Kleiner Münsterländer + Labrador
Fra : x Vuf x

Dato : 04-06-04 17:52

Meget a pro pos den evigt verserende påstand om,
at blandinger pr. defination ALTID er sunde og raske...

Blanding af KM og Lab gi'r hvalpe, der tidligt, som regel
allerede som hvalp, dør af mave/indre blødninger!

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Pwh

Dato : 04-06-04 20:30

x Vuf x wrote:
> Meget a pro pos den evigt verserende påstand om,
> at blandinger pr. defination ALTID er sunde og raske...

Det er vist også bare en gang ævl.

> Blanding af KM og Lab gi'r hvalpe, der tidligt, som regel
> allerede som hvalp, dør af mave/indre blødninger!

Det var da ellers en påstand der ville noget.

/Jens (med 2 Labblandinger der pt er sunde og raske)

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 00:45

Fri, 4 Jun 2004 21:29:58 +0200, Pwh wrote:

>Det var da ellers en påstand der ville noget.

Det er desværre ikke kun enpåstand!

>/Jens (med 2 Labblandinger der pt er sunde og raske)

Ok, men er det KL/Lab?

Min venindes voksne søn, har lige mistet sin hvalp.
Han ringede til en KL-opdrætter og fortalte manden,
at hans KL/Lab-hvalp lige var død.
"Nå, den døde af indre blødninger." sagde manden,
inden Søren havde haft en chance for at fortælle
manden, hvad hvalpen var død af.

Fra : Holm

Dato : 04-06-04 23:51

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Blanding af KM og Lab gi'r hvalpe, der tidligt, som regel
> allerede som hvalp, dør af mave/indre blødninger!

...hvor er dokumentationen for det ?
Risikoen for den slags er hænger overhovedet ikke sammen med hvilke racer
der blandes , men har ganske andre årsager .
Hvad skulle det i øvrigt være som netop forårsagede den slags melle KM og
Lab ??
Hvilke faktorer bevirker dette ??

Hvor har du de oplysninger fra ?

Hilsen skeptiske Holm

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 00:48

Sat, 5 Jun 2004 00:50:49 +0200, Holm wrote:
> [...]

>der blandes , men har ganske andre årsager .
>Hvad skulle det i øvrigt være som netop forårsagede den slags melle KM og

Det kan jeg ikke svare dig på. Jeg er selv skeptisk og ville
egentlig bare høre, om andre havde hørt/været ud for det samme,
som den opdrætter gav til kende.

Fra : Pwh

Dato : 05-06-04 08:42

> Det kan jeg ikke svare dig på. Jeg er selv skeptisk og ville
> egentlig bare høre, om andre havde hørt/været ud for det samme,
> som den opdrætter gav til kende.

Det var vist ikke helt formuleret som et spørgsmål fra din side
men mere som en konstatering af at blandingen KM/Lab altid
døde af mave/indre blødninger. Det må vel trods alt værer ret
få der disideret "opdrætter" blandinger af KM/Lab.
Der kan jo have været problemer med et af forældredyrene
så skaden var opstået ligemeget hvem de var blevet krydset med.

/Jens (med Lab/schæfer & Lab/Rotte)

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 11:28

Sat, 5 Jun 2004 09:42:25 +0200, Pwh wrote:

>Det var vist ikke helt formuleret som et spørgsmål fra din side
>men mere som en konstatering af at blandingen KM/Lab altid
>døde af mave/indre blødninger.

Jeg gav det videre, som jeg fik det; nemlig som konstatering
af fakta udfra mandens erfaring.
Sørens hvalp blev kun 4 mdr.!

>Det må vel trods alt være ret få, der desideret "opdrætter"
>blandinger af KM/Lab.

Søren blev instrueret om straks at gi' den avler besked, da det
fremgik, at avleren agtede at lave flere kuld.

>Der kan jo have været problemer med et af forældredyrene
>så skaden var opstået ligemeget hvem de var blevet krydset med.

Det kunne der ja, men det var altså opdrætterens erfaring,
at det altid var den blanding uanset forældredyr.

Opdrætteren bor i Viborg og er, så vidt jeg ved, ikke organiseret.

Hvor blandingsavleren bor, ved jeg ikke...endnu.

Fra : Pwh

Dato : 05-06-04 15:57

> Jeg gav det videre, som jeg fik det; nemlig som konstatering
> af fakta udfra mandens erfaring.

Så burde du nok have formuleret dig lidt klarere, du skrev jo
at blandingen KM/Lab alle ville afgå ved døden, slut færdig.

> Sørens hvalp blev kun 4 mdr.!

Trist at hører, men jeg vil da gætte på at der render nogle
sunde og raske KM/Lab blandinger rundt i landet.
Du skrev jo at allesammen døde som hvalpe, det lyder
ikke sådan helt sansynligt, vel.

> Søren blev instrueret om straks at gi' den avler besked, da det
> fremgik, at avleren agtede at lave flere kuld.

En avler er jo ikke meget at lave statestik ud fra.

> Det kunne der ja, men det var altså opdrætterens erfaring,
> at det altid var den blanding uanset forældredyr.

Det lyder en kende for usansynligt i mine ører.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 20:38

Sat, 5 Jun 2004 16:56:59 +0200, Pwh wrote:

>Så burde du nok have formuleret dig lidt klarere, du skrev jo
>at blandingen KM/Lab alle ville afgå ved døden, slut færdig.

Det var hans udsagn, ja.

>Trist at hører, men jeg vil da gætte på at der render nogle
>sunde og raske KM/Lab blandinger rundt i landet.
>Du skrev jo at allesammen døde som hvalpe, det lyder
>ikke sådan helt sansynligt, vel.

Stadig mandens udsagn, og hvorfor lyder det ikke sandsynligt?

>En avler er jo ikke meget at lave statestik ud fra.

Det gjorde jeg nu heller ikke!

>Det lyder en kende for usansynligt i mine ører.

Måske.

Fra : Pwh

Dato : 05-06-04 21:09

> Det var hans udsagn, ja.

Det var ikke det du skrev, du skrev det som værende dit
eget udsagn og må derfor da selv stå til regnskab for det.

> Stadig mandens udsagn, og hvorfor lyder det ikke sandsynligt?

Lad mig omformulerer det, hvad skulle logikken/årsagen værer
til at blandingen KM/Lab ikke skulle have chancher for at overleve.

> Det gjorde jeg nu heller ikke!

Hvad vil du så kalde et udsagn om at "blandingen KM/Lab
altid dør af mave/indre blødninger" det må da værer statestik
der siger 100% dødelighed hos KM/Labber.

Men inden vi nu kører for meget galt af hinanden, jeg siger ikke
at KM/Labblandingen er god eller dårlig, det var din dødsdom
over alle af den race jeg hoppede lidt i stolen over.
Og stadigvæk var det dig og ikke alle mulige andre der skrev det,
så du må forvente at når du komme med et for visse af os andre
usansynligt postulat at du kan underbygge det en smule bedre
end at du kender en tilfældig opdrætter der siger sådan.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 22:04

Sat, 5 Jun 2004 22:08:54 +0200, Pwh wrote:

>Det var ikke det du skrev, du skrev det som værende dit
>eget udsagn og må derfor da selv stå til regnskab for det.

Og du skal som sædvanligt ha' alt pillet ud i petitesser
og skåret ud i pap!

>Lad mig omformulerer det, hvad skulle logikken/årsagen værer
>til at blandingen KM/Lab ikke skulle have chancher for at overleve.

Det er dét, jeg gerne vil vide/prøve at finde ud af.

>Hvad vil du så kalde et udsagn om at "blandingen KM/Lab
>altid dør af mave/indre blødninger" det må da værer statestik
>der siger 100% dødelighed hos KM/Labber.

Igen "flueknepperi"!

>Men inden vi nu kører for meget galt af hinanden, jeg siger ikke
>at KM/Labblandingen er god eller dårlig, det var din dødsdom
>over alle af den race jeg hoppede lidt i stolen over.

En blanding er ikke en race!

> [...]
>usansynligt postulat at du kan underbygge det en smule bedre
>end at du kender en tilfældig opdrætter der siger sådan.

Jeg skal aldeles ikke underbygge en andens udsagn. Jeg vil finde
ud af rigtigheden i det. Og er det her ikke det rigtige forum til
dette, vil jeg da gerne vises i den rigtige retning!

Fra : Pwh

Dato : 05-06-04 22:28

> Og du skal som sædvanligt ha' alt pillet ud i petitesser
> og skåret ud i pap!

Nå nå, små slag. Hvis jeg kommer med en påstand herinde
må jeg da også pænt gører rede for den. Det hjælper ikke du
bliver sur og begynder at angribe mig personligt i stedet for.
Det gør kun dit indlæg endnu mere useriøst.

> Det er dét, jeg gerne vil vide/prøve at finde ud af.

Det burde du måske have gjort inden at du kom med udsagnet.

> Igen "flueknepperi"!

Jamen havde jeg ret, eller hvad.
Man skal ikke blive så "dumstolt" at man ikke kan indrømme
at man har skrevet noget forkert eller har ændret mening.

> En blanding er ikke en race!

