Library til Images
Fra : Johan

Dato : 03-05-01 16:45

Hej

Nogen der kender et godt library til åbning af følgende filformater:
JPEG, EPS, TIFF

Det behøves kun at kunn gemme i JPEG....

mvh

Johan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-05-01 16:57

"Johan" <tcr480@ofir.dk> writes:

> Hej
>
> Nogen der kender et godt library til åbning af følgende filformater:
> JPEG, EPS, TIFF

ImageMagick. Der findes også et imagemagick modul til perl (jeg ser du
har crossposted til perl gruppen). Den kan umiddelbart klare JPEG og
TIFF og kan også klare EPS hvis du også har installeret Ghostscript.

ImageMagick:
http://www.imagemagick.org/
Ghostscript:
http://www.cs.wisc.edu/~ghost/

Fra : Johan

Dato : 03-05-01 18:12

> ImageMagick. Der findes også et imagemagick modul til perl (jeg ser du
> har crossposted til perl gruppen). Den kan umiddelbart klare JPEG og
> TIFF og kan også klare EPS hvis du også har installeret Ghostscript.

Hmmm, kan ikke finde funktionen i Ghostscript hvor jeg kan konventere fra
f.eks. EPS til JPEG... problemer er at jeg skal have eps filerne om i et
format i JPEG eller PNG

mvh

Johan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-05-01 18:22

"Johan" <tcr480@ofir.dk> writes:

> Hmmm, kan ikke finde funktionen i Ghostscript hvor jeg kan konventere fra
> f.eks. EPS til JPEG... problemer er at jeg skal have eps filerne om i et
> format i JPEG eller PNG

Nej, ImageMagick kan læse EPS, men kun hvis du har installeret
Ghostscript. Du skal altså bruge ImageMagick til at klare
opgaven. Forøvrigt er den kun i stand til at læse EPS, den kan ikke
skrive EPS.

Du kan evt. starte her:
http://www.imagemagick.org/www/api.html

Hvis du blot skal bruge et værktøj der kan konvertere EPS til et
bitmap format kan du bruge Convert der følger med ImageMagick:
http://www.imagemagick.org/www/convert.html

Fra : Johan

Dato : 03-05-01 19:05

> [...]
> Ghostscript. Du skal altså bruge ImageMagick til at klare
> opgaven. Forøvrigt er den kun i stand til at læse EPS, den kan ikke

Ok, nok bare mig der ikke rigtig har fået kørt det ordentlig op så....
o( Findes der ikke en form for installationsvejledning til hvordan jeg får
ghostscript til at køre med Imagemagick?

mvh

Johan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-05-01 19:26

http://www.imagemagick.org/www/install.html

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 05-05-01 13:13

On Thu, 3 May 2001 17:45:19 +0200, Johan wrote:
>Nogen der kender et godt library til åbning af følgende filformater:
>JPEG, EPS, TIFF

Måske SDL (http://www.libsdl.org). Det kan i hvert fald
*vise* de fleste billedformater, og så er biblioteket
platformsuafhængingt.

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 15-05-01 13:39

"Johan" wrote:
> Nogen der kender et godt library til åbning af følgende filformater:
> JPEG, EPS, TIFF

OpenIL (Open Image Library) kan læse og gemme et HAV af forskellige
formater.

http://openil.sourceforge.net

--
mvh Rasmus Neckelmann