indlæse en linie i spamassassins local.cf ~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 03-06-04 12:27

Hej NG

Er det muligt at lave et script, således at jeg kan gå ind på en side på min
webserver, som selvfølgelig er godt beskyttet med passwds og lign, at ind og
udlæse black eller whitelistet mailadresser i spamassasins conf ?

jeg har et shell script der kan tricket, men det ville være dejligt, hvis
det var muligt fra webben.

Jacob

Fra : Dennis Newel

Dato : 03-06-04 13:07

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> udlæse black eller whitelistet mailadresser i spamassasins conf ?
>
> jeg har et shell script der kan tricket, men det ville være dejligt, hvis

Du komemr ikke uden om at skulle bruge et scripting sprog ala Perl, PHP
el. lign. men ellers er det simpelt nok. I både Perl og PHP kan du åbne
en fil, tilføje data til den og gemme/lukke den igen. Du kan ligeledes
hente indholdet af filen, og præsentere det som du har lyst.

Umiddelbart er dette nok noget der hører hjemme i f.eks.
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, med mindre der er nogle der
kender en app. der kan det ønskede i forvejen :)

./Dennis

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 03-06-04 13:24

"Dennis Newel" <dennis@newel.dk> wrote in message
Jacob d'Andrade wrote:
> [...]

dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, med mindre der er nogle der
kender en app. der kan det ønskede i forvejen :)

Det er også helt fint med noget PHP. Takker for tippet, jeg spørger i den
foreslåede gruppe.

Jacob