Var det virkligt det bedste du kunne finde på at svarer
Men jeg beklager da meget min slåfejl mht "race" og retter det til "gadekryds"

Det ser vi da spændt frem til.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 06-06-04 00:17

Sat, 5 Jun 2004 23:27:45 +0200, Pwh wrote:

> [...]
>bliver sur og begynder at angribe mig personligt i stedet for.
>Det gør kun dit indlæg endnu mere useriøst.

Og dit mere seriøst eller hvad? Der skal intet til,
før du føler dig personligt angrebet og kan samtidigt
ikke se, når du selv bli'r personlig!

>Det burde du måske have gjort inden at du kom med udsagnet.

Se venligst nedenfor.

>Jamen havde jeg ret, eller hvad.
>Man skal ikke blive så "dumstolt" at man ikke kan indrømme
>at man har skrevet noget forkert eller har ændret mening.

Jeg kan ikke se, hvor jeg skulle ha' ændret mening!

>Var det virkligt det bedste du kunne finde på at svarer

Det var alt, hvad jeg GAD svare!

>Men jeg beklager da meget min slåfejl mht "race" og retter det til "gadekryds"

Aha...Dine udtalelser er "slåfejl". Mine er u-underbyggede
og nærmest dybt debile!

>Det ser vi da spændt frem til.

Hvad ser du frem til? Du kan altså ikke bibringe noget?
Eller vise mig i den rigtige retning?

Fra : Leyna

Dato : 06-06-04 08:07

On Sun, 06 Jun 2004 01:17:20 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Og dit mere seriøst eller hvad? Der skal intet til,
>før du føler dig personligt angrebet og kan samtidigt
>ikke se, når du selv bli'r personlig!

For lige at gyde olie på de oprørte vande...

Vuf skrev:
"Blanding af KM og Lab gi'r hvalpe, der tidligt, som regel
allerede som hvalp, dør af mave/indre blødninger!"

Jeg må erkende, at jeg ikke kan opfatte det som et spørgsmål, og
dermed må give Jens ret i, at du nok har formuleret dig lidt uheldigt
denne gang. Og det har absolut intet med personforfølgelse at gøre.
For mig at se kommer du med en helt utvetydig påstand, som du ikke
underbygger med noget som helst (i første omgang), og så kommer folk
altså også op ad starthullerne.

Det ville nok også støde dig hvis jeg kom med en påstand om at
Papillioner (nu håber jeg sandelig at jeg har stvet rigtigt denne
gang. *G*) fik eksem og mistede pelsen indenfor et givent tidsrum,
ikk'? Jeg kunne have oplevet det med et enkelt kuld, som var arveligt
disponeret, men det ville jeg jo ikke kunne bedømme hele racen på. Med
blandinger er det endnu sværere, da man ikke kan have nogen sikkerhed
for hvor meget hunden får fra den ene eller fra den anden. Kommer den
til at ligne en lab eller en KM? Får den sindet fra den ene eller fra
den anden, eller bliver det en form for "mutation"?

Måske ville det have været mere givtigt for alle, hvis du havde gjort
rede for, hvad det var du havde oplevet, og havde spurgt om der var
andre der havde samme erfaring. Så undgår man denne slags
misforståelser (hører sådan nogle egentlig ikke til i kattegruppen?
*G*), og så kommer vi ikke ud i disse opslidende diskussioner.

Jeg elsker mine blandingshunde, men skal jeg være helt ærlig, så er
jeg da osse fuldstændig pjattet med dine små sofapuder. *G* Det har
intet at gøre med om de er racerene eller ej. Jeg elsker bare hunde
generelt. Men med hensyn til helbred, så kan man med de fleste
racehunde i forvejen få at vide hvilke risikogrupper de ligger
indenfor, hvor man med blandinger ikke kan vide noget som helst. Så
hvis du vil bevise at blandinger er mere sarte end racerene, så har du
skudt over målet, for der bliver jo netop ikke lavet statistikker over
blandinger, og forældredyrene er ikke registreret nogen steder, så man
kan heller ikke sikre sig mod en specielt farlig, arvelig sygdom.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 06-06-04 10:21

> [...]
> For mig at se kommer du med en helt utvetydig påstand, som du ikke
> underbygger med noget som helst (i første omgang), og så kommer folk

Tak Leyna, det var faktisk det eneste jeg mente.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 06-06-04 19:28

Sun, 6 Jun 2004 11:20:31 +0200, Pwh wrote:

>Tak Leyna, det var faktisk det eneste jeg mente.

Hvorfor sagde du det så ikke? Æhhh skrev det?

Fra : Pwh

Dato : 06-06-04 21:46

x Vuf x wrote:

> Hvorfor sagde du det så ikke? Æhhh skrev det?

Det gjorde jeg faktisk også, gå tilbage i tråden og læs selv.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 06-06-04 19:28

Sun, 06 Jun 2004 09:06:41 +0200, Leyna wrote:
> [...]

