Nokia 3310 - L0RT
Fra : |-TiTaN-|

Dato : 03-05-01 17:55

Nokia 3310 er nokia's dårligste telefon til dato.
Jeg er så træt af den telefon. Man kan kun gemme navne
på sim kortet hvilket gør besked > indbakke EKSTREMT
langsomt, det er ikke til at leve med. Og det er også nokia's
mest "buggy" telefon til dato, det er lige før jeg hellere vil have
en nokia 3210, for 3310 er det værste lort i hele verden!!!!!!!!

Savner min 8210 :(
*snøft* - Den havde de "dyre" funktioner :)

Fra : Morten B

Dato : 03-05-01 21:52

"|-TiTaN-|" <Hello@elvis.dk> wrote in message
> Savner min 8210 :(

De fleste kan vel regne ud at man ikke kan forvente de samme funktioner i en
telefon til under 1000kr som i en telefon der efter over et år på markedet
stadig ligger på 2000kr...

/Morten

Fra : Brian Thomsen

Dato : 03-05-01 22:37

Det er korrekt at visse produktioner med Nokia 3310 er behæftet med tekniske
fejl! Disse fejl er dog rettet i senere produktioner, hvorfor man skal være
påpasselig med at erhverve sig denne model! Disse "Baby"-fejl skulle er
sigende være rettet i storebroderen "3330", som jeg da heller ikke (indtil
videre) har konstateret fejl på

Mvh.

Brian Thomsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-01 07:59

Brian Thomsen wrote:

> Det er korrekt at visse produktioner med Nokia 3310 er behæftet med tekniske
> fejl! ....

Er der nogle særlige "lot-numre" (dvs. numre som identificere en given
telefon til en produktionsserie) man skal holde øje med????

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Erik Einum

Dato : 04-05-01 08:07

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev

> Er der nogle særlige "lot-numre" (dvs. numre som identificere en given
> telefon til en produktionsserie) man skal holde øje med????

Feilene ligger stort sett i SW på tlf, ikke HW. Så det er bare å få en tlf
med nyeste versjon, eller få oppdatert til nyeste versjon.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Brian Thomsen

Dato : 04-05-01 16:53

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev :

> Er der nogle særlige "lot-numre" (dvs. numre som identificere en given
> telefon til en produktionsserie) man skal holde øje med????

Det er korrekt hvad "Erik" skriver.... Det er hovedsageligt softwarefejl,
der sagtens kan klares med opgradering til nyeste version. De første
produktioner af 3310 var dog også behæftet med hardwarefejl, hvorfor disse
blev tilbagekaldt! Det kan dog ikke afvises at der stadig er nogle af disse
i omløb hos de enkelte butikker/grossister!

Hilsen

Brian Thomsen

Fra : Kim Bjoern

Dato : 04-05-01 17:36

"Brian Thomsen" <morpheus@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
disse
> i omløb hos de enkelte butikker/grossister!

Min 3310 havde en hardware fejl, som Expert, hvor jeg havde købt den, ikke
kendte til.

Problemet var en kondensator med en forkert kapacitet. Den medførte at
telefonen simpelthen slukkede efter ½ times online tid uanset batteriets
stand. Jeg forespurgte derfor i en international Nokia newsgroup og fik
netop det svar, at en del serier havde denne kondensator i sig, der skulle
byttes.

Expert i Randers havde som sagt ikke hørt om det, og sælgeren sagde, "hvor
har du dog hørt det"? Og da jeg sagde "i en NG på internet", troede han
først jeg var dum - hvordan kunne jeg tro på noget, der blev sagt fra
uautoriseret kilde på internettet? Ydermere glemmer jeg heller ikke hans
kommentar om, at "ud af de 77 Nokia 3310, jeg har solgt, har der ikke være
en eneste klage og de er fra samme sending" - en måde at give aben videre
på.... Well, jeg anmodede ham om, at ringe til Nokia Danmark, hvilket han
gjorde - og han blev noget flov,, da de bekræftede mine ord...

Jeg fik telefonen byttet - den havde stadig plastlappen på displayet...

Blot min oplevelse af Nokiaen og dens sælger

Kim

Fra : Jan-Erik

Dato : 04-05-01 19:35

> på.... Well, jeg anmodede ham om, at ringe til Nokia Danmark, hvilket han
> gjorde - og han blev noget flov,, da de bekræftede mine ord...

*LOL*
Jeg ELSKER sådan nogle historier, hehe!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-05-01 16:47

"|-TiTaN-|" <Hello@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> Nokia 3310 er nokia's dårligste telefon til dato.

Ikke enig, endnu. Jeg har aldrig haft mobil før, og jeg er
temmelig imponeret over 3310. Faktisk takker jeg min skaber
for, at jeg lod mig overtale, til at købe én der var lidt dyrere
end den Siemens, jeg havde i tankerne.

> [...]
> mest "buggy" telefon til dato, det er lige før jeg hellere vil have
> en nokia 3210, for 3310 er det værste lort i hele verden!!!!!!!!

Buggy? Ikke min. Al elektronik har børnesygdomme og eftersom min 3310
ikke har det, må Nokia have gjort noget ved det i dem, der findes på
markedet nu.

> Savner min 8210 :(
> *snøft* - Den havde de "dyre" funktioner :)

Hvad er det fx?

Mark
www.MandeZonen.dk
Når du er træt af Tidens Kvinder
Lauchdate: Maj måned

Fra : |-TiTaN-|

Dato : 05-05-01 17:20

> [...]
> temmelig imponeret over 3310. Faktisk takker jeg min skaber
> for, at jeg lod mig overtale, til at købe én der var lidt dyrere

Whatever

> Buggy? Ikke min. Al elektronik har børnesygdomme og eftersom min 3310
> ikke har det, må Nokia have gjort noget ved det i dem, der findes på
> markedet nu.

