Hjælp til Rystende side (Java script)
Fra : Kenneth D. Nielsen

Dato : 04-06-04 12:00

Jeg har prøve at få denne java script ind på en side i webbyen,
men den virker ikke.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
function shakeMe(n)
{
if (self.moveBy) {
for (i = n; i > 0; i--) {
self.moveBy(0,i);
self.moveBy(i,0);
self.moveBy(0,-i);
self.moveBy(-i,0);
} } }
shakeMe(10);
</SCRIPT>

Er der nogen der kan sige, hvad problemet er?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 04-06-04 12:26

Ja dit browser vindue begynder at ryste :)

Ellers virker det da fint nok.

/Marten

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-06-04 19:01

Kenneth D. Nielsen <xxkdnxx@hotmail.com> writes:

> Jeg har prøve at få denne java script ind på en side i webbyen,
> men den virker ikke.

"virker ikke" er en ganske ubrugelig fejlbesked. Sker der ikke noget?
Får du en javascript-fejl? Hvilken browser bruger du? Hvad er der ellers
på siden?

> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">

Brug:
<script type="text/javascript">
"type"-attributten er påkrævet i HTML 4, og er tilstrækkelig i alle
browsere. Hvis du bruger "language"-attributten, så skriv endelig ikke
version 1.2. Den version er subtilt inkompatibel med senere versioner,
og Netscape og Mozilla bruger den inkomaptible opførsel hvis du beder
om det.

> function shakeMe(n)
> {
> if (self.moveBy) {
> for (i = n; i > 0; i--) {
> self.moveBy(0,i);
> self.moveBy(i,0);
> self.moveBy(0,-i);
> self.moveBy(-i,0);

Det kan godt gå lidt hurtigt. Måske der skal lidt pause ind.
Ellers ser det ud til at virke i IE 6.
Det giver ikke meget mening i mine andre browsers, som bruger tabs eller
maksimeret MDI. Hvis jeg hiver et vindue ud af Opera, så virker det også,
bare så hurtigt at det næsten ikke er til at se.

> Er der nogen der kan sige, hvad problemet er?

You tell me :)

/L