Dette står jeg 100% ved!

> [...]

>Jeg må erkende, at jeg ikke kan opfatte det som et spørgsmål,
>og dermed må give Jens ret i, at du nok har formuleret dig

Nej igen...Det gør jeg nok tit.

>Og det har absolut intet med personforfølgelse at gøre.

Nej ikke lige det der.

>For mig at se kommer du med en helt utvetydig påstand,
>som du ikke underbygger med noget som helst (i første omgang),
>og så kommer folk altså også op ad starthullerne.

Helt klart. Så vågnede de da...
Desværre har jeg endnu ikke kunnet få den opdrætters (af KM)
navn og tlf.nr., så jeg er ikke kommet nærmere.

>Papillioner (nu håber jeg sandelig at jeg har stavet rigtigt denne
>gang. *G*)

Nej du gjorde ikke . :-þ
Staves Papillon. Siges Papijong.

>Det ville nok også støde dig hvis jeg kom med en påstand om at
>fik eksem og mistede pelsen indenfor et givent tidsrum, ikk'?

Sikkert, men det ville du aldrig sige, for du ville vide,
det var en løgn!

>Jeg kunne have oplevet det med et enkelt kuld, som var arveligt
>disponeret, men det ville jeg jo ikke kunne bedømme hele racen på.

Han var nu så sikker i sin sag, at det nok ikke var fra et enkelt
kuld, hans bedømmelse kom fra! Giv nu lige folk lidt kredit.

> [...]
>misforståelser (hører sådan nogle egentlig ikke til i kattegruppen?
>*G*), og så kommer vi ikke ud i disse opslidende diskussioner.

Jeg skal ta' mig sammen og forsøge at få det mere rigtigt næste gang.
Ivrigheden overtog, og jeg ville bare ha' det på nettet NU! *s*

>Så hvis du vil bevise at blandinger er mere sarte end racerene,
>så har du skudt over målet,

Nej, det var ikke dét, jeg ville. Jeg vil bare gerne ha' rammet
en pæl gennem den oldnordiske påstand angående racehunde og deres
generelle helbredstilstand!

Fra : Leyna

Dato : 06-06-04 19:54

On Sun, 06 Jun 2004 20:27:31 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Nej du gjorde ikke . :-þ
>Staves Papillon. Siges Papijong.

Næste gang skriver jeg sg* bare "sommerfugl". Det ka' jeg i det
mindste stave til.

>Sikkert, men det ville du aldrig sige, for du ville vide,
>det var en løgn!

Bare et eksempel, søde!

>Han var nu så sikker i sin sag, at det nok ikke var fra et enkelt
>kuld, hans bedømmelse kom fra! Giv nu lige folk lidt kredit.

Sg* ikke når jeg selv sidder med sådan en blanding, som jeg absolut
mener er sund og rask.
Jeg har aldrig hørt det udsagn før, men det kan jo godt være den
enkelte "opdrætter" ("" fordi jeg ikke opfatter blandingshunde som
decideret opdræt, men det er en personlig opfattelse.), der ligger
inde med noget rigtig dårligt arvemasse, som han alligevel avler
videre på. Det kunne lyde sådan, når det åbenbart er noget han har
oplevet før...

>Jeg skal ta' mig sammen og forsøge at få det mere rigtigt næste gang.
>Ivrigheden overtog, og jeg ville bare ha' det på nettet NU! *s*

Det kender jeg godt, og så kan man godt komme til at udtrykke sig lidt
for skråsikkert. Under alle omstændigheder synes jeg at det er
sørgeligt med de stakkels hvalpe der sætter livet til... men jeg kan
så fortælle dig, at Hansen lever i bedste velgående og ikke minder
spor om en zombiehund.

>Nej, det var ikke dét, jeg ville. Jeg vil bare gerne ha' rammet
>en pæl gennem den oldnordiske påstand angående racehunde og deres
>generelle helbredstilstand!

Som sagt før, så er der statistikker over de arvelige sygdomme som de
racerene hunde fører med sig. Der kan lægges lange undersøgelser til
grund for at der indenfor en given race er den ene eller den anden
skavank. Der er ingen statistik for blandingerne, og derfor kan
sygdommene ikke kortlægges. Det ville også være meget svært med sådan
en blanding som Vaks, for der er jo ingen der aner hvad de sidste 50%
indeholder. sin mor ligner han i hvert fald ikke!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 06-06-04 20:13

Sun, 06 Jun 2004 20:53:37 +0200, Leyna wrote:

>Næste gang skriver jeg sg* bare "sommerfugl".
>Det ka' jeg i det mindste stave til.

<Fniiiiis>...Æhhh jamen det er så bare ok.

