newsservere med dk.edb og sslug grupper me~
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 03-06-04 19:42

Hej NG

Er der nogen newsserever der har både sslug grupperne og dk.edb grupperne,
og som har fri adgang? Det er lettere irriterende at skulle skifte
servere hver gang man skal læse nyheder.

Hilsen
keld

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-06-04 19:53

Således skrev Keld Jørn Simonsen den Thu, 03 Jun 2004 18:41:30 +0000:

>Er der nogen newsserever der har både sslug grupperne og dk.edb grupperne,
>og som har fri adgang? Det er lettere irriterende at skulle skifte
>servere hver gang man skal læse nyheder.

Hvad med at prøve Leafnode med fetchnews?

<http://www.leafnode.org/>

Den samler alle dine grupper fra de forskellige newsservere i et
lokalt newsfeed.

Knud
--
Why are there 5 syllables in the word 'monosyllabic'?

Fra : Peter Makholm

Dato : 03-06-04 20:20

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> writes:

> Er der nogen newsserever der har både sslug grupperne og dk.edb grupperne,
> og som har fri adgang? Det er lettere irriterende at skulle skifte
> servere hver gang man skal læse nyheder.

En mulighed ville være at bruge en newsreader der understøtter flere
newsservere.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 07-06-04 22:15

Gør som jeg. (TM), brug gnus. Efter nogen hjælp i denne gruppe fik jeg
den endda til at bruge forskellig afsender til sslug og til åbne
grupper (spam reduktion).

Brug B (browse foreign server) i "Gnus: *Group*"-bufferen til at åbne
news.ssug.dk første gang.

Her er et snip fra .emacs:
-----------------
; forsøg på kun at vise korrekt e-mail til sslug-listerne jvf. sslug.emacs

(setq gnus-posting-styles
'((".*"
    (address "migselv@mail.tele_.dk")
    )
   ("nntp\\+sslug.dk:sslug.*"
    (address "migselv@mail.tele.dk")
    )
   )
)

;; -- from http://www.faqs.org/faqs/gnus-faq/section-42.html ---
;; Hack for posting on foreign servers
(add-hook 'message-setup-hook
(lambda ()
(local-set-key "\C-c\C-c" 'message-send-and-exit-with-prefix)))

(defun message-send-and-exit-with-prefix ()
"Call the message-send-and-exit function with a positive number argument
to make it post the message on the foreign NNTP server of a group, instead
of the default NNTP server"
(interactive)
(message-send-and-exit 1))
;; -- end code from FAQ

Det her er Debian woody med emacs 20.7.2.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk