ComboBox
Fra : Robert Kærgård Hanse~

Dato : 04-06-04 16:09

Hvordan får man en Combobox til at gemme det man indtaster under
runtime i "items", således at det er med på listen næste gang
programmet afvikles. ?

Fra : Harald

Dato : 04-06-04 16:51

"Robert Kærgård Hansen (slet TWTAT)" <frkh@TWTATprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:10863618580.884211761552361@dtext.news.tele.dk...
> Hvordan får man en Combobox til at gemme det man indtaster under
> runtime i "items", således at det er med på listen næste gang
> programmet afvikles. ?

Gem det i regedit eller i en ini fil. Eller i en text fil ved at benytte
SaveToFile og LoadFromFile:

Ved program afslut:
ComboBox.Items.SaveToFile('minfil.txt');

Ved program start:
ComboBox1.Items.LoadFromFile('minfil.txt');

Hvis du har mange ComboBoxe der skal gemmes ville jeg nog vælge en ini fil,
det kræver så bare lidt mere kode.

Mvh
HK