Flow på PSU - hvor meget skal der til?
Fra : Lars Jacobsen

Dato : 03-05-01 09:35

Hej NG

Jeg er ved at skifte blæsere flere steder i mit kabinet, save huller i siden
etc. Nu er turen kommet til strømforsyningen der gerne må få større flow og
mindre støj.

Jeg har besluttet mig for en Parbst Papst model 8412NGML med en
luftgennemstrømning på 26,5 CFM og et lydniveau 19 dBA samt 2050 RPM
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1). Sådan en sidder i
forvejen som kabinetsblæser i min maskine og larmer nada.

Men men men, så er det jeg tænker: er det flow nok til en 300W PSU?

Det er jo en no-name blæser der sidder i nu og det er ikke til at se hvad
den leverer...og jeg må tilstå at jeg ikke er meget for at komme til at
nedgradere flowet da maskinen bliver varm nok med 2xSCSI-diske, Athlon
classic 700@850 etc.

I øvrigt: For at undgå at lodde og rode for meget rundt med kabler havde jeg
bare tænkt mig at tage det 4-pins stik der følger med og slutte til en af
mine ledige pins i kabinettet...det burde ikke betyde noget i forbindelse
med strømforsyningen...eller hvad?

Mvh.

Lars J
- øvrigt setup: http://www.cykologi.dk/default.asp?ID=99

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-05-01 10:46

Lars Jacobsen skrev...

> [...]
>sidder i forvejen som kabinetsblæser i min maskine og larmer nada.
>Men men men, så er det jeg tænker: er det flow nok til en 300W PSU?

Det vil jeg tro, men er du i tvivl, hvorfor så ikke montere 2 x Papst?
Den anden kan du montere i toppen af PSU'en. Enten er der plads nok til
indvendig montering, og ellers monterer du den blot udvendig. Alternativt
kan du lave 7V tricket på din eksisterende blæser og så bare montere en
ekstra Papst i toppen.

Nej, det er helt fint.

--
kent - Overclocking FAQ: