8 mdr. gammel og tænderne vælter frem
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-05-04 20:59

Hejsa

Jeg har en søn på 8 mdr. som generelt er fuld af godt humør
(http://www.bodudek.dk/billeder/pictures.php?pic=502). Han har haft et
par tænder i en måneds tid, og disse to kom uden de store problemer.

Her for en uges tid siden fik han 4 tænder i løbet af 1½ dag. Han var
lidt bøvlet en halv dags tid og sov ret meget - men mere var der
heller ikke ved det.. troede vi!

I de sidste par dage har han været MEGET GRUM om aftenen og tidligt om
morgenen. Mit gæt er, at han opdager, hvor ondt han har, når der
bliver stille omkring ham.. netop når han skal sove og når han lige er
vågnet.

Vi har naturligvis en bidering, men især hvis han er meget træt, så
magter han den ikke, selvom den givetvis ville hjælpe på gummerne. Men
så har jeg hørt om noget gel, som kan hjælpe lidt - men hvad er
bivirkninger ved dette? Det bedøver vel ikke kun gummerne men også
tungen og lidt af mundhulen.. eller hva´?

Erfaringer?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Iben

Dato : 20-05-04 08:08

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message
> [...]
> bivirkninger ved dette? Det bedøver vel ikke kun gummerne men også
> tungen og lidt af mundhulen.. eller hva´?

Hej Bo,

Til min datter (i dag 4 år) brugte vi lidt xylocain gel 2 % at smøre på
gummerne, det er lokalbedøvende og du kan læse mere om det her:
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/xylocain.htm. Det fås i håndkøb.

Der findes også noget på recept, kan ikke huske hvad det hedder, men det kan
være der er andre der kan ?

Mvh.
Iben S. Olsen c",)

Fra : My

Dato : 20-05-04 21:16

"Iben" <fisogcrap@spamcrap.hu> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/xylocain.htm. Det fås i håndkøb.
>
> Der findes også noget på recept, kan ikke huske hvad det hedder, men det

Ja...DOLODENT det har vi brugt på vores datter om natten. Det var også
først når hun skulle sove vi mærkede til tandfrembrud - der var det
tilgengæld også slemt.

MY