Okay

> Hvad er det fx?

Kalender, Ordentligt batt., Infrarød, Design (*G*), Etc... :P

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 05-05-01 18:19

> Kalender, Ordentligt batt., Infrarød, Design (*G*), Etc... :P

Batteri'et holder max 3 dage og som regel kun 2 - og den er slukket om
natten! Men alt andet er jo perfekt :) Bortset fra lidt knageri, når man
trykker på siderne... Troede i øvrigt du skulle have 8310? Mener jeg læste
det i dk.binaer?

-Peter

--
Hvad synes du om din mobiltelefon? Giv din mening til kende om den på
www.eaid.dk/epinion - det hjælper andre, der skal ud og købe mobil!

Fra : Karsten Vinding

Dato : 06-05-01 19:35

"Peter Skjelbo, eaid.dk" wrote:

> Batteri'et holder max 3 dage og som regel kun 2 - og den er slukket om
> natten! Men alt andet er jo perfekt :) Bortset fra lidt knageri, når man

Huh?

Godt nok kunne jeg godt tænke mig længere batterilevetid på min 8210,
men min kan godt holde sig gående 4-5 dage, hvis jeg kun bruger den
meget lidt (men den er tændt 24t). Hvis jeg sender et par SMS'er og
snakker i den kører den 2½-4 dage, og den er stadig tændt 24t.

Jeg bestiller dog et 850mAH batteri fra England en af dagene.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 07-05-01 16:09

Karsten Vinding <karstenv@spamfilter.dk> skrev i en

> Huh?

Tja, det har jeg osse sagt flere gange - men 2-3 dage max! Har i en periode,
hvor den kun blev brugt til en eller to fået den op på 3½. Det er måske også
lidt unfair af mig at give telefonen skylden for det, for min gamle 3210'er
holdt max 5 dage - under samme forhold som 8210 - og det er (så vidt jeg
husker) også ret lidt for en 3210. Det må simpelthen være et elendigt signal
her hvor jeg bor. Dog står signalet oftest på 2-3 hakker?

Men så må jeg jo bare oplade den lidt oftere...

> Jeg bestiller dog et 850mAH batteri fra England en af dagene.

Hvor meget koster det? Og hvor meget skulle det i teorien forlænge
levetiden?

Mvh

Peter

Fra : Karsten Vinding

Dato : 07-05-01 19:35

"Peter Skjelbo, eaid.dk" wrote:

> Hvor meget koster det? Og hvor meget skulle det i teorien forlænge
> levetiden?

Ca. 400 med fragt og det hele, og det forlænger vel med ca. 31%

Standard batteriet er 650mAH og det her er 850mAH, hvilket er 31% mere.

Jeg har ikke personligt købt et endnu, men har fået mail fra en der har
som var udemærket tilfreds.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-05-01 21:00

Karsten Vinding <karstenv@spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
>Standard batteriet er 650mAH og det her er 850mAH, hvilket er 31% mere.
>
>Jeg har ikke personligt købt et endnu, men har fået mail fra en der har

Jep, det var mig - og det virker fint. Det bedste er nu, at man altid kan have
et ekstra batteri med - det fylder jo ikke meget. Og et Li-ion batteri holder
opladningen længe.

www.mobilefun.co.uk er der jeg købte mit batteri.

Peter

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-05-01 11:47

"|-TiTaN-|" <Hello@elvis.dk> skrev i en meddelelse

> Okay

> Kalender, Ordentligt batt., Infrarød, Design (*G*), Etc... :P

Design: Jeg synes faktisk også den var ret grim, men jeg er begyndt
at finde den mere lækker. Handy, runde hjørner, ingen antenne, tilpas
vægt, nem betjening osv.

Batteri: Igen må jeg indrømme, at det er min første mobil, men hvad
mener du? Nu har min ikke været opladet i halvandet døgn og der er
stadig 50% batteri på. Og det skal siges, at jeg sad og legede med
ringetoner i en times tid i går og derefter sad min kæreste og
legede med påmindelser og spil i en time. Den lå altså ikke i
stand-by.

Kalender og infrarød, tjah, køb en Palm Pilot

Fra : |-TiTaN-|

Dato : 06-05-01 14:26

Da jeg skrev dårligt batt. mente jeg ikke at det ikke holder lang tid.
Men at det ikke kan tåle at blive opladet før det er helt afladt. Det
er lidt tørt og faktisk ikke til at leve med. De færeste af jer ved vist
at jeres batt. bliver dårligere for hver gang i oplader det og det ikke
er helt afladt?! Hehe... Skod ik? Well, derfor bl.a savner jeg min 8210.
Og ja, jeg køber 8310 snarest :)

3310 SKODDER !!!!!

Fra : Jogge

Dato : 06-05-01 19:16

Tja men måske du skulle vente med at købe din 8310 snarest til den kommer og
den kommer først engang i sept. lidt skod, men den bliver cool

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-05-01 00:40

"|-TiTaN-|" <Hello@elvis.dk> wrote:

> [...]
>at jeres batt. bliver dårligere for hver gang i oplader det og det ikke
>er helt afladt?! Hehe... Skod ik? Well, derfor bl.a savner jeg min 8210.

Hvis det er et problem med batteriet, kan du købe et Li-ion. Så bliver
telefonen også lættere. Nokia har to forskellige til 3310 (jeg ved ikke om de
begge kan fås i Danmark).

Peter