Højeste træ i verden ?
Fra : Noomi & Loui

Dato : 04-06-04 21:04

Hej,

Er der nogen, der ved hvor højt verdens højeste træ er ?

Med venlig hilsen
Loui Kofoed

Fra : mj

Dato : 04-06-04 21:26

"Noomi & Loui" <nospam@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen, der ved hvor højt verdens højeste træ er ?
>
> Med venlig hilsen
> Loui Kofoed

Til dette er google din ven
http://www.google.dk/search?q=tallest+tree&ie=UTF-8&hl=da&meta=

en af siderne sagde noget om det højeste nulevende skulle være 112,8 meter
men undersøg siderne nærmere...

Mvh
morten

Fra : Noomi & Loui

Dato : 04-06-04 21:38

"mj" <mobo@*spamstop*sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.google.dk/search?q=tallest+tree&ie=UTF-8&hl=da&meta=
>
> en af siderne sagde noget om det højeste nulevende skulle være 112,8 meter

Tak for linket -det vil jeg tage et kik på...

mvh Loui

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-06-04 22:17

Noomi & Loui wrote:

>"mj" <mobo@*spamstop*sol.dk> skrev i en meddelelse

>Tak for linket -det vil jeg tage et kik på...
>
>mvh Loui

undskyld jeg kom til at brække den øveste kvist, nu er det kun 112,5m

Fra : Torben W. Hansen

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 05-06-04 17:01

Noomi & Loui wrote:

> Er der nogen, der ved hvor højt verdens højeste træ er ?

Jeg har en elve år gammel udgave af Guiness Rekordbog, og heri står:

»Højeste træ. Det højeste træ, der nogen sinde er
blevet målt, var en australsk eukalyptus (Eucalyptus
regnans), som stod ved Watt River i Victoria, Austra-
lien. Det blev opmålt i 1872 til 132,58 m, men menes
tidligere at have rakt mere end 152 m i vejret. Man
mener at en anden australsk eukalyptus ved Baw Baw-
bjerget i Victoria målte 143 m i 1885.

Det højeste træ som står i dag er den såkaldte »Natio-
nal Geographic Society« redwood fyr (Sequoia sem-
pervirens), som står i Humboldt Couty, Californien. I
oktober 1991 blev dets højde målt til 111,25 m.

(DK) Danmarks højeste træer er en samling ædelgra-
ner (Abies alba), der står i resterne af den Langenske
Plantage i Nørreskov ved Furesøen på Sjælland. Det
højeste af disse måler 44 m. En kæmpe på 47,8 m blev
fældet i november 1965, og dens vægt blev anslået til
omkirng 50 tons.«

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)