Genstart en gang ?
Fra : Is

Dato : 04-06-04 18:54

Hej, jeg ved ikke om denne gr. er den rigtige ? men jeg prøver.

Sp kort:

Når min PC har været slukket i mere end 2-3 timer, og jeg så starter den
igen, køre opstarten normalt, indtil der lige mangler 1 eller 2 ikoner i
feltet nede i højre hjørne sammen med ur m.m., så bliver skærmen sort, og
PCen genstarter selv, køre en scandisk, og køret så opstarten færdig, og jeg
kan ikke efterfølgende finde nogen fejl.

Nogen bud på hvad det kan være ????

Lidt uddybning:

Win2000 NT
Graffikkort: MSI GeForce4 MX-460

Og det er næsten altid lige efter ikonet for dette er kommet på, at den
lukker ned

Antivirus er AVG:
selvf. opdateret siden)
og det er næsten altid før dette ikon kommer frem at det sker.

Derfor startede jeg virusgruppen, geninst. af program , slå programmet fra i
auto opstart, intet hjalp

Så har jeg været omkring system.ms.win. gruppen.

Så har jeg haft PCen til tjek i butikken, der kørte opstarten selvf.
fejlfrit, men den blev scannet for div virus, intet blev fundet.

Jeg har en "ghost" af mit C-drev, fra 6 mdr. før problemet kom, selv efter
overskrivning med den, er problemet der.

I butikken sagde de det måtte være noget af det jeg satte til PCen, så de
forskellige ting, modem, scanne, højtaler m.m. er forsøgt taget fra inden
opstart uden det hjalp, nu mangler jeg kun at prøve uden tastatur, mus, og
skærm (skærmen må jeg prøve at låne en anden)

Hvis den f.eks kun står en timen inden jeg starter, så starter den fejlfrit
op i første forsøg.

Problemet er selvf. ikke stort, men det ret irriterende !!!

Hvad skal jeg gøre for ikke at blive gårhåret før tid ??
( skrotte pc er ikke gyldigt svar )

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Rasmus Lund-Petersen

Dato : 04-06-04 18:58

Opstår fejlen nøjagtig samme sted hver gang?

Mvh
Rasmus Lund-Petersen

Fra : Is

Dato : 04-06-04 19:16

> Opstår fejlen nøjagtig samme sted hver gang?

Hvis vi er helt nede i små detaljer, så er det synes jeg det ikke altid er
ens rækkefølge ikonerne kommer frem !

Men ellers ja ,lige før AVG ikomet kommer på.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Rasmus Lund-Petersen

Dato : 04-06-04 19:22

Hej Erik.

For mig lyder det som en fejl i et af de programmer der starter når maskinen
starter. Havde det været uvilkårlige tidspunkter den genstartede på, ville
jeg skyde skylden på deffekt hardware (komponenter der ikke virker optimalt
før de er varme). Har du evt. mulighed for at prøve med andet antivirus end
AVG? Norton f.eks.? En lidt kedelig løsning kunne evt. være fuld
geninstallation af systemet.

En sidste ting, har du kørte Windows Update, og installeret alle
sikkerhedspakker?

Det var lidt indput, håber du kan bruge noget af det.

Mvh
Rasmus Lund-Petersen

Fra : Is

Dato : 04-06-04 20:30

"Rasmus Lund-Petersen" <rasmus@NOSPAMc-64.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkerhedspakker?
>
> Det var lidt indput, håber du kan bruge noget af det.

Jeg ville også mene det var noget program der drillede, men jeg kan ikke
finde hvilket.

Jeg mener ikke jeg har instal, noget nyt ? og hvis jeg har er det jo væk
efter overskrivning med "ghosten" !

virus prg.. ja, det første jeg gjorde var at hente en ny F-Prot, og lod
den tjekke hele maskinen, fandt ikke noget. Da den var i butikken blev den
tjekket helt (jeg tror det var Norton) uden noget blev fundet.

Fuld geninstallering: det hjælper vel ikke når "ghosten" ikke hjælper, det
er vel næsten det samme som forfra ??

Opdatering, nej, jeg har ikke dem alle, men dem der lukkede det meget
omtalte huller har jeg hentet.

Defekt batteri er også blevet afvist ??

problemet startede for ca 3 uger siden, men i starten var der 3-4 dage
imellem, og så flere helt normale opstarter, så blev det tiere og tiere, og
så til nu, hvor den bare skal så 2-3 timer. (har netop haft nedlukket en
lille time, ingen problemer ved opstart ? )

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-06-04 23:43

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
<klip>

> Hvad skal jeg gøre for ikke at blive gårhåret før tid ??
> ( skrotte pc er ikke gyldigt svar )

Har du kigget i Windows log - der må da være en eller anden fjel der
optræder der?

mvh,
Thomas

Fra : Is

Dato : 05-06-04 13:42

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> <klip>

> Har du kigget i Windows log - der må da være en eller anden fjel der

---
Jeg er glad for at du spørger, jeg har selv ment at der var noget at hente
der, men har ikke fået hjælp i den retning.

