hjælp til server, fc2, apache
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 09:02

Jeg er ny i linux,
Jeg har en maskine med windows og en ekstra maskine som jeg vil lave til
linux server, og på den måde stille og roligt blive fortrolig med linux
(forhåbentlig).

Jeg har installeret Fedora Core 2, med KDE. Det er jo meningen den skal
køre rent tekst-mode, men det er simpelthend for stor en mundfuld for
mig lige nu.

1. Mit første problem opstår allerede nærmest inden jeg kommer igang,
ved konfigurering af apache.
systeminstillinger/ serverinstillinger/ http
Jeg har læst vejledningen; Linux - Friheden til egen webserver,
Opsætning af Apache,
...men jeg kan ikke gemme mine instillinger??? Jeg får beskeden; Er du
sikker på at du vil gemme og afslutte?
Jeg er logget på som root, og følger ellers vejl.

2. Et lille ekstra spørgsmål.
Hvordan lukker jeg helt ned for den grafiske brugerflade, altså til ren
tekst-mode? Når jeg logger ud, er det jo stadigvæk til en grafisk opstart.

Mvh. Michael.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 29-05-04 09:35

Michael Nørregaard Holmelund wrote:
> ..men jeg kan ikke gemme mine instillinger??? Jeg får beskeden; Er du
> sikker på at du vil gemme og afslutte?

Hvor er du henne, når du prøver dette? I hvilken teksteditor?

> [...]
> tekst-mode? Når jeg logger ud, er det jo stadigvæk til en grafisk opstart.

Du skal rette i /etc/inittab, linien med

id:5:initdefault:

skal laves om til:

id:3:initdefault:

Så kan du gå i tekstmode enten ved at reboote eller skrive
kommandoen:

telinit 3

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 29-05-04 14:36

Mogens Kjaer wrote:

> Hvor er du henne, når du prøver dette? I hvilken teksteditor?

Uden at kende til det 100%, så tror jeg det er en grafisk brugerflade
til opsætning af Apache...

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 16:56

> Uden at kende til det 100%, så tror jeg det er en grafisk brugerflade
> til opsætning af Apache...

Ja det er det også. Jeg havde ikke nogen idé om hvordan det skulle gøre
i tekst-mode, hvis man da overhovedet kan det. Derfor lagde jeg kde på også.

Mvh. Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 16:46

> Så kan du gå i tekstmode enten ved at reboote eller skrive
> kommandoen:
>
> telinit 3
>
> Mogens

Det virker, Tak.

Har du et lignede tip om konfig af Apache?

Mvh. Michael.

Fra : Anders Lund

Dato : 29-05-04 22:31

Michael Nørregaard Holmelund wrote:

> Har du et lignede tip om konfig af Apache?

Kig på dokumentationen på deres hjemmeside. Der er en del.
http://httpd.apache.org/

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-04 07:47

> Kig på dokumentationen på deres hjemmeside. Der er en del.
> http://httpd.apache.org/

Ok, tak.
Jeg prøver om det giver løsningen.

Mvh. Michael.

Fra : Anders Lund

Dato : 30-05-04 09:09

> Ok, tak.
> Jeg prøver om det giver løsningen.

Ellers kan du prøve i gruppen dk.edb.internet.software.apache som er
beregnet til Apache relateret emner.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk