at dette skulle ske.

Og det er under disse forudsætninger at TDC lover en fast IP. Har man
BB Prof får man en mail forud for et IP-skift - det gør men ikke med
alm BB.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-06-04 12:01

Jesper G. Poulsen skrev:

> Og det er under disse forudsætninger at TDC lover en fast IP. Har
> man BB Prof får man en mail forud for et IP-skift

Mener du en mail på et skiveskåret stykke død træ?

Hvis du mener en email, kunne jeg godt tænke mig at finde formularen
hvor man kan tilmelde en emailadresse som skal modtage emailen (så vidt
jeg ved, kender TDC ikke til hvilke emailadresser jeg anvender, jeg har
i alt fald ikke fortalt om nogle af dem til TDC).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-06-04 19:32

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> Mener du en mail på et skiveskåret stykke død træ?

Finér?

Nej, på kogt, tørret træ

Jesper G. Poulsen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-06-04 13:30

> [...]
> at man iøvrigt skulle være erhvervskunde for at være helt sikker på at
> ens IP ikke skifter. Nu skal jeg til at sætte en web server op, og så er

Jeg fik et brev fra TDC med mit IP-nummer. Har du også fået det ? I så fald
er det nemt at checke om IP-adressen er den rigtige. TDC kan sikkert også
oplyse hvad din IP-adresse burde være.

Niels Dybdahl

Fra : Chris

Dato : 07-06-04 20:34

Det viser sig at der var en fejl i opsætningen hos TDC. TDC support har
nu lavet en eller anden form for opdatering af min konto og siden har
den været den samme (OK, jeg har så betalt for en fast et års tid
uden at få det, men det er jo så hvad det er...). Det ændrer dog ikke
ved at jeg synes at man bør kunne garantere en fast IP adresse - lad os
dog bare håbe at den kun skifter så sjældent som flere i denne tråd har
givet udtryk for. Det er trods alt ret bøvlet at den skifter når man har
fået sat en webserver op, DNS sat op osv...

/Chris

Fra : Jochke

Dato : 07-06-04 20:55

Chris skrev følgende:
> [...]
> har den været den samme (OK, jeg har så betalt for en fast et års
> tid uden at få det, men det er jo så hvad det er...).

Du har vel bedt om kompensation? Det er det mindste de kan gøre, nu hvor det
ikke har virket 1 år.

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-06-04 20:01

Chris skrev:

> tid uden at få det, men det er jo så hvad det er...). Det ændrer dog
> ikke ved at jeg synes at man bør kunne garantere en fast IP adresse -

Du får hvad du betaler for.

> tråd har givet udtryk for. Det er trods alt ret bøvlet at den skifter
> når man har fået sat en webserver op, DNS sat op osv...

Hvis den skifter, så er det kun kortvarigt. Er der der tale om et
længerevarende skift, så får du meddelelse om den nye adresse.

Jesper G. Poulsen