Er det log der ligger i Administration/logbog/programlog ???

Jeg har 6 fejl, og 2 advarsler

Fejl er fra Kilde:
IISInfoCtrs
FtpCtrs
W3Ctrs

De er hver kommer 2 gange, de 2 øverste kommer på samme minuttal, derefter
kommer der en Advarsel fra :
WinMgmt, og derefter kommer så sidste fejl.

Er det noget i dem der kunne sige dig noget ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Thomas VJ

Dato : 05-06-04 23:05

> ---
> Jeg er glad for at du spørger, jeg har selv ment at der var noget at hente
> der, men har ikke fået hjælp i den retning.
>
> Er det log der ligger i Administration/logbog/programlog ???

Ja, det er det rigtige sted. Kan være der ligger et eller andet i system
loggen eller måske i sikkerhed loggen.

> Jeg har 6 fejl, og 2 advarsler
>
> Fejl er fra Kilde:
> IISInfoCtrs
> FtpCtrs
> W3Ctrs

Tror ikke umiddelbart disse er skyld i dine problemer...
Ovenstående har vist med webserver delen på din pc at gøre.
De fejl eller advarsler du skal kigge efter skal optræde hver gang din pc
genstarter på klokkeslet.
Hvis ikke du har disse gentagne fejl i system eller program loggen, så er
der nok ikke meget at komme efter der.

mvh
Thomas

--
dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser på ferie

Fra : Is

Dato : 06-06-04 00:48

> [...]
> genstarter på klokkeslet.
> Hvis ikke du har disse gentagne fejl i system eller program loggen, så er

Kan jeg tvinge den til at lave en log på opstarten ??

Hvis jeg under opstarten trykker F8 , er der sikke noget med at jeg kan
vælge , opstart i fejlsikret tilstand, opstart noget med log..

Jeg har prøvet at vælge det sidste, men kan ikke finde nogen log
efterfølgende ??

ovenstående fejl og advarsler passer også sammen med opståede fejl !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Thomas VJ

Dato : 06-06-04 08:28

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
<klip>
> ovenstående fejl og advarsler passer også sammen med opståede fejl !

Hvis de optræder i din log hver gang din pc har genstartet, så prøv at
afinstallere IIS (Internet Information Server)

mvh,
Thomas

Fra : Is

Dato : 06-06-04 17:09

> [...]
> >
> Hvis de optræder i din log hver gang din pc har genstartet, så prøv at
> afinstallere IIS (Internet Information Server)

---

Første opstart i dag prøvede jeg at starte i fejlsikret tilstand, den var
fejlfri men det var den, derefter alm opstart, og det var den der
efterfølgende opstart også.

Så har jeg fjernet IIS, dette forhindrede ikke at der opstår fejl under
opstart

Den er nu begyndt at fejle i andet start forsøg, det er så først efter der
er kørt scandisk 2 gange at den kører.

Outlook 2000 ! gemmer i en .pst fil kan den fil blive for stor ( jeg
gemmer mange gamle mail) ???

Jeg har et par gange hvis jeg har trykket mange gange hurtigt efter hinanden
på "Delet" knappen fået maskinen til at genstarte , er det normalt eller kan
der være fejl på mit tastatur ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Is

Dato : 06-06-04 18:29

> [...]
hinanden
> på "Delet" knappen fået maskinen til at genstarte , er det normalt eller

---

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har ikke set ordentligt efter i log :Sysytmlog
!!

der er en alarm fra DCOM, som passer med fejlene .

Indhold er :
Adgang blev nægtet ved forsøg på at starte en DCOM-server. Serveren er:

{0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064}

Brugeren er ei/EIAPS, SID=S-1-5-21-507921405-813497703-1957994488-1000.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Thomas VJ

Dato : 07-06-04 09:09

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> [...]
>
> {0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064}
>
> Brugeren er ei/EIAPS, SID=S-1-5-21-507921405-813497703-1957994488-1000.

Måske gutterne i ms-windows gruppen kan hjælpe her?

x-fut: dk.edb.system.ms-windows

mvh,
Thomas

--
dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser på ferie

Fra : Is

Dato : 03-07-04 23:54

> [...]
> <klip>

> :Sysytmlog

> Måske gutterne i ms-windows gruppen kan hjælpe her?

---

Fejlen er nok fundet - Efter bundkortet er skiftet, ser det ud til at den
kører normalt igen.

Men tak for svar :

--
Venlig hilsen