Så kom Cecilie D.2.5.
Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-05-01 09:59

Der skulle åbentbart 3 fødsler til før jeg fik oplevet hvor ondt en fødsel
gør!!

I går morges vågnede jeg med lidt veer. Stod op og havde blødt en del.
Ringede til fødegangen, der sge at jeg bare kunne ta' det roligt. Veerne gik
i stå, men hver gang jeg bevægede mig (gik mere end 3 skridt) kom der en ve.
Sådan fortsatte det hele dagen. Veerne ville kun være der hvis jeg bevægede
mig, så vi fik gået mange, lange ture, der resulterede i en del
små-veer, -dog ikke værre end at vi kunne snakke og pjatte.

17:15 to' jeg ind på sygehuset og sandelig... Jag var åben 8 cm... så 9
cm... og så trak hun sik tilbage, så ved 21-tiden var jeg lukket igen ned
til 6 cm.

Nå, ud af fødestuen og op og gå igen efter JM havde forsøgt med at prikke
hul på vandet, akupunktur massage af livmoder og et stof sprøjtet i låret
der skulle blødgøre livmoderen. Ingen af delene resulterede i stærke veer.

Efter at ha' gået rundt i 45 minutter (21:45) kom veerne igen og jeg lage
mig op på fødebrixen. Så to' fa**** ved veerne og hold fast hvor gjore de
ondt... Dobbelt så ondt som med de andre to jeg har. Det resluterede også i
at jeg fik iltmangel og kunne ikke trække vejret ordentligt.

Jeg mistede desværre alle former for fornemmelser for tid, men endelig kom
presseveerne og ud kom... ½-delen af hovedet... og i næste presseve kom det
sidste af hovedet. Jeg kunne høre at der stod 2x JM og en sygehjælper i
baggrunden, der alle sage "Hold op sikke et stort hoved" (TAK det bemærkede
jeg også selv! *G*) I 3. pres kom lille smukke Cecilie så til verden!

D.2.5.01
Kl. 22:36 (efter 51 minutter sammenlagt med rigtige veer)
Vejede 3500 g
Målte 51 cm.

(lille myr i forhold til Casper der var 4120 og 55)

efter den korte, hårde fødsel havde jeg ikke rigtig den adrenallin ig den
go i kroppen jeg havde ved de andre, så vi to' hjem ved 2-tiden og fik alle
en god nats søvn.

Altså, en kort fødsel igen, men denne gang meget meget smertefuld. Jeg er
på sin vis glad for at jeg "endelig" har oplevet den virkelige smerte ved at
føde, da jeg nu bedre kan sætte mig ind i andres beretninger.

Rinnie Ilsøe

Fra : Lill

Dato : 03-05-01 13:42

Tusen gang tillykke.
Må sige at jeg blev overasket over at du allerede er hjemme igen, hvordan
føles det.
Det er et smukt navn i har valgt.
Lykke til videre

Mvh
Lill.

Fra : Kirstine

Dato : 03-05-01 13:54

Hjerteligt tillykke med den lille datter - hun har for alvor bragt det
længe ventede foråt til Danmark

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 03-05-01 14:36

Ti´lykke
GhitaCecilie

Fra : Gitte Beyer

Dato : 03-05-01 15:31

Et rigtigt stort tillykke skal også lyde herfra.

MVH
Gitte

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-05-01 23:25

Hjertelig tillykke med babyen, det var rart at få det overstået for dig.

Håber, at alt går vel med jer alle.
Venlig hilsen
Bodil.