Logning af en brugers interaktion
Fra : Morten Lehrmann

Dato : 03-05-01 14:47

Jeg har brug for at logge alt, hvad der loeber over skaermen (stdin,stdout,stderr) for en enkelt bruger - hvad er mine muligheder? Jeg kender "script", men kan det goeres bedre?

Der er tale om en almindelig terminalbruger (ingen X).

[System: Compaq Tru64]

Mvh
Morten

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 03-05-01 16:36

Morten Lehrmann <mle000@bali.foa.dk> writes:

> [...]
> muligheder? Jeg kender "script", men kan det goeres bedre?
>
> Der er tale om en almindelig terminalbruger (ingen X).

Hvad mener du 'script' ikke goer godt nok?

-- Ole

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 04-05-01 10:20

Ole Michaelsen <omic+usenet1@fys.ku.dk> writes:

> Hvad mener du 'script' ikke goer godt nok?
>
> -- Ole

Der gik 10 minutter efter installationen før brugeren kom rendede og spurgte, hvorfor piltasterne på kommandolinien ikke virkede mere. På en eller anden måde forsvinder noget af brugerens opsætning, når jeg bruger script fra sidste linie i .profile.

Jeg undersøger de andre forslag, jeg har fået. Jeg tror ikke på script.

Mvh
Morten

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-05-01 18:50

Morten Lehrmann skrev:

> hvad er mine muligheder?

Kan ttysnoop mon køre på Compaq Tru64, eller er det en Linux-ting?

// Klaus

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 03-05-01 21:29

On 03 May 2001 15:46:51 +0200, Morten Lehrmann wrote:

> Jeg har brug for at logge alt, hvad der loeber over skaermen
> (stdin,stdout,stderr) for en enkelt bruger - hvad er mine
> muligheder? Jeg kender "script", men kan det goeres bedre?

Screen er ret god til det og selvom den ikke er designet til
formålet som script, så kan den fint opsættes til ret transparent
at starte en enkelt vt og logge alt hvad der sker her til disk.

Den har en nogenlunde god "vt100-forståelse", så hvis du kører
fullscreen apps er den bedre end script.

--
Stig