Super Nova alarm - spørgsmål om opladning ~
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-05-04 10:32

Et kort spørgsmål til Super Nova brugere (kan desværre ikke finde en
hjemmeside på producenten og ej heller finde svar i gruppens arkiv)

Kan en Super Nova alarm sende og modtage mens den oplades?

Hvad er standbytiden på alarmen (opgivet af producenten) og hvor hvor tit
oplades alarmerne i praksis?

På forhånd tak!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-05-04 10:54

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote

> Kan en Super Nova alarm sende og modtage mens den oplades?

Ja. Vi bruger det ofte med modtageren og lejlighedsvis med senderen.

> Hvad er standbytiden på alarmen (opgivet af producenten) og hvor
> hvor tit oplades alarmerne i praksis?

Hmm... Vores er på barn #2 og de kan i hvert fald køre 8 timer uden
opladning. I praksis plejer vi at oplade dem en gang i døgnet - det er
nemt at stille dem i opladerne, så det er generelt der de opbevares.

Jeg vil nu anbefale at du overvejer en walkie talkie løsning i stedet.
Vi tænker på at skifte vores Super Nova sæt ud, da vi er trætte af at
det kan finde på at brokke sig over to betonvægge, selvom batterierne
er nyopladede.

Jeg mener ikke at Super Nova er dårlige set i forhold til andre
babyalarmer: De rækker i hvert fald bedre end en Brio model vi havde
før dem. Men walkie talkie modellerne er helt anderledes kraftige.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-05-04 23:30

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote in

> [...]
> Vi tænker på at skifte vores Super Nova sæt ud, da vi er trætte af at
> det kan finde på at brokke sig over to betonvægge, selvom batterierne

Tak for svarene til både Toke og Lars!

Jeg overvejer faktisk en walkie / PMR løsning (Topcom 6000 til 400,- inkl.
batterier og lader i Kvickly), men de fleste modeller som jeg har set, kan
ikke sende/modtage mens de lader og jeg kan ikke lige overskue om det er et
problem.

Super Nova'en virker som en af de populære "rigtige" babyalarmer og jeg
ville derfor lige høre om den kunne sende/modtage mens den lader - hvis
ikke, så ville min konklusion være at det ikke var nødvendigt at walkien
kunne send/modtage mens den ladede

Fra : Lars

Dato : 22-05-04 07:26

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message

> [...]
> ikke sende/modtage mens de lader og jeg kan ikke lige overskue om det er

Vi købte et sæt Walkier hos Harald Nyborg, og rækkevidden er ganske rigtigt
en del bedre end med en babyalarm - som vi også har en af.

MEN, følsomheden er efter min mening ALT for lav. Selv på max. følsomhed
skal den stå næsten lige i hovedet på knægten, før den reagerer på gråd, og
det duer kun indtil knægten bliver gammel nok til at "rode" med ting, for så
er det vores erfaring, at så bliver der leget med den i stedet, og så er vi
lige vidt. Det samme gælder i barnevognen, hvor den også gerne skal være
uden for rækkevidde.

Vi har dog regnet lidt på det, og tænkt lidt videre. Vi har i dag en alm.
babyalarm med fin følsomhed og elendig rækkevidde, og det var det vi ville
ændre på ved at købe en walkie.

Prisen for en supernova er omkring 1000 - 1200 kroner.

Prisen for walkierne er omkring 300-400 kroner, og prisen for en BILLIG
babyalarm er ca 600-700 kroner.

Hvis vi køber en supernova, så er vi reelt ikke bedre stillet end i dag når
begge ungerne sover (vi haren på 3 uger og en på 1år, 10 mdr), eftersom det
stadig vil være den gamle babyalarm der afgør om vi kan gå ud i haven o.l.
mens ungerne sover - princippet om kædens svageste led.

Hvis vi i stedet køber en billig babyalarm og beholder walkierne, og så
sætter babyalarm-senderne ved ungerne, og babyalarm-modtagerne et sted i
huset. Når vi så skal i haven eller lign.sætter vi den ene walkie (i VOX
tilstand) lige overfor babyalarm-modtagerne og tager den anden walkie med i
haven. Vi laver med andre ord vores egen primitive relæstation

Vi har ikke prøvet endnu, men jeg er ret sikker på, at det virker, og prisen
bliver cirka den samme som for at købe en supernova.

/Lars

Fra : Lars

Dato : 21-05-04 12:29

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> Et kort spørgsmål til Super Nova brugere (kan desværre ikke finde en
> hjemmeside på producenten og ej heller finde svar i gruppens arkiv)
>
> Kan en Super Nova alarm sende og modtage mens den oplades?

Ja, både senderen & modtageren kan anvendes, mens de sidder i laderen.

> Hvad er standbytiden på alarmen (opgivet af producenten) og hvor hvor tit
> oplades alarmerne i praksis?

Vi bruger alarmen flere gange dagligt, men oplader kun hver 5-6 dag.
Oplader når bjælken for batteri-tilstand =1.

MVH Lars