>Sg* ikke når jeg selv sidder med sådan en blanding, som jeg absolut
>mener er sund og rask.

Er du 100% sikker på, der ikke er andet i ham?
Jeg synes ikke, han ligner hverken den ene eller den anden!

> [...]
>inde med noget rigtig dårligt arvemasse, som han alligevel avler
>videre på. Det kunne lyde sådan, når det åbenbart er noget han har

Den opdrætter laver rene KM. Det er en vild avler, Søren havde sin hvalp fra.
I Københavnsområdet findes en "kennel", der KUN laver blandinger!
Du kan finde den i en tlf.bog.

> [...]
>sørgeligt med de stakkels hvalpe der sætter livet til... men jeg kan
>så fortælle dig, at Hansen lever i bedste velgående og ikke minder

Som sagt; der er garanteret mere i ham end de 2 racer!

> [...]
>en blanding som Vaks, for der er jo ingen der aner hvad de sidste 50%
>indeholder. sin mor ligner han i hvert fald ikke!

Hehe...Det var i øvrigt mig, der fortalte jer dette. Ja og Brøgger.

Fra : Leyna

Dato : 06-06-04 21:50

On Sun, 06 Jun 2004 21:12:52 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Er du 100% sikker på, der ikke er andet i ham?

Det kan man jo aldrig være, men det er de oplysninger de tidligere
ejere gav. Når ikke der foreligger et reelt stamtræ kan man jo ikke
være sikker på noget som helst.

>Jeg synes ikke, han ligner hverken den ene eller den anden!

Måske ikke, men Vaks ligner jo bestemt heller ikke en Flatter, og dér
_ved_ jeg jo med sikkerhed hvem moderen er.

>Som sagt; der er garanteret mere i ham end de 2 racer!

Det er der ingen der kan hverken bevise eller modbevise. Sådan er det
jo med blandinger.

>Hehe...Det var i øvrigt mig, der fortalte jer dette. Ja og Brøgger.

Det var Brøgger der var inde på det først, men det er jo egentlig
underordnet, for så længe hundene ikke registreres, så er der jo ingen
måde at holde rede på hvad de måtte bære rundt på af arvelige
egenskaber. Det er det samme hvis jeg køber en raceren hund uden
stamtavle, så har jeg ikke en chance for at vide hvad der måtte være
af arvelige sygdomme, og jeg kan så uden vidende komme til at avle
videre på en alvorlig fejl... for der findes altså fejl også inden for
de racerene!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 07-06-04 17:09

Sun, 06 Jun 2004 22:50:00 +0200, Leyna wrote:

>Det kan man jo aldrig være, men det er de oplysninger de
>tidligere ejere gav. Når ikke der foreligger et reelt stamtræ
>kan man jo ikke være sikker på noget som helst.

Og de er måske ikke engang avlerne af hunden, så de har
også kun fået det at vide af avleren.

>Måske ikke, men Vaks ligner jo bestemt heller ikke en Flatter, og dér
>_ved_ jeg jo med sikkerhed hvem moderen er.

Næ, men du kender måske også faderen? ;-D

> [...]
>arvelige sygdomme, og jeg kan så uden vidende komme til at avle
>videre på en alvorlig fejl... for der findes altså fejl også

Ja da, og derfor får de jo også et avlsforbudsstempel i deres stambog!

Fra : Leyna

Dato : 07-06-04 22:10

On Mon, 07 Jun 2004 18:08:47 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Og de er måske ikke engang avlerne af hunden, så de har
>også kun fået det at vide af avleren.

Jeps, og så løber vi alle med en halv vind...

>Næ, men du kender måske også faderen? ;-D

Som min kloge mand engang fastslog... "Det er hannen, der er faderen!"
LOL
Jeg tror ikke der er andre end Trunte, der ved med sikkerhed hvem
faderen er, og hun sladrer garanteret ikke!

>Ja da, og derfor får de jo også et avlsforbudsstempel i deres stambog!

Betyder det ikke blot at hvalpene ikke kan blive DKK-registreret?
Jeg mener, der er jo mange mennesker der gerne vil have en racehund
_uden_ stamtavle, og så kan sådanne hunde jo sagtens bruges, og så har
vi balladen... *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 07-06-04 22:38

Mon, 07 Jun 2004 23:10:13 +0200, Leyna wrote:

>Jeps, og så løber vi alle med en halv vind...

Nemlig, og det er måske grunden til, at han ikke er en zombie..

>Betyder det ikke blot at hvalpene ikke kan blive DKK-registreret?

NEJ!!!... (Ja, der er 2 i overskud)
Det betyder, at hunden er fejlbehæftet og ikke må bruges til avl!

