/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
bmw levetid ???
Fra : kim rundblad


Dato : 02-06-04 21:14

Jeg har kik på en BMW k100rs fra 1986, der har kørt 112.000 km. Hvor meget
liv kan der mon være tilbage i sådan en svend ???



 
 
Asger Steffensen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 02-06-04 21:16


"kim rundblad" <kim.rundblad@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40be3507$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har kik på en BMW k100rs fra 1986, der har kørt 112.000 km. Hvor meget
> liv kan der mon være tilbage i sådan en svend ???
>

Hvis den er blevet passet ordentligt kan der såmænd udmærket være yderligere
112.000 km tilbage.
De er ret solide.

Asger
V-Strom
ZX-10 (til salg på www.zx10.dk)



Steen Egeberg (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 02-06-04 21:53



> > Jeg har kik på en BMW k100rs fra 1986, der har kørt 112.000 km. Hvor
meget
> > liv kan der mon være tilbage i sådan en svend ???
> >
>
> Hvis den er blevet passet ordentligt kan der såmænd udmærket være
yderligere
> 112.000 km tilbage.
> De er ret solide.
>


En bekendt har dog måttet renovere kardan'en på sin K100 ved ca. 100.000
km - er måske værd at få checket før køb ?

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



p.jarnbak (02-06-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 02-06-04 23:02


"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> wrote in message
news:40be3e45$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
>
> En bekendt har dog måttet renovere kardan'en på sin K100 ved ca. 100.000
> km - er måske værd at få checket før køb ?
Ja man skal huske at smøre strålerne på kardanen med noget molykote pasta
en gang imellem,helst også strålerne ved koplingen.Hvis motoren bliver brugt
ofte
kan den vel nok holde en 3-400000 km hvis den får lidt service af og til.
Hej Palle.



LS (03-06-2004)
Kommentar
Fra : LS


Dato : 03-06-04 15:16

Hej,

Der er eksempler på K100, der har rundet 400.000 km. uden at være åbnet i
motoren, så du kan trykt købe sådan én der har gået 112.000 km.. Der er dog
meget forskel på dem, så sørg for at den er paset og plejet med regelmæssige
service.

Jeg synes personligt, at der er forskel på årg. 1986 og nedefter. De er
efter min mening ikke helt så gode som dem fra 1987 og op, så jeg ville nok
vælge min. en 1987 model, hvor flere ting er forbedret, selv om du måske
skal smide 10-15 kilo mere. De er godt givet ud!

Held og lykke med det!

Mvh.

Lars.



Ib Jakobsen (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 03-06-04 15:49

LS wrote:

> Jeg synes personligt, at der er forskel på årg. 1986 og nedefter. De er
> efter min mening ikke helt så gode som dem fra 1987 og op, så jeg ville nok
> vælge min. en 1987 model, hvor flere ting er forbedret, selv om du måske
> skal smide 10-15 kilo mere. De er godt givet ud!

De forbedringer du tænker på er indført lige før årsskiftet 85-86. Så der er
ingen grund til at springe over en '86. På et tidspunkt var der en i gruppen der
smed et link til en hollænder, der havde kørt knapt 600.000 km på en K100.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



LS (03-06-2004)
Kommentar
Fra : LS


Dato : 03-06-04 16:23

Du har ret i, at der er rettet nogle fejl i 1986, men jeg mener stadig, at
der er forskel på en 1986'er og en nyere K100. Jeg har haft nogle stykker af
begge typer, men der kan selvfølgelig være store individuelle forskelle
cyklerne imellem.

Mvh.

Lars.



"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40BF3A5F.EDF9C976@post.tele.dk...
> LS wrote:
>
> > Jeg synes personligt, at der er forskel på årg. 1986 og nedefter. De er
> > efter min mening ikke helt så gode som dem fra 1987 og op, så jeg ville
nok
> > vælge min. en 1987 model, hvor flere ting er forbedret, selv om du måske
> > skal smide 10-15 kilo mere. De er godt givet ud!
>
> De forbedringer du tænker på er indført lige før årsskiftet 85-86. Så der
er
> ingen grund til at springe over en '86. På et tidspunkt var der en i
gruppen der
> smed et link til en hollænder, der havde kørt knapt 600.000 km på en
K100.
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen
>
>



Ib Jakobsen (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 03-06-04 22:39

LS wrote:

> Du har ret i, at der er rettet nogle fejl i 1986, men jeg mener stadig, at
> der er forskel på en 1986'er og en nyere K100. Jeg har haft nogle stykker af
> begge typer, men der kan selvfølgelig være store individuelle forskelle
> cyklerne imellem.

Det jeg mest tænker på er de børnesygdomme der altid er. De blev rettet til '86
modellerne. Men du har ret i der er sket en del udvikling på de senere modeller.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste