Udkommentere kode-blok?
Fra : Kim Søvø Pedersen

Dato : 03-05-01 10:52

Hej!

Kan jeg - som jeg gør det i f.eks. javascript og HTML (med <!-- og -->) -
udkommentere en hel
blok kode i ASP?

Kim

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 03-05-01 13:00

Kim Søvø Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Kan jeg - som jeg gør det i f.eks. javascript og HTML
> (med <!-- og -->) - udkommentere en hel blok kode i ASP?

Nej, du kan kun udkommentere én linie af gangen (med ' ).

Det samme gælder jo forøvrigt for javascript (hvor du kommenterer med // ).

Mvh
Jonas

Fra : Andreas Warberg

Dato : 03-05-01 13:09

"Jonas Astrup - html.dk" <jonas.usenet@html.dk> wrote in message
> Nej, du kan kun udkommentere én linie af gangen (med ' ).
> Det samme gælder jo forøvrigt for javascript (hvor du kommenterer med
// ).

Kan man ikke også kommentere således med JavaScript:

/*
*/

Som man kan i C?

Mvh. Andreas

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 03-05-01 13:20

> Kan man ikke også kommentere således med JavaScript:
>
> /*
> */
>
> Som man kan i C?
>
> Mvh. Andreas

Jo det kan man godt. Også i ASP hvis man da ellers benytter sig af JScript

/Marten

Fra : Svein Høvik

Dato : 03-05-01 13:00

> Hej!
>
> Kan jeg - som jeg gør det i f.eks. javascript og HTML (med <!-- og -->) -
> [...]

Nei, dessverre. Du kan vissnok gjøre det med forskjellige typer
utviklingsverktøy, men jeg bruker kun Notepad og tilsvarende. Jeg har funnet
følgende "dirty hack" som jeg bruker en del under debugging:

<%

'START KOMMENTARBLOKK
IF Variabelettelerannet = "Noe idiotisk" THEN
Her kommer all
kode som skal kommenteres ut
END IF
'STOP KOMMENTARBLOKK

(scriptet fortsetter)

%>

Svein

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-05-01 14:19

Eller :

if 1 = 2 then
koden som skal kommenteres væk ...
end if
/Jesper

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-05-01 17:59

Jesper Lund wrote:

> Eller :

<%
kode ok
%><!--
kode skal udkommenteres
--><%
mere ok kode
%>

- Klienten får så den udkommenterede kode som en HTML-kommentar, så
man skal kun bruge det til sine egne tests.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og