>Jeg mener, der er jo mange mennesker der gerne vil have en racehund
>_uden_ stamtavle, og så kan sådanne hunde jo sagtens bruges, og så har
>vi balladen... *SUK*

Endnu en grund til IKKE at købe uden stambog.

Fra : Leyna

Dato : 08-06-04 09:08

On Mon, 07 Jun 2004 23:37:35 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>NEJ!!!... (Ja, der er 2 i overskud)
>Det betyder, at hunden er fejlbehæftet og ikke må bruges til avl!

Nej, det er jeg klar over, men hvis man ikke registrerer hvalpene i
DKK, hvem skal så kontrollere at man har overholdt avlsforbudet?

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 08-06-04 10:05

Antyder du dermed, at f.eks. DHL ikke evner at holde styr på deres opdrættere?

Fra : Leyna

Dato : 08-06-04 13:26

On Tue, 08 Jun 2004 11:04:51 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Antyder du dermed, at f.eks. DHL ikke evner at holde styr på deres opdrættere?

Jeg prøver lige at omformulere mit spørgsmål...
Hvis hvalpene ikke bliver registreret NOGEN steder, hvem holder så øje
med avlsforbuddet?

(Jeg antyder ingenting. Jeg spørger.)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 08-06-04 16:00

Tue, 08 Jun 2004 14:26:18 +0200, Leyna wrote:

>Jeg prøver lige at omformulere mit spørgsmål...
>Hvis hvalpene ikke bliver registreret NOGEN steder, hvem holder så øje
>med avlsforbuddet?

Ingen. Hvis du har en hund med avlsforbud i bogen, skal der nok være
en eller anden, der sladrer. Hvad der sker, udover at du har startet
et dårligt kuld, der går et kummerligt liv i møde, det må du spørge
den relevante klub om.

>(Jeg antyder ingenting. Jeg spørger.)

Du mere end antyder op til flere gange, at der kun findes DKK! :-þ

Fra : Leyna

Dato : 08-06-04 17:56

On Tue, 08 Jun 2004 16:59:54 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Du mere end antyder op til flere gange, at der kun findes DKK! :-þ

Årh, det var dér skoen trykkede. Næeh det nævnte jeg kun fordi det er
den eneste jeg kender.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 06-06-04 10:17

> Og dit mere seriøst eller hvad? Der skal intet til,
> før du føler dig personligt angrebet og kan samtidigt
> ikke se, når du selv bli'r personlig!

Den må jeg lige have en gang mere, hvor har jeg angrebet dig personligt,
Men når du skriver "at jeg som sædvanligt skal have skåret tingene
ud i pap" så er det vel mig du mener, og ikke en generel betragtning.

> Jeg kan ikke se, hvor jeg skulle ha' ændret mening!

Du står så stadig fast på at der er 100% dødelighed hos KM/Labblandinger,
det er faktisk det eneste jeg har opponeret over i dit indlæg.

> Det var alt, hvad jeg GAD svare!

Fair nok, men gider du slet ikke debbaterer med mig kan du da
bare skrive det med det samme eller lade værer med at svarer
på mine indlæg. Du behøver da ikke hidse dig op fordi jeg stiller
mig tvivlende overfor hvad du skriver, tag det nu helt roligt.

> Aha...Dine udtalelser er "slåfejl". Mine er u-underbyggede
> og nærmest dybt debile!

Jamen du havde da helt ret i at man ikke kan kalde en blanding for en race,
så det tager jeg da til efterretning og vedkender mig min fejl.
Og hvor helvede skriver jeg at dine udtaelser er debile, det er slet ikke
min stil at tale til folk på den måde og slet ikke på Usenet.
Hold dig venligst til sandheden og lad værer med at beskylde mig
for noget jeg aldrig har eller kunne finde på at skrive.

> Hvad ser du frem til? Du kan altså ikke bibringe noget?
> Eller vise mig i den rigtige retning?

Jeg synes da at emnet er interrasant da jeg selv har blandinger,
men nej, genetik er ikke sådan lige mit område så der kan jeg
nok ikke bidrage med noget af værdi. Hvis du heller ikke havde
meldt så kategorisk ud i din oprindelige posting, så havde jeg da
også kun læst med fra sidelinien og ikke blandet mig.
Men af en eller anden grund er det altså lykkedes mig at bringe dit
pis i kog, det var ikke meningen, tro mig. Og så har debatten jo kørt siden.
Skulle vi nu ikke lige klappe hesten lidt inden vi går hen og bliver
uvenner over noget så tåbeligt som noget ordkløveri.
Det var skam seriøst ment at jeg spændt så frem til hvad du fandt ud af.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 06-06-04 19:31

Sun, 6 Jun 2004 11:16:40 +0200, Pwh wrote:

>Det var skam seriøst ment at jeg spændt så frem til hvad du fandt ud af.

