Ang. mobildækning i Sverige!
Fra : dias

Dato : 24-05-04 19:57

Kan det passe at hvis jeg tager på en ødegård et vilkårligt sted i Sverige,
at der ikke er mobildækning? Jeg mener man kan da ringe eller sms'e kloden
rundt eller er der virkelig forskel på det? Nu taler vi om abonnement hos
Orange eller Tdc.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-05-04 20:53

On Mon, 24 May 2004 20:56:53 +0200, "dias" <zarh@ofir.dk> wrote:

> [...]
>rundt eller er der virkelig forskel på det? Nu taler vi om abonnement hos

Man kan ikke have mobildækning uden antennemaster. tror du virkelig
fordi der er en aftale om samarbejde inden for GSM, så er der
pludselig dækning i hele verden.. Sverige er et stort land, med store
øde områder og det er jo ikke det man lige kan regne med at de dækker
først.

Hvis man vil have dækning på en ødegård i sverige, er metoden at der
sættes en retningsbestemt antenne op mod den nærmeste mobilmast...

På den måde kan man godt modtage mobildækning selvom man er omkring
35km væk fra nærmeste mobilmast.

Selvom der er store områder ubeboet.. kan man godt se de mærkligste
steder med mobilantenner.. I hverfald i norge også.. hvor der
pludselig er en mobilmast oppe på en klippevæg, hvor der kun er en vej
og en hytte.

Tjek http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_se.shtml

evt. udbyderen egen hjemmeside for evt. mere opdateret og detaljerede
kort

Fra : Nic

Dato : 24-05-04 22:01

> Tjek http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_se.shtml

Imponerende Telia-dækning trods alt.

Fra : Jonas F Vincenti

Dato : 25-05-04 01:31

måden at få dækning er da med en satelittelefon, priserne er dog lidt
høje (35-70,-/min med Orange) men så er der også dækning i det meste af
verden

--
//jonas
//t-force[a]wanadoo.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-05-04 05:40

On Tue, 25 May 2004 02:30:33 +0200, Jonas F Vincenti <King@Ping.dk>
wrote:

>måden at få dækning er da med en satelittelefon, priserne er dog lidt
>høje (35-70,-/min med Orange) men så er der også dækning i det meste af
>verden

ellers skal man nok have en af de gode gamle kraftige NMT450
telefoner, hvis man vil have dækning så det batter.

Fra : Nic

Dato : 25-05-04 06:21

> måden at få dækning er da med en satelittelefon, priserne er dog lidt
> høje (35-70,-/min med Orange) men så er der også dækning i det meste af
> verden

Ikke just relevant vel?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-05-04 16:57

wrote:

>måden at få dækning er da med en satelittelefon, priserne er dog lidt
>høje (35-70,-/min med Orange) men så er der også dækning i det meste af
>verden

mange af de nye satellit telefoner er så smart lavet at hvis de kan få
mobil dækning, så hopper de på den og hvis der ingen mobikldækning er så
bliver man nødt til at bruge satellit forbindelsen
Flemming Jacobsen

Fra : Crazy Dane

Dato : 26-05-04 02:41

On Mon, 24 May 2004 20:56:53 +0200, "dias" <zarh@ofir.dk> wrote:

>Kan det passe at hvis jeg tager p?n ?rd et vilk?igt sted i Sverige,
>at der ikke er mobild?ing? Jeg mener man kan da ringe eller sms'e kloden
>rundt eller er der virkelig forskel p?et? Nu taler vi om abonnement hos
>Orange eller Tdc.

taenk p? de smaa kommuners areal i Sverige.. eksempel H?rjedalen,
med "hovedstaden" Sveg.. ca 400 km nord, nordvest for Stockholm.
Kommunens 11.000 indbyggere har lidt over 11.000 kvardrat kilometer at
boltre sig paa. Sammenligningen med en lille ? i Danmark er
ligefor... ?en hedder Sj?lland og den er godt nok lidt st?rre, men
ikke voldsomt meget.

tjek selv paa
http://www.herjedalen.se/4.14520ebf5b1b5ebb57fff15274.html

og en ?degaard... det ligger lissom i navnet ikke? det er et sted man
tager hen for at faa fred og ro. et sted hvor den lokale solsort ikke
har laert at fl?jte som en Ericsson.

mvh Jesper.