MS Windows
briani 27239
Keyboard -genudsendelse
Fra : Malene P

Dato : 01-06-04 10:14

Hej, igen

Fik ikke rigtigt nogen response på mit forrige indlæg, så jeg prøver igen.
Kan ikke få et gammel Q-basic DOS-program til at virke på en helt ny bærbar
med XP-UK. Det er tastaturet, det er galt med -den skriver ikke det, man
taster. Har i et lille kvikt bud på, hvorfor?

mvh
Malene P

Fra : Gevaldi

Dato : 01-06-04 10:39

Malene P skriblede:
> [...]
> helt ny bærbar med XP-UK. Det er tastaturet, det er galt med -den
> skriver ikke det, man taster. Har i et lille kvikt bud på, hvorfor?

Nu roder jeg mig nok ud i noget jeg ikke har
den store erfaring med, men i de andre win
versioner (95/98 og ME) skal man definere
det danske tegnsæt i autoexec.bat og config.
sys.
Så mon ikke det er i autoexec.nt og config.nt
du skal tilføje noget.....

Nu fik du da lidt respons og så må vi håbe at
de hardcore udi XP UK vil komme frem.

--
/Gevaldi

Fra : Malene P

Dato : 01-06-04 12:35

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så mon ikke det er i autoexec.nt og config.nt
> du skal tilføje noget.....

Som skrevet i mit oprindelige indlæg, peger genvejen jo netop på et link til
disse to filer og jeg kan ikke se, at der står noget forkert.

> Nu fik du da lidt respons og så må vi håbe at
> de hardcore udi XP UK vil komme frem.

Ja, XP,-UK og gamle DOS-programmer, hvis der er nogle af disse tilbage ).
1000 takker

mvh
Malene P

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-06-04 10:52

Hvad var det, programmet kørte på før (Windows X)?
Køret det fra WIndows eller fra en DOS/kommandoprompt?

Fra : Malene P

Dato : 01-06-04 12:38

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad var det, programmet kørte på før (Windows X)?
> Køret det fra WIndows eller fra en DOS/kommandoprompt?

Det er er old-gammelt program skrevet i Q-basic i sidste århundrede. Det har
uden problemer kunnet kaldes via en kommandoprompt og via genvej under
Win95, 98, 98SE, ME og (er ikke helt sikker) XP Pro, DK.

mvh
Malene P

Fra : Leo Havmøller

Dato : 01-06-04 11:34

"Malene P" <mallekors(VAEK)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> med XP-UK. Det er tastaturet, det er galt med -den skriver ikke det, man
> taster. Har i et lille kvikt bud på, hvorfor?

Control Panel -> Regional and Language options. Klik på *samtlige* faneblade
og knapper, og vælg danish/denmark alle steder.

Leo Havmøller.

Fra : Malene P

Dato : 01-06-04 12:39

"Leo Havmøller" <leh@-nospam-rtx.dk> skrev i en meddelelse

> Control Panel -> Regional and Language options. Klik på *samtlige*
faneblade
> og knapper, og vælg danish/denmark alle steder.

Jeg tror nok, det er blevet afprøvet, men jeg vil checke det igen. Tak

mvh
Malene P