Ja ja, men jeg gør hvad jeg kan, for at få mandens navn og tlf.nr.,
så jeg selv kan tale med ham.

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-06-04 17:39

x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk> wrote in message news:<gc22c0h1lc82b2487hf8uvc6gi0n9rkg9h@4ax.com>...

> Det kan jeg ikke svare dig på. Jeg er selv skeptisk og ville
> egentlig bare høre, om andre havde hørt/været ud for det samme,
> som den opdrætter gav til kende.

I politikens bog om gadekryds - tror jeg nok, for jeg har den ikke
lige inden for rækkevidde - beskrives at blandinger af old english
sheepdog og bordercollie(?)
får problemer fordi de både får den lange yderpels, og en meget tæt
underuld som bevirker at hunden nærmest kvæles i sin egen pels. Her må
der være en arvegang som betyder at de to pelstyper begge går igen i
afkommet. jeg har nu set en lab/klm blanding, men er temmelig sikkert
på at der må være noget mere blandet ind i den hund, og så holder
regnestykket ikke helt med dit.

Hilsen Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 20:42

5 Jun 2004 09:39:00 -0700, Kim Christensen wrote:

> [...]
>nærmest kvæles i sin egen pels. Her må der være en arvegang som
>betyder at de to pelstyper begge går igen i afkommet.

Aha...Endnu en blanding, der aldrig sku' ha' været lavet...

>jeg har nu set en lab/klm blanding, men er temmelig sikkert
>på at der må være noget mere blandet ind i den hund, og så holder
>regnestykket ikke helt med dit.

Jeg mener nu ikke at ha' sat et regnestykke op...

Fra : Pwh

Dato : 05-06-04 21:14

> Aha...Endnu en blanding, der aldrig sku' ha' været lavet...

Hvis det skal læses som et generelt angreb på blandinger frem
for "racerene hunde" så kan jeg hurtigt ved at bladre en hundebog
igennem nævne en række "racehunde" der ikke burde værer blevet lavet.
De er simpelthen så fysisk/psykisk defekte at man græmmes over menneskets
dårlige smag når det kommer til at forme hunde efter deres idealer.

/Jens (der synes en hund er en hund, racerren eller ej)

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-06-04 10:21

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message news:<40c22998$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> dårlige smag når det kommer til at forme hunde efter deres idealer.
>
> /Jens (der synes en hund er en hund, racerren eller ej)

Ja, racehndene er generelt ikke bedre - eller dårligere. Der findes
racehunde som er lavet af "kryptonit" (vistnok noget Supermand er
lavet af?) og som simplet hen kan tåle alt. Og så er der ynkelige
skravl som efterhånden er så degenereret at de kun kan føde ved
kejsersnit, eller ikke kan trække vejret gennem næsen.

Når man blander racehunde så kommer der noget af det hele med. Med
Sheepdog/BCollie blandingen er der to pelstyper som åbenbart begge har
dominante arveegenskaber som siden kommer til at genere afkommet,
uden at man derfor kan sige at forældredyrene har været syge. OES og
BC er jo ikke ligefrem skrøbelige og sygelige racehunde.

Andre blandinger kan blive meget vellykkede. Blandingen af
Labrador/Ruhåaret hønsehund ("Rulab") er da ved at være en meget
populær jagthund.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 06-06-04 10:36

> [...]
> skravl som efterhånden er så degenereret at de kun kan føde ved
> kejsersnit, eller ikke kan trække vejret gennem næsen.

Ja, det er ynkeligt at se på ;-(

> [...]
> uden at man derfor kan sige at forældredyrene har været syge. OES og
> BC er jo ikke ligefrem skrøbelige og sygelige racehunde.

Det er også derfor at jeg personligt ikke tør tage en blandingshund
der består af X-antal ukendte racer, det er simpelthen for uforudsigeligt
hvad der kommer ud af det i sidste ende. Men det går vist som regel godt
efter hvad jeg har kunnet forstå på folk med X-blandinger.
Og som Punish så rigtigt skriver, så bør man nok heller ikke blande
vagthunderacer og kamphunderacer, det kan blive en arrig satan der
hverken kan med mennesker eller dyr.

> Andre blandinger kan blive meget vellykkede. Blandingen af
> Labrador/Ruhåaret hønsehund ("Rulab") er da ved at være en meget
> populær jagthund.

Det lyder da også som en rigtig god blanding.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 06-06-04 19:35

6 Jun 2004 02:20:47 -0700, Kim Christensen wrote:

> [...]
>skravl som efterhånden er så degenereret at de kun kan føde ved
>kejsersnit, eller ikke kan trække vejret gennem næsen.

Og DET kan bringe mig op på barikaderne! De stakkels dyr!

