Håndtere " og '
Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-06-04 22:19

Hejsa

Hvordan håndterer man citationstegn og apostroffer når de indsættes i
et tekstfelt en mysql database vha en form sendt fra en php side?
Nogle gange hvis jeg retter i en tekst hvor der fx står:

Her er et "hus"

så forsvinder teksten undervejs - det virker ellers fint nok så længe
der ikke bliver brugt " og ' i teksten.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-06-04 22:37

Hej Jesper

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men har fundet dette:

http://myplace.dk/articles/stripslashes/

Jeg ved ikke, om det kan bruges.

/Martin

Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-06-04 23:03

On Sat, 5 Jun 2004 23:36:42 +0200, "Martin Ploug"
<mploug@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Jesper
>
>Jeg har ikke selv erfaringer med det, men har fundet dette:
>
>http://myplace.dk/articles/stripslashes/

Jo det er nok der det går galt for mig - kigger på det og tak for
linket.,

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-06-04 00:43

Jesper Hansen wrote:
> Jo det er nok der det går galt for mig - kigger på det og tak for
> linket.,

Hvis det er PHP, og det ikke løser problemet, kan du bruge addslashes.

Fra : Harald

Dato : 06-06-04 08:50

"Jesper Hansen" <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Her er et "hus"
>
> så forsvinder teksten undervejs - det virker ellers fint nok så længe

Brug mysql_escape_string()

Mvh
HK