AVG finder virus, som AVG ikke finder!
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 04-06-04 23:54

Siden jeg installerede gratisversionen af AVG-antivirus popper der en
besked op hver halve time, at der er fundet en trojaner i et
gendannelsespunkt.

Beskeden er, at for at fjerne den, skal AVG-scanneren køres! Når jeg gør
det findes imidlertid ingenting (selvom alle fil-extensioner bliver
scannet).

Nu har jeg slettet gendannelsespunkterne, så jeg regner ikke med, at få
flere beskeder, men hvorfor kan den residente del af AVG finde den, når
scanneren ikke kan?

Lars

Fra : Michael Knudsen

Dato : 06-06-04 09:53

Lars Holm Thomsen wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg slettet gendannelsespunkterne, så jeg regner ikke med, at
> få flere beskeder, men hvorfor kan den residente del af AVG finde

Proev du at spoerge i den korrekte gruppe, dk.edb.sikkerhed.virus. (Der
er sat FUT.)

I mellemtiden kan du laese mere her:

   http://sikkerhed-faq.dk/indledning#virus

Det er den paa siden sidstnaevnte loesning, jeg har valgt at benytte.

Mvh. Michael.
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : John

Dato : 06-06-04 14:38

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:j3v1c0hoc58tuftd4iu4u8rsil73g5j4ak@4ax.com...
> [...]
>
> Nu har jeg slettet gendannelsespunkterne, så jeg regner ikke med, at få
> flere beskeder, men hvorfor kan den residente del af AVG finde den, når

Hej Lars!

Antivirus-programmer kan en gang imellem give falsk alarm, kaldet 'false
positive'. Du kan finde meget mere om emnet på Google, eller f. eks her:
http://antivirus.about.com/library/weekly/aa031001a.htm

Mvh John

---

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 06-06-04 15:58

On Sun, 6 Jun 2004 15:37:54 +0200, "John" <nogen@tdcspace.dk> wrote:

>Antivirus-programmer kan en gang imellem give falsk alarm, kaldet 'false
>positive'. Du kan finde meget mere om emnet på Google, eller f. eks her:
>http://antivirus.about.com/library/weekly/aa031001a.htm

Tak for svaret!

Jeg kender til fænomenet! Er det også sandsynligt, at den residente AVG
finder falske positive, som scanneren ikke finder?

Hvordan kan jeg en anden gang forhindre, at AVG popper op med falske
posistive?

Lars

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 06-06-04 16:49

On Sun, 06 Jun 2004 16:58:23 +0200, Lars Holm Thomsen wrote:

> Hvordan kan jeg en anden gang forhindre, at AVG popper op med falske
> posistive?

En mulighed er at droppe antivirus og i stedet følge rådene her:

http://sikkerhed-faq.dk/brugere

De andre muligheder diskuteres i dk.edb.sikkerhed.virus.

--
Morten Bakkedal

Fra : John

Dato : 06-06-04 17:12

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:bsb6c093hgro4ku334jqdt6vjhqavnedih@4ax.com...
> On Sun, 6 Jun 2004 15:37:54 +0200, "John" <nogen@tdcspace.dk> wrote:

> Hvordan kan jeg en anden gang forhindre, at AVG popper op med falske
> posistive?
>
> Lars

De respektive antivirus-producenter rettet det formentlig løbende i deres
updates.

Mvh John

---

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 06-06-04 17:19

On Sun, 6 Jun 2004 18:11:30 +0200, "John" <nogen@tdcspace.dk> wrote:

>De respektive antivirus-producenter rettet det formentlig løbende i deres
>updates.

Okay, tak endnu en gang!

Lars

Fra : John

Dato : 06-06-04 17:26

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:3ug6c0p6lf93kgm29b0169fcghebpphaj0@4ax.com...
> On Sun, 6 Jun 2004 18:11:30 +0200, "John" <nogen@tdcspace.dk> wrote:
>
> Okay, tak endnu en gang!
>
> Lars

Velbekomme, glad for at kunne hjælpe! John

---

Fra : Anders S...

Dato : 09-06-04 13:27

> [...]
> Siden jeg installerede gratisversionen af AVG-antivirus popper der en
> besked op hver halve time, at der er fundet en trojaner i et

Den korte. slå system gendeanelse fra så AVG kan komme ind og rense, ellers
er filen låst.

PS. spørgsmål om virus skal stilles i Dk.edb.sikkerhed.virus

MVH^
Anders

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 09-06-04 14:08

On Wed, 9 Jun 2004 14:26:50 +0200, "Anders S..."
<Anderzzfjern_dette@fjern_dette_mail.dk> wrote:

>Den korte. slå system gendeanelse fra så AVG kan komme ind og rense, ellers
>er filen låst.

Okay, jeg kan forstå, hvis den er låst, at AVG ikke får lov at
flytte/slette den, men burde scanneren ikke kunne se det samme i filen,
som den residente scanner kan??

>PS. spørgsmål om virus skal stilles i Dk.edb.sikkerhed.virus

Ja, jeg ved det! Har allerede lovet det - at stille mine virus-spg.
der!!

Tak for svaret!

Lars

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-06-04 21:51

Lars Holm Thomsen skrev:

> Okay, jeg kan forstå, hvis den er låst, at AVG ikke får lov at
> flytte/slette den, men burde scanneren ikke kunne se det samme i
> filen, som den residente scanner kan??

Muligvis er der forskel i opsætningen af begge (et af programmerne er
opsat til at sætte mistænksomme ting i karantæne, det andet er sat til
at gøre noget ved mistænksomme ting (det karambolerer selvfølgelig med
eventuelle mistænksomme ting som er i karantøne)), det vil da ikke være
første gang jeg har set lignende programmer have denne standard-opfør-
sel.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-06-04 07:52

Okay, tak, det prøver jeg at checke!