> [...]
>uden at man derfor kan sige at forældredyrene har været syge. OES og
>BC er jo ikke ligefrem skrøbelige og sygelige racehunde.

Jo, collie er nervesvag. Der skal ikke meget til, før den er et
nervevrag eller bidsk.
(Det har jeg læst mig til og også selv haft en collie)

>Andre blandinger kan blive meget vellykkede. Blandingen af
>Labrador/Ruhåaret hønsehund ("Rulab") er da ved at være en meget
>populær jagthund.

Ja. Måske derfor, de prøver med KM/Lab. Det er jo også 2 jagthunde.

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-06-04 18:38

x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk> wrote in message news:<koo6c01jl5rqdc7odl1stfila35e7t3c2i@4ax.com>...

> Jo, collie er nervesvag. Der skal ikke meget til, før den er et
> nervevrag eller bidsk.
> (Det har jeg læst mig til og også selv haft en collie)

Stop stop vent nu lidt!

Det var ikke den almindelige collie, men border collien jeg mente!
Border'eren kan og bliver stadig i stor udstrækning brugt som
arbejdshund. Den almindelige collie overlevede ikke Lassie filmene som
brugshund, og er nu sammen med flere andre tidligere brugshunderacer
mest til pynt på udstillinger.

Hilsen kim

Fra : x Vuf x

Dato : 07-06-04 22:01

7 Jun 2004 10:38:11 -0700, Kim Christensen wrote:

> [...]

>arbejdshund. Den almindelige collie overlevede ikke Lassie filmene som
>brugshund, og er nu sammen med flere andre tidligere brugshunderacer

Ja se DET var jo en helt anden historie! ;-D

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-06-04 10:24

x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk> wrote in message news:<2984c0hs5uns6k1o611mjspb24uvpn6919@4ax.com>...

> Jeg mener nu ikke at ha' sat et regnestykke op...

Næ, men i den lab/kl-m blanding som jeg kender er der jo også noget
schæferhund, så derfor passer -øh- skal så vi sige sammenligningen
ikke. Og det var mig der troede at schæferhunde kun havde
sygdomsgener!

Hilsen Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 06-06-04 19:38

6 Jun 2004 02:23:54 -0700, Kim Christensen wrote:

> [...]
>schæferhund, så derfor passer -øh- skal så vi sige sammenligningen
>ikke. Og det var mig der troede at schæferhunde kun havde

Nååå...
Næ en schäfer kan sjovt nok (hvis man er heldig) bibringe
lidt godt til afkommet.

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 07:36

On Fri, 04 Jun 2004 18:51:39 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Blanding af KM og Lab gi'r hvalpe, der tidligt, som regel
>allerede som hvalp, dør af mave/indre blødninger!

Det vil Hansen da vist blive ked af at høre!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-06-04 08:45

Leyna wrote:

> Det vil Hansen da vist blive ked af at høre!

Vil det sige at Hansen er en levende død hund
altså en rigtig zombiehund

/Jens (som straks bliver bange for Hansen)

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 11:29

Sat, 5 Jun 2004 09:44:43 +0200, Pwh wrote:

>Vil det sige at Hansen er en levende død hund
>altså en rigtig zombiehund

>/Jens (som straks bliver bange for Hansen)

<Fniiis>

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 11:43

On Sat, 05 Jun 2004 12:29:27 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

><Fniiis>

Hov hov, du ødelægger altså det hele ved at fnise. Ku' du ikke osse
blive bare lidt bange for ham?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 11:42

On Sat, 5 Jun 2004 09:44:43 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Vil det sige at Hansen er en levende død hund
>altså en rigtig zombiehund

Tjaeh han bliver da snart to år, så det må han vel være.

>/Jens (som straks bliver bange for Hansen)

Det vil han til gengæld helt sikkert blive glad for! Det er altså ikke
ret mange der bliver bange for ham. *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-06-04 15:59

> Det vil han til gengæld helt sikkert blive glad for! Det er altså ikke
> ret mange der bliver bange for ham. *G*

Det glæder mig, jeg er altid glad for at glæde en hund ))

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 11:29

Sat, 05 Jun 2004 08:35:39 +0200, Leyna wrote:

>Det vil Hansen da vist blive ked af at høre!

Hansen har da mere end de 2 racer i sig?!

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 11:44

On Sat, 05 Jun 2004 12:28:58 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Hansen har da mere end de 2 racer i sig?!

Se det aner jeg jo intet om. Fik blot at vide at han var en KM/lab
blanding.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 11:49

Sat, 05 Jun 2004 12:43:39 +0200, Leyna wrote:

>Se det aner jeg jo intet om. Fik blot at vide at han var
>en KM/lab blanding.

Ok. Jeg er stadig på sagen, for den har gjort mig nysgerrig.