Wine, ie og acrobat???
Fra : Jacob Tranholm

Dato : 27-05-04 22:15

For at kunne bruge min netbank under linux er jeg nødt til at have
installeret en udgave af Internet Explorer. Vha. Crossover Office 3.0
har jeg således i øjeblikket installeret Internet Explorer 6 SP1 og
Acrobat Reader 5.1. Begge programmer fungerer fremragende uafhængigt af
hinanden, men under min netbank (Danske Bank) skal jeg bruge Acrobat
Reader for at se mine kontoudskrifter og BS-oversigter. Og når IE åbner
pdf-filen (vha. Acrobat Reader) fryser vinduet. - Det sker konsekvent
for alle pdf-filer, der åbnes igennem IE. - Jeg kan sagtens åbne
pdf-filer fra harddisken, men ikke fra internettet. Under min netbank er
det umiddelbart ikke muligt at hente pdf-filerne uden Acrobat Reader.

Enhver hjælp vil blive værdsat. Hvis det fx. er muligt at anvende
Linux-udgaven af Acrobat Reader under Wine, vil problemet muligvis kunne
løses.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-05-04 23:14

Jeg er ikke særlig klog på sagen, men jeg har Linux og har ingen problemer
med at komme på nettet med min bank, når jeg bruger Mozilla med dertil
installerede plugins, men det er måske heller ikke det der er dit problem?!
) Hans

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 28-05-04 09:42

Hans Houmøller skrev:
> [...]
> installerede plugins, men det er måske heller ikke det der er dit problem?!

Forskellige netbanker stiller forskellige krav til operativsystemerne og
browserne. Hvis du kigger på
http://www.linux.dk/support/bank/?cn=dk
vil du se, at Danske Bank er understøttet under linux, men kun når
Internet Explorer anvendes vha. Wine. - Danske Banks netbank kan ikke
køres vha. mozilla, konqueror,...

Min Internet Explorer fungerer allerede ganske udmærket under Linux, og
jeg kan sagtens logge ind på min netbank, lave kontooverførsler, betale
regninger osv. Men når der skal vises pdf-filer vha. browseren er
Internet Explorer nødt til at starte programmet Adobe Acrobat Reader,
der ikke fungerer igennem Internet Explorer.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-05-04 00:32

Hejsa

Jeg har ingen løsning til dit problem - blot et spørgsmål:

Hvordan får man installeret IE (eller et vilkårligt andet program) under
Wine?

Mvh.
/Thomas

Fra : Sune Vuorela

Dato : 29-05-04 08:18

On 2004-05-28, Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

> Hvordan får man installeret IE (eller et vilkårligt andet program) under
> Wine?

Et vilkårligt program installeres med 'wine installfil.exe'

(og det kræver selvfølgelig at man har wine installeret ;)

Om man skal pette wine specielt for at acceptere IE ved jeg ikke noget
om.

--
Sune

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 29-05-04 12:28

Thomas Lindgaard skrev:
> [...]
>
> Jeg har ingen løsning til dit problem - blot et spørgsmål:
>
> Hvordan får man installeret IE (eller et vilkårligt andet program) under

Der er en god beskrivelse på
http://frankscorner.org/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=49&page=1

Hvis du ønsker at installere en dansk udgave af IE 6 SP1 skal du bare
downloade den danske "ie6setup.exe"...

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 31-05-04 08:16

On Sat, 29 May 2004 13:27:56 +0200, Jacob Tranholm wrote:

> Der er en god beskrivelse på
> http://frankscorner.org/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=49&page=1

Tak til jer begge - jeg vil kigge lidt på det så jeg også kan komme i
kontakt med min netbank fra linux :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 04-06-04 17:56

> [...]

> Hvis du ønsker at installere en dansk udgave af IE 6 SP1 skal du bare

Hum... jeg kan ikke få det til at virke. Så hut jeg kan læse mig til er
der vist lidt problemer med FC2 og Wine (kan ordnes med en setarch i386
wine ...), men jeg skal stadig ikke få installeret IE.

Er der en der har fået IE op at køre under wine og FC2?

Mvh.
/Thomas