Når bleen er væk men...
Fra : Conny Nielsen

Dato : 24-05-04 14:38

Hejsa!

Endelig fik min søn på næsten 3½ år smidt bleen og det går suverænt godt med
selv smutte ud på toilettet og tisse. Ingen uheld i 4 dage.

MEN han vil ikke lave på toilettet. Vi er rimelig overbevist om han godt
ved, at han skal. Han gemmer sig nemlig og kommer først efter han har lavet.
Det største problem er at han ikke siger han har lavet i bukserne. Det skal
vi selv opdage.

Vi har ikke skældt ud over at han laver i buskerne, siger bare at han skulle
have sagt det. Vasker ham og siger ikke noget til det. Kun hvis han selv
begynder at tale om, at det ikke er så lækkert.

Hvad gør vi?? Han har været af bleen i 6 dage og som sagt tisning går
suverænt. Vi vil ikke komme ble på ham igen. Nogle gode råd, eller bare "det
kommer af sig selv"

MVH

Conny

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-05-04 15:00

Hej

Conny Nielsen wrote:
> Hvad gør vi?? Han har været af bleen i 6 dage og som sagt tisning går
> suverænt. Vi vil ikke komme ble på ham igen. Nogle gode råd, eller bare "det
> kommer af sig selv"

Bare lad som ingenting og tag vaskningen med et smil. Så kommer det helt
af sig selv. Ellers kan i eventuelt spørge om ikke han skal andet end at
tisse når han skal på toilet.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : karsten klaaby

Dato : 24-05-04 15:11

> Hvad gør vi?? Han har været af bleen i 6 dage og som sagt tisning går
> suverænt. Vi vil ikke komme ble på ham igen. Nogle gode råd, eller bare
> [...]
Hej

Vores søn havde samme problem da han første gang kom af med bleen, og efter
en snak med sundhedsplejesken, der mente han endnu ikke var klar, kom bleen
på igen for en tid (bukseble), man kan jo godt tisse på wc selv om man har
bukseble, først 1 måned før han blev 4 år kunne han smide bleen. Men ok han
fik også bleen på igen da han endte med at holde sig i flere dage, da han
helst ikke ville gøre det i bukserne, og på wc´et var da helt
udelukket....................det skulle være noget med at ville give slip på
en del af en selv eller sådan noget.
Nå men hvis I ikke ønsker at prøve ble igen, er der vist ikke andet for, at
kan I se tegn på, at nu er det tid til afføring, så må I tage han med ud på
toiletet, og lad ham så selv skylle ud, når det lykkedes (det har været et
hit hos os). Og omtal aldrig afføring som værende ulækkert når barnet hører
på det, for helt små børn er det en del af dem selv........har jeg fået at
vide. Ros hellere længden eller mægden ("Ihh hvor er der mange, skal vi selv
hvor hurtigt vi kan skylle dem ud", eller noget i den stil).

Men ellers, det kommer når det kommer..........................."SS"

MVH Pia

Fra : Nette

Dato : 01-06-04 01:11

"Conny Nielsen" skrev i en meddelelse
> Hvad gør vi?? Han har været af bleen i 6 dage og som sagt tisning går
> suverænt. Vi vil ikke komme ble på ham igen. Nogle gode råd, eller bare
"det
> kommer af sig selv"

Det er pest eller kolera!
Uanset hvad er det et nederlag for sønnike.
Jeg ville 1. Vælger at give ham bleen på igen, accepterer at han endnu ikke
er helt parat. Eller 2. Sige til ham, at han skal komme og sige til, når han
skal lave stort, sådan han lige kan få en ble på i en fart. Jeg ville så
fortællle ham at store drenge sagtens kan have ble på lidt endnu, når de
skal lave lort.
Jeg kan så levende sætte mig ind i at det må være en grim fornemmelse altid
at have lavet i en ble og nu pludselig skal til at slippe det ned i en
toiletkumme. Det er noget man skal være parat til, og er man ikke det,
bliver det hurtigt et nederlag, for så er man jo ikke så stor, som man går
og tror.

Og med farer for at lyde klichéagtig, så er det snart sommer, og et par dage
uden bukser på i sommerlandet gør underværker....

Nette