help !!!!!!!!! Serielt Interrupt i C Til 8~
Fra : michael jensen

Dato : 03-05-01 10:26

Hej

Jeg kan ikke få seriel interrupt til at virke, i et 80535 kit.
kittet skal modtage fra en pc, og det skal selv opdage at der kommer data.
er der nogle der har nogle ideer ?, eller ved nogle sider på nettet der
skriver noget.

kittet er beskrevet på denne side......
http://195.41.4.244/et/kmpelr/kmp35kit.htm

--

Mvh Michael Jensen
ICQ:97217630

Fra : Anders Jørgensen

Dato : 05-05-01 10:27

Hej Michael

Har du kontrolleret for følgende:
- Vektor addresse til interruptet
- enabling af Rx / Tx interrupt
- global enabling af interrupt
- rigtig opsætning af registerne, der styre den serielle kommunikation
- rigtig opsætning af den timer der anvendes til af styre baud rate

Hvis du ikke er sikker på det ovenstående, bør du nok kigge i manualen til
Infineon (Siemens) 80C535 microcontroller:
http://www.infineon.com/cmc_upload/migrated_files/document_files/Users_Manua
l/m80515.pdf

Med venlig hilsen

Anders Jørgensen

Fra : Dansoft Denmark

Dato : 05-05-01 13:25

> [...]
> er der nogle der har nogle ideer ?, eller ved nogle sider på nettet der

Hej Michael
Lidt svært at sige hvor det går galt når du ikke har offentliggjort din
kode, men måske kan følgende stump kode til opsætning registrene til seriel
kommunikation og interrupt rutine bringe dig nærmere en løsning..

#include <reg515.h>
xdata int Delay _at_ 0x6000;

static void ReadChar() interrupt 4
{
P5 = 2; // set bit 1
for(Delay = 0; Delay <29000; Delay++);
RI = 0; // clear irq flag
TI = 0; // Clear TX IRQ flag
}

void main()
{
PCON |= 0x80; // 9600 Baud @ 12 MHz
SCON = 0x5a; // UART mode 1
BD = 1; // intern Baudrate Generator
EAL = 1; // enable alle irq kald
EX0 = 0; // Disable ext irq 0 - timer0
ET0 = 0; // Disable timer 0 overflow irq 0
ES = 1; // Enable seriel irq
RI = 0; // Clear RX IRQ flag
TI = 0; // Clear TX IRQ flag
while(1)