MS Windows
briani 27239
dødt tastatur
Fra : schlafen

Dato : 27-05-04 10:49

mit tastatur er pludselig dødt - har prøvet 2 andre uden held - har
opdateret driver uden held.

win98 se

hvad dælen er der sket??

Fra : ///JJ

Dato : 27-05-04 10:54

schlafen wrote:
> mit tastatur er pludselig dødt - har prøvet 2 andre uden held - har
> opdateret driver uden held.
>
> win98 se
>
> hvad dælen er der sket??

Er dit keyboard med PS2 eller USB stik?
Hvis PS2.... Virker din mus? Der kan ske at du har fået byttet om på de to
stik?

///JJ

Fra : schlafen

Dato : 27-05-04 11:17

> Er dit keyboard med PS2 eller USB stik?
> Hvis PS2.... Virker din mus? Der kan ske at du har fået byttet om på de to
> stik?

det er PS2 keyboard - og der er ikke bytter om....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-05-04 11:55

schlafen mumbled his insignificant opinion in:
40b5c02a$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> det er PS2 keyboard - og der er ikke bytter om....

Kunne jo være porten/stikket er stået af. Prøv med et af de keyboards du
ved virker, og se om du f.eks. kan aktivere bios eller en anden
grundlæggende funktion, som ikke er afhængig af noget styresystem. Virker
f.eks. capslock?

Et keyboard skal virke, selv uden driver så jeg tror dit spørgsmål er mere
hardware relateret .

Fra : Torben

Dato : 27-05-04 11:59

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> det er PS2 keyboard - og der er ikke bytter om....

Håber det ikke, men jeg havde det samme bare med musen, det var porten
på bundkortet der var gået, det kostede et nyt bundkort.

Kan du ikke prøve et keyboard med usb,det kunne være det ville virke.
--
Mvh Torben

Fra : John

Dato : 27-05-04 12:01

> mit tastatur er pludselig dødt - har prøvet 2 andre uden held - har
> opdateret driver uden held.
>
> win98 se
>
> hvad dælen er der sket??

Godt spørgsmål, men du kan jo prøve at:

1) Scanne for virus (Altid godt, løser løser af og til "uløselige"
problemer)
2) Køre Microsoft RegClean (Ditto, fås gratis her:
http://majorgeeks.com/download.php?det=458 )
2) Kigge i /denne computer/ egenskaber/ enhedshåndtering/ (ingen "gule"
spørgsmålstegn)
3) Slette keyboard i /denne computer/ egenskaber/ enhedshåndtering/ og
genstarte
4) Køre fil-check /start/ programmer/ tilbehør/ systemværktøjer/
systemoplysninger/ funktioner/ kontrolprogram til systemfiler/
5 Køre ScanDisk

Mvh John

---