Udskrive en linje med javascript enabled o~
Fra : Peter Anskjær

Dato : 04-06-04 10:05

Hej NG
Jeg er i gang med at lave noget redirect som er tidsforsinket, optimalt set
vil jeg redirecte onload
(onload=setTimeout("location.href='new.html'",5000)), men da det jo ikke er
alle der tillader javascript ville jeg også lave en redirect med <META
HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="2; URL=new.html">.
Derfor leder jeg efter en stump kode som skjuler den linje (<META...>) og
redirecter, altså udfører en linje og skjuler en anden sådan at når
javascript ikke er tilgængeligt bliver linjen ikke skjult.
Hvis i har andre forslag til hvordan jeg bedst muligt kan sikre mig at der
bliver redirected efter x antal sekunder hvor det helst skal være onload, så
er disse også meget velkomne.

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 04-06-04 10:37

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver redirected efter x antal sekunder hvor det helst skal være onload,

vil det være tilstrækkeligt at bruge noscript tags, eller vil det kunne
resultere i fejl?

Mvh
Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-06-04 11:34

Peter Anskjær wrote:
> [...]
> at der bliver redirected efter x antal sekunder hvor det helst skal
> være onload, så er disse også meget velkomne.

Kan du ikke lave det sådan, så den redirect, du kører via <body onload ...>
har et par sekunder kortere interval end den redirect, der køres via <meta
....>.

Det vil da bevirke, at hvis den første aktiveres, bliver den anden aldrig
iværksat - og omvendt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Peter Anskjær

Dato : 04-06-04 12:48

"Erik Ginnerskov" <egin@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ...>.
>
> Det vil da bevirke, at hvis den første aktiveres, bliver den anden aldrig

Har selvfølgeligt ikke nævnt at de redirecter til samme side, men de skulle
gerne have samme antal sekunder da det er til et slideshow hvor brugeren
selv vælger hvor mange sekunder billedet skal vises.
Jeg ved ikke hvor mange der har disabled javascript, hvis man så ser på hvor
mange der har disabled javascript og redirect via meta, det burde være meget
få. Mit problem er modembrugere og lign., hvis de vælger 3 sekunder kan det
jo være billedet ikke når at blive vist hvis de har slået javascript fra,
jeg kunne selvfølgeligt anslå at load-tid er 3 sekunder, det kunne jeg så
ligge til tiden ved meta redirect, men så vil dem med hurtig forbindelse
uden javascript få længere billedvisning end de beder om.
Det er sikkert at gå for meget i op i småting, men jeg vil gerne lave en så
robust løsning som muligt, men det er jo stort set umuligt. Jeg tror bare
jeg laver det med noscript (meta) og javascript, så burde stort set alle
brugere være med.

Jeg regner med du kan følge problematikken, hvordan ville du gribe problemet
an?

Mvh
Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-06-04 12:55

Peter Anskjær wrote:

> [...]
> længere billedvisning end de beder om.

> Jeg regner med du kan følge problematikken, hvordan ville du gribe

Der er det at tilføje, at en onload=settimeout(x) først bliver aktiveret til
nedtælling, når hele siden med alle billeder er færdighentet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Peter Anskjær

Dato : 04-06-04 13:43

> Der er det at tilføje, at en onload=settimeout(x) først bliver aktiveret
til
> nedtælling, når hele siden med alle billeder er færdighentet.

Det er jeg fuldstændigt klar over, det er netop det jeg skal bruge. Hvis det
havde været ligegyldigt havde jeg bare ladet php sende en header med en
refresh og så var det klaret. Men jeg vil netop have det sådan at fra siden
er vist (billedet og lidt html) skal der gå x antal sekunder.
Jeg tænkte mere på hvad du ville gøre for at få så mange brugere med som
muligt mht dem der har slået javascript fra osv når man tager i betragtning
at fra billedet er vist til viderestilning skal der helst gå så tæt som
muligt på x antal sekunder.

Mvh
Peter