MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mappebillede forsvinder..
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 31-05-04 01:29

Hejsa,

Hvis man har en mappe, med en masse andre mapper, og man har valgt "Store
ikoner" oppe i "Vis" menu'en (når denne endelig er der - se anden post..),
så kan man sætte billeder ind på mapperne, så man bedre kan huske hvad der
er i dem. Denne funktion er jeg lidt forelsket i, men den virker lidt
ustabil.. Inde under Tilpas -> Mappebillede, kan man vælge et billede, og
det kommer også til at se godt ud. Men hvis jeg bagefter, inde i mappen,
ændrer på noget (kopiere, flytter, sletter), så kan mappen være så fræk, at
bare gå tilbage til standard, hvilket vil sige at den bare sætter 4 små
ikoner på mappen, i stedet for det ene jeg selv havde valgt? Hvorfor hulen
gør den det? Gør jeg noget forkert? :-//

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 31-05-04 01:34

Sorry, det drejer sig om WinXP Home, dansk.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 31-05-04 10:07

On Mon, 31 May 2004 02:29:21 +0200, "[ B@CHFiRE ]"
<Thrash@SpamSuxBig-Time.com> wrote:

>bare gå tilbage til standard, hvilket vil sige at den bare sætter 4 små
>ikoner på mappen, i stedet for det ene jeg selv havde valgt? Hvorfor hulen
>gør den det? Gør jeg noget forkert? :-//
Du kan finde et godt billed fx. 96x96 eller en anden størrelse, og
kalde det "folder.jpg" så behøves du ikke at gå ind i mappe egenskaber
og definere billedet på mappen, mappen finder selv billedet som hedder
´"folder.jpg"
Det andet problem du har med at mappen går tilbage til standard
visning af fx. detaljer ved jeg ikke hvordan du løser jeg har samme
problem, indstillingerne er som ofte skrevet her i gruppen, men XPpro
vil altså noget andet
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 31-05-04 12:33

> [...]
> og kalde det "folder.jpg" så behøves du ikke at gå ind i mappe
> egenskaber og definere billedet på mappen, mappen finder selv

Jamen, hallo!! Tusind tak skal du have, det kører jo bare på den måde!! )
Bare ærgerligt man ikke kan benytte lossless, som .png eller .bmp, men så
gemmer jeg dem bare som 100% .jpg kvalitet, så går det lige. Tak igen!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-05-04 13:46

[ B@CHFiRE ] skrev:

> Bare ærgerligt man ikke kan benytte lossless, som .png eller
> .bmp, men så gemmer jeg dem bare som 100% .jpg kvalitet, så
> går det lige.

Du kan sagtens bruge både *.PNG og *.BMP som begge er tabsløse,
men det kræver i så fald en Dektop.ini i mappen. På følgende
screenshot er Homer_Drool.png baggrundsbilledet defineret vha.
en Desktop.ini:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/baggrundsbillede.png>.

Mht. problemet med, at WinXP glemmer mappevisninger, kan du
prøve følgende: <news:c5bjvv.1vo.